וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד הבריאות: דנים בבידוד לשבים ממדינות נוספות, בהן ארה"ב

בהמשך לחובת הבידוד לישראלים המגיעים משורת מדינות, במשרד הבריאות שוקלים להרחיב את ההנחיות גם למדינות נוספות באירופה - ומעבר לה. תייר מצרפת שביקר בישראל התגלה כחולה קורונה. במקביל, ברשות הפלסטינית מחריפים את המאבק בקורונה אחרי שמניין הנדבקים בה עלה ל-16

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • בכיר במשרד הבריאות: דנים בבידוד לשבים ממדינות נוספות, בהן ארה"ב
  • הרשות הפלסטינית: מניין החולים עלה ל-16, הוחרפו הצעדים נגד ההתפשטות
  • תייר מצרפת שביקר בישראל התגלה כחולה קורונה; שהה בירושלים ובנתב"ג
  • צה"ל: 1,262 חיילים נמצאים בבידוד, 189 חיילים היו בבידוד וחזרו ליחידתם

מחשש למקרי הידבקויות נוספים בנגיף הקורונה, בכיר במשרד הבריאות אמר היום (שישי) כי מתקיימים דיונים על האפשרות להטיל חובת בידוד על שבים ממדינות חדשות, בהן מדינות נוספות מאירופה וכן ארצות הברית. ביום ראשון יקיימו במשרד דיון בנושא. זאת, בנוסף להנחיות שהוטלו על הישראלים השבים משורת מדינות נוספות - בהן צרפת, גרמניה, שוויץ, אוסטריה וספרד.

הצעדים החדשים נבחנים ברקע עליית מניין הנדבקים בקורונה בישראל, שעלה היום ל-21 לאחר שנמצאו ארבעה חולים נוספים - כולם ישראלים ששבו מחו"ל בשבועות האחרונים. החולים החדשים כוללים שלושה תושבי המרכז ששבו ממדריד שבספרד ומציריך שבשוויץ ותושב אזור חיפה ששב מווינה שבאוסטריה. במשרד הבריאות פרסמו את המקומות ופרטי הטיסה שבהם שהו החולים החדשים.

אחד החולים בארץ הוא נהג אוטובוס ממזרח ירושלים שבא במגע עם תיירים מספרד, גרמניה ויוון. מצבו של החולה, שמאז אשפוזו החל לקבל אנטיביוטיקה בשל דלקת ריאות משמעותית, הוחמר מוקדם יותר. במרכז הרפואי הודיעו כי הוא מורדם ומונשם, וזקוק להנשמה מלאכותית.

נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הנחיות הבידוד עשויות להתרחב. נוסעת עם מסכה על פניה בנתב"ג/ראובן קסטרו

ארבעת החולים החדשים מצטרפים לתיירים שביקרו בישראל והתגלו כנשאי הנגיף רק לאחר חזרתם למולדתם. הם כוללים תייר מאיטליה, שביקר בחודש שעבר בין היתר במלון דן בתל אביב, במסעדה בבית המלון וכן בקומה ה-16 של בניין ברחוב הארבעה בעיר. בנוסף אליו, משרד הבריאות הודיע על תייר נוסף מצרפת, שביקר בישראל בתחילת החודש, ולאחר חזרתו לארץ התגלה כחולה קורונה.

התייר הגיע לישראל ב-1 במרץ, בשעה 12:30 בטיסה מספר 3930 של חברת Transavia. הוא חזר לצרפת למחרת, ב-2 במרץ, בשעה 13:00 בטיסה מספר 3933 של חברת Transavia. התייר שהה אצל בני משפחתו, למעט כמה אירועים. במשרד הבריאות פירטו את המקומות שבהם הוא שהה ואמרו כי "על כל נוסעי הטיסה ועל כל מי שהיה במקומות הנ"ל להיכנס באופן מידי לבידוד בית למשך 14 יום מיום החשיפה לדווח על כך באתר משרד הבריאות".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בתל השומר/ראובן קסטרו

ב-1 במרץ בשעה 13:30 נסע ברכבת מנתב"ג לירושלים, שהגיעה ב-14:00 לתחנה המרכזית בעיר. בערב, בין השעות 20:00 - 23:00, הוא השתתף במסיבה משפחתית, בבית כנסת רמב"ן שברחוב אמציה בבירה. למחרת, הוא שהה בבית קפה "הלל" ברמת בית הכרם. בשעה 12:30 הוא נסע ברכבת מהתחנה המרכזית בירושלים לנתב"ג ומשם לטיסה.

לפי דובר צה"ל, נכון לעכשיו 1,262 חיילים נמצאים בבידוד, מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו"ל וחלקם פגשו חולים שאובחנו כנושאי הנגיף. כמו כן, 189 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

הבהלה ברשות הפלסטינית: יינקטו צעדים נגד מפרי הבידוד

במקביל לעליית מניין החולים בישראל, גם ברשות הפלסטינית ממשיך הנגיף להתפשט. היום, עלה מניין הנדבקים בגדה המערבית ל-16, לאחר שהתגלו תשעה מקרים חדשים. הם מצטרפים לשבעת עובדי בית המלון באזור בית לחם שהיו הראשונים להידבק בווירוס. בעקבות מקרים אלה, יו"ר הרשות אבו מאזן הכריז אתמול על מצב חירום, שבמסגרתו כל מוסדות החינוך - בתי הספר, גני הילדים והמכללות הפלסטיניים - נסגרו לאלתר.

היום, ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הודיע על שורת צעדי מנע נוספים במטרה להחריף את מהאבק בקורונה. במסגרת ההחלטות החדשות, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים יוכלו לנקוט בצעדים חוקיים נגד כל מי שיפרו את הבידוד הביתי או יסכנו את בריאותו, כולל מעצר שלהם על מנת שיושמו בבידוד. כמו כן, יבוטלו כל הזמנות החדרים לתיירים בכל בתי המלון - גם מחוץ לבית לחם.

שוטרים עם מסיכות מיגון מחשש לנגיף הקורונה, מדברים עם אזרחים בבית ג'אלה שבגדה המערבית. 05 במרץ 2020.. רויטרס
יינקטו צעדים נגד פלסטינים שיפרו את ההנחיות. שוטרים עם מסכות ותושבים בבית ג'אלה/רויטרס

ברשות יקימו חמ"ל לטיפול במשבר וכן ועדה מטעם הממשלה שתעדכן את אמצעי התקשורת על ההתפתחויות. בית לחם, ששר הביטחון נפתלי בנט החליט אתמול להטיל עליה סגר, עדיין תהיה סגורה לכניסה וליציאה, מלבד במקרי חירום. מרכזי בידוד נוספים יוקמו בכל אחת מנפות הרשות הפלסטינית, ובוטלו החופשות לאנשי הצבא ולפקידים, בפרט בתחום הבריאות.

המגבלות על ההתכנסויות והיציאות לחו"ל

אם יוטלו הנחיות חדשות על ידי משרד הבריאות, הן יצטרפו לשורת צעדים שננקטו השבוע, הכוללים איסור על התכנסות של יותר מ-5,000 בני אדם, איסור על קיום כנסים בינלאומיים בישראל, איסור על עובדי מערכת הבריאות לצאת לחו"ל ואיסור על התכנסות של יותר ממאה איש עבור אנשים ששבו מכל יעד בחו"ל. "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות", הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי.

אחראי קשרי חוץ של משרד הבריאות, ד"ר אהוד שלמון, אמר אתמול בתדרוך של משרד החוץ כי "אזהרות המסע שלנו מחמירות ואנחנו מתנצלים על כך. אפשר להתווכח על חלק מהמדינות, אבל אנחנו מאמינים שכמה שיותר מגבלות על מטיילים - ייטיבו עם הציבור", אמר שלמון בתדרוך של משרד החוץ." שלמון אף הוסיף: "אני לא יודע עד מתי אנחנו נמשיך בהנחיות הללו. אני גם לא יודע מה הולך להיות בשבוע הבא".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully