וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: כחלון סיכם עם בכיר פלסטיני על שיתוף פעולה במאבק נגד הנגיף

5.3.2020 / 19:10

גורמים ישראליים אמרו כי שר האוצר שוחח עם השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, והשניים סיכמו על סיוע ישראלי בבדיקת נשאי הנגיף ברשות. במקביל, גם אישור הכניסה לאלפי פועלים מעזה מעורר דאגה בישראל. שבעה עובדים פלסטינים בבית מלון ליד בית לחם נדבקו בנגיף

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: שחרור תשעת הנוסעים הישראלים מהספינה "דיימונד פרינסס" מהבידוד)

ישראל נמצאת בקשר הדוק עם הגורמים המקצועיים ברשות הפלסטינית בנוגע לחשש מהתפשטות נגיף הקורונה בשטחה - כך אמרו היום (חמישי) לוואלה! NEWS גורמים ישראליים. שר האוצר משה כחלון שוחח אתמול עם השר לעניינים אזרחיים ברשות, חסיין א-שייח, והשניים סיכמו לשתף פעולה בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. בין היתר, הם סיכמו על סיוע ישראלי באיתור ובבדיקת הנשאים והחולים. בשיחה עם כחלון, א-שייח העביר בקשה למשרד הבריאות לקבל סיוע בציוד רפואי להתמודדות עם הקורונה, וכן מסכות, חומרי חיטוי וחליפות הגנה.

לדברי הגורמים, ישראל מוטרדת גם מהנעשה ברצועת עזה, לאור העובדה שבאחרונה אושרה כניסה של 5,000-7,000 פועלים מעזה ביום. כמו כן, קיימת דאגה גם מהמתרחש ביהודה ושומרון, משם נכנסים כ-140-150 אלף פועלים ביום לישראל ומתקיימת תנועה חופשית וערה של תושבי היישובים היהודיים לישראל.

פגישה של משה כחלון, עם חסיין א שייח (ספטמבר 2016). דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
שר האוצר כחלון, השר הפלסטיני א-שייח ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, בינואר/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

מוקדם יותר היום, התברר כי שבעה אזרחי הרשות, עובדי בית מלון בבית ג'אלה הסמוכה לבית לחם, נדבקו בנגיף. בסוכנות הידיעות "סווא" דווח כי הדגימות שנלקחו מהחולים, שעליהם הודיעה שרת הבריאות של הרשות, מאי כילה, הועברו לבדיקה בישראל.

כחלק מהמאצים למגר את התפרצות הנגיף ברשות, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם היום שורת הנחיות לתושבים. בין השאר, נאסרו התכנסויות של אלף בני אדם, וכן 50 איש במקומות סגורים. בסוכנות מען דיווחו גם על החלטה לביטול לימודים, לסגירת מסגדים וכנסיות ל-14 יום ולאיסורי התקהלויות.

לפי החלטת הרשות, מרכז גמילה באזור בית לחם יהפוך למרכז לקבלת חולים ואילו מלון אנג'ל הסמוך לעיר יהפוך יוסב למרכז בידוד. במשרד ציינו כי משלחות זרות השוהות בשטחי הרשות "יטופלו בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי" וכי תיפסק קבלת קבוצות תיירים.

עוד בוואלה!

שני חולים נוספים בקורונה בישראל, המשטרה חוקרת אזרחים שהפרו בידוד

לכתבה המלאה
הפיכת מלון אנג'ל בבית ג'אלה למרכז הסגר ומרכז התמכרות בבית לחם למקום מיון למקרי חולים הנגועים בקורונה 5 במרץ 2020. -, אתר רשמי
הרשות פרסמה שורת הנחיות. מלון אנג'ל הסמוך לבית לחם שיוסב למרכז בידוד/אתר רשמי, -

בנוסף לכך, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם שורת הנחיות לתושבי הרשות לפיהן השבים ממדינות בהן נפוץ הנגיף חייבים לעבור בדיקה בנקודות המעבר, ולשהות בבידוד ביריחו או ברפיח, או בבידוד ביתי, למשך 14 יום. צעדים נוספים עליהם הודיעו אנשי המשרד כוללים מניעת טיסת בכירים לחו"ל בהם גם ביקורים צבאיים, הספקת סחר יומיומי בגשרים ובמעברים, וכן המלצות לציבור להימנע מנשיקות וחיבוקים באירועים.

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשות אלוף כמיל אבו רוקון, מסייעת בשבועות האחרונים למערכת הבריאות הפלסטינית במאמץ למיגור התפשטות הקורונה ביהודה ושומרון וברצועה. בהובלת מתאמת הבריאות במנהל האזרחי, דליה בסה, הועברו מישראל לשטחי הרשות הפלסטינית כ-250 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה ותואמו הדרכות משותפות עם צוותי רפואה ישראליים ופלסטינים ללמידה מקצועית על הנגיף, על התמגנות הצוותים הרפואיים ועל בדיקת המטופלים שנחשדים כנשאים של הנגיף.

בנוסף לכך, היחידה מנגישה לציבור הפלסטיני בפלטפורמות הדיגיטליות - אתר היחידה והדפים ברשתות החברתיות בשפה הערבית ("אלמונסק") את הנחיות משרד הבריאות הישראלי בדבר מניעה והתגוננות מהתפשטות הנגיף ודרכי ההתמודדות עם אירועי הדבקה והתפרצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully