וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בית משפט הורה לגרש בן 94 ששירת במחנה ריכוז נאצי

שופטת במדינת טנסי קבעה כי פרידריך קרל ברגר, החי במדינה מאז 1959, צריך להיות מגורש לגרמניה, שממנה הוא עוד זכאי לפנסיה. היא קבעה שהוא סייע לרדיפה של המשטר. הוא דחה את קביעתה: "זה מגוחך, אני לא יכול להאמין לזה". אם יערער, ההליך עשוי להידחות בכמה שנים

עריכה: אסף דרורי

בית משפט בארצות הברית הורה אתמול (חמישי) לגרש שומר לשעבר במחנה נאצי לגרמניה, שבה הוא עדיין מקבל פנסיה בתור אזרח המדינה עבור "שירותו בתקופת המלחמה". השופטת לענייני הגירה רבקה הולט אמרה כי פרידריך קרל ברגר, בן 94, שירת במחנה נוינגמה, שבו הוחזקו אסירים בתנאים "מזוויעים".

לדברי ברגר, שחי בארצות הברית מאז 1959, הוא אולץ לעבוד במחנה בזמן מלחמת העולם השנייה. לא ברור אם ברגר, תושב אוק רידג', טנסי, יערער על ההחלטה ויוביל לדחיה אפשרית של גירושו למשך כמה שנים.

"אחרי 75 שנה, זה מגוחך, אני לא יכול להאמין לזה", אמר לוושינגטון פוסט. "אתם מאלצים אותי לעזוב את הבית שלי".

מחנה הריכוז נוינגמה שבגרמניה. 06 במרץ 2020.. AP
"זה מגוחך, אני לא יכול להאמין לזה". מחנה הריכוז נוינגמה/AP

השופטת בבית משפט בממפיס קבעה בתום משפט שנמשך יומיים כי "נכונותו לשרת כשומר חמוש של אסירים שנרדפו במחנה ריכוז" מהווה סיוע לנאצים. השופטת אמרה כי האסירים במחנה, שהיה בשטח גרמניה, עבדו עד מוות.

במהלך המשפט, ברגר הודה שהוא מנע מאסירים אחרים להימלט מהמחנה שבצפון-מערב גרמניה. עם זאת, לוושינגטון פוסט הוא אמר כי הוא אולץ לעבוד במחנה, שירת בו זמן קצר ולא נשא עמו שום כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully