וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצב הנהג החולה בקורונה, ארבעה ישראלים נוספים נדבקו

בועז אפרת, אלי אשכנזי, יואב איתיאל ויפעת רוזנברג

6.3.2020 / 18:39

נהג אוטובוס התיירים שנדבק בנגיף נזקק להנשמה מלאכותית בבית החולים פורייה שבטבריה. משרד הבריאות הודיע כי ארבעה ישראלים נוספים, ששבו ממדריד, מציריך ומווינה, נדבקו בנגיף. גם תייר מאיטליה שביקר בארץ התגלה כנשא של הווירוס, מניין החולים ברשות הפלסטינית עלה ל-16

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • מצבו של נהג אוטובוס התיירים שחלה הוחמר; זקוק להנשמה מלאכותית
  • משרד הבריאות: ארבעה ישראלים שחזרו ממדריד, מווינה ומציריך נדבקו בנגיף
  • תייר מאיטליה שטייל בתל אביב נמצא כנשא של הנגיף לאחר ששב לארצו
  • אחרי שהוכרז מצב חירום: מניין חולי הקורונה ברשות הפלסטינית עלה ל-16

מצבו של נהג אוטובוס התיירים, שחלה בנגיף הקורונה, הוחמר היום (שישי) בבית החולים פורייה שבטבריה. החולה, תושב מזרח ירושלים, עובד כנהג אוטובוס והיה במגע עם תיירים מספרד, גרמניה ויוון. מאז אתמול הוא מקבל אנטיביוטיקה בשל דלקת ריאות משמעותית, והחל מהיום הוא נזקק גם להנשמה מלאכותית בשל ההחמרה במצבו.

החולה איננו סובל ממחלות רקע, אך העובדה שהוא מעשן משפיעה על ההחמרה במצבו. בבית החולים אמרו כי "כרגע החולה מורדם ומונשם. בנוסף הוחל בטיפול בתרופות על פי פרוטוקולים המותאמים ל- COVID-19 (השם המדעי של נגיף הקורונה) במדינות אחרות".

במקביל, במהלך היום הודיע משרד הבריאות כי ארבעה ישראלים נוספים שבו מחו"ל אובחנו כחולים בנגיף. בכך, עלה מניין הנדבקים בישראל ל-21. המשרד פרסם את פרטי הטיסה והמיקומים שבהם שהו חולים אלה.

בית החולים פוריה – בטבריה. דוברות פוריה,
החמרה במצבו של הנהג החולה. בית החולים פוריה בטבריה/דוברות פוריה

שניים מהחולים החדשים, בני כ-50, הם תושבי מרכז הארץ ששהו בבידוד ובהמשך הועברו לבית החולים שיבא. אחד מהם חזר ב-27 בפברואר ממדריד שבספרד והשני חזר ב-4 במרץ מציריך שבשוויץ. חולה נוסף, גבר בן כ-30 מאזור המרכז, חזר ב-2 במרץ ממדריד והגיע לטיפול בבית החולים וולפסון. בנוסף אליהם, גבר בן כ-30 מאזור חיפה שחזר מווינה שבאוסטריה ב-1 במרץ נדבק אף הוא בנגיף. הוא הועבר לבית החולים רמב"ם לאחר שהיה בבידוד ביתי, ואושפז בחדר "לחץ שלילי" מבודד באחת המחלקות הפנימיות. מצבו מוגדר טוב.

בתוך כך, משרד בריאות הודיע כי שני תיירים, מצרפת ומאיטליה, שטיילו בארץ אובחנו כחולים בנגיף לאחר שחזרו למדינתם. התייר האיטלקי ביקר בין היתר במלון דן בתל אביב, בקומה ה-16 של בניין ברחוב הארבעה בעיר ובמסעדה במלון. משרד הבריאות פרסם גם את פרטי הטיסה והאתרים שבהם שהה. התייר הצרפתי ביקר ברוב הזמן אצל בני משפחתו, אך נסע ברכבת מתב"ג לירושלים וחזרה, ובנוסף לכך, גם ביקר בבית הקפה "הלל" ברמת בית הכרם והשתתף במסיבה משפחתית בבית כנסת רמב"ן.

יותר ממאה אלף בני אדם ברחבי העולם כבר נדבקו בנגיף, שהתפרץ במחוז חוביי שבסין, ומאז התפשט לעשרות מדינות. מניין הנדבקים ממשיך לעלות גם ברשות הפלסטינית, שהכריזה אתמול על מצב חירום, לאחר ששבעה עובדי בית מלון באזור בית לחם התגלו כנשאי הווירוס. היום, מניין החולים ברשות הפלסטינית עלה ל-16, לאחר שהתגלו תשעה מקרים חדשים - גם הם בבית לחם.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: מקרה מוות ראשון זוהה בהולנד, צניחות בבורסות העולמיות

לכתבה המלאה
נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נוסעים עם מסכות על פניהם בנתב"ג/ראובן קסטרו

חברת אל על הודיעה כי בשל "הנסיבות המיוחדות" עקב התפרצות הנגיף והנחיות משרד הבריאות, בוצעו שינויים בחלק מהטיסות ליעדים שונים. "אנו נאלצים לבצע התאמות מסחריות בטיסות מסוימות, ובמסגרת זו מציעים גם חלופות בטיסות אחרות. אנו מתנצלים בפני לקוחותנו על אי הנוחות", מסרה חברת התעופה.

מניין החולים הישראלים ממשיך לעלות ברקע ההמלצות החדשות של משרד החוץ, שקרא אתמול לנוסעים לחו"ל "לשקול את נחיצותה" של כל נסיעה מתוכננת לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה בעת הנוכחית. כמו כן, במשרד המליצו להתעדכן באשר להנחיות הרשויות המקומיות במדינות אלה ביחס להתנהגות מונעת. עוד לפני כן, משרד הבריאות הודיע על חובת בידוד של 14 ימים לאזרחים ישראלים ששבו בשבועיים האחרונים מצרפת, גרמניה, שוויץ, אוסטריה וספרד.

מפת איסור הכניסה לישראל מחשש להתפשטות הקורונה. רשות האוכלוסין, אתר רשמי
מפת איסור הכניסה לישראל מחשש להתפשטות הקורונה/אתר רשמי, רשות האוכלוסין

הישראלים הנוספים שנדבקו בנגיף כוללים בין היתר תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו מאיטליה, בני זוג מהיישוב אירוס, שני בני משפחה ששבו מאיטליה וחיילת תושבת אור יהודה. כמו כן, השבוע נודע על הידבקותו של תלמיד כיתה ט' בבית הספר ברנר שבגבעת ברנר, של תושב תל אביב שחזר מאיטליה ושל סגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו. בנוסף לנהג האוטובוס, אתמול אובחן גם פנסיונר תושב המרכז שחזר מאיטליה כנשא של הנגיף. בד בבד, תשעה מנוסעי ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שוחררו אתמול מהבידוד במרכז הרפואי שיבא-תל השומר.

הטיסות ובתי המלון: היכן שהו הנדבקים החדשים בקורונה?

משרד הבריאות פרסם את המקומות והטיסות שבהם שהו חולי הקורונה - שמי ששהה בהם מחויב להיכנס לבידוד של שבועיים ולדווח באתר משרד הבריאות.

נהג אוטובוס התיירים המאושפז בבית החולים פורייה שהה ב-26 בפברואר בבית מלון Golden Crown Old City בנצרת בין השעות 18:00 בערב עד 08:00 בבוקר. ב-27 בפברואר הוא שהה במסעדת דליה שבמגדל בין השעות 12:30-15:00 ובבית המלון שבנצרת, בין השעות 18:00 בערב עד 08:00 בבוקר. גם ב-28 בפברואר הוא שהה בבית המלון באותן השעות. ב-29 בפברואר, הוא ביקר במסעדת קומראן שבאתר קומראן, בין השעות 12:00-13:00. כמו כן, ב-4 במרץ הוא שהה במלון רסטל שבטבריה, בין השעות 18:30-20:00.

בנוסף אליו, הישראלי שנדבק לאחר שביקר בשוויץ יצא מישראל לציריך ב-27 בפברואר בטיסת סוויסאיר בשיתוף עם אל על מספר LX257 שיצאה בשעה 5:20 ונחתה בציריך ב-8:40. הוא שב לישראל ב-3 במרץ מציריך בטיסה מספר LX256 שיצאה ב-22:40 ונחתה בישראל ב-4 במרץ בשעה 2:00 לפנות בוקר. משרד הבריאות הודיע כי יוצר קשר עם כל המגעים האחרים הנדרשים לבידוד.

נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נוסעים עם מסכות לפניהם בנתב"ג/ראובן קסטרו

המשרד פרסם גם את פרטי המיקומים שבהם שהה התייר שחזר מאיטליה, והתברר בדיעבד כי היה חולה בקורונה. הוא שהה בישראל מהתאריך 23 בפברואר והגיע עם טיסת אל איטליה AZ806 בשעה 13:55. הוא חזר לאיטליה בטיסה של אותה החברה שמספרה AZ809 ב-25 בפברואר בשעה 05:15. משרד הבריאות פרסם גם את רשימת המקומות בהן הוא ביקר, התייר שהה במלון דן בתל אביב מה-23 בפברואר בשעה 15:00 ועד ה-25 בפברואר בשעה 03:00.

עוד נמסר כי ב-23 בפברואר הוא שהה גם במסעדת ANIMAR בקומה -1 במלון דן תל אביב משעה 18:30 עד 21:30. ב-24 הוא אכל ארוחת בוקר במלון בין השעה 07:00 ל-08:00, משם נסעה במשך 15 דקות במונית לרחוב הארבעה 21 בעיר. התייר בילה בקומה 17 בבניין מהשעה 08:15 ועד השעה 14:00. בנוסף לכך, הוא בילה שוב במסעדת ANIMAR במלון דן תל אביב גם ב-24 בפברואר משעה 22:00 ועד השעה 02:45.

שוטרים עם מסיכות מיגון מחשש לנגיף הקורונה, מדברים עם אזרחים בבית ג'אלה שבגדה המערבית. 05 במרץ 2020.. רויטרס
שוטרים עם מסיכות מיגון מחשש לנגיף הקורונה, מדברים עם אזרחים בבית ג'אלה שבגדה המערבית. 05 במרץ 2020./רויטרס

גם פרטי הטיסה של החולה ה-20 פורסמו. החולה, בשנות ה-30 לחייו, עלה ב-28 בפברואר לטיסת ישראייר שמספרה IZ231 שיצאה בשעה 08:00 מישראל. הוא שב לישראל ב-2 במרץ בטיסת ברוססלס איירליינס שמספרה SN3728 שיצאה ב-21:15 ממדריד ונחתה בבריסל, משם הוא המריא בטיסת המשך שמספרה SN3293 ונחת בישראל ב-3 במרץ בשעה 02:35.

החולה ה-21, גבר בשנות ה-30 ממחוז חיפה, שהה בטיסה של חברת אוסטריאן איירליינס, שמספרה OS858, מתל אביב לוינה ב-25 בפברואר בשעה 16:10. בשעה 20:35 הוא המריא מוינה לאינסברוק עם טיסה שמספרה OS913. ב-1 במרץ הוא עשה את דרכו חזרה, תחילה היה בשעה 08:05 בטיסה מאינסברוק לוינה, שמספרה OS916. משם עלה בשעה 10:25 לטיסה מספר OS857 מוינה חזרה לתל אביב

(עדכון ראשון: 15:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully