וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נוסטרדמוס חזה את התפרצות נגיף הקורונה?

4.3.2020 / 9:48

ברשת החברתית הזכירו שהנביא, האסטרולוג והמשורר הצרפתי חזה כבר במאה ה-16 ש"מספר ערים באיטליה וגם בצרפת ייפגעו ממגיפה קטלנית". וזה ממש לא סוף הנבואה שלו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

וירוס הקורונה שהחל באסיה, מתפשט בכל העולם ומטיל בהלה גם אצלנו וגם באירופה ובעיקר באיטליה, שהיא המדינה האירופית שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, מניין המתים מנגיף הקורונה באיטליה קפץ אתמול (ראשון) ב-133 איש נוספים אל 366 - כך מסרו הרשויות במדינה, כשכרבע מאוכלוסייתה נכנסה היום להסגר במטרה לעצור את התפשטות הווירוס. זו העלייה הגדולה ביותר ביממה אחת במדינה האירופית שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף. גם מספר החולים נסק ב-25%, מ-5,883 מקרים ל-7,375 מקרים. עתה, באיטליה יש יותר חולים בנגיף הקורונה מאשר בכל מקום אחר בעולם, פרט לסין, שבו התגלה הווירוס בדצמבר האחרון.

בצל הטרגדיה והחשש, פורחת גם תעשיית היאוריות הקונספירציה על מקור הנגיף ו"אגדות אורבניות" על כך שהיה מי שכבר חזה את התפרצות הנגיף הזה והזהיר ממנו לפני הרבה מאוד שנים. בעולם התיאורטיקנים פרצה סערה בימים האחרונים אחרי שגולשים בטוויטר הזכירו את נבואות הזעם של מישל נוסטרדמוס, האסטרולוג הצרפתי הנודע מהמאה ה-16.

גולש בשם טד ווייד הזכיר את הנבואה שלו שלפיה האפוקליפסה מתקרבת אלינו, וגולשים רבים נוספים טענו שישנן אינדיקציות הרבה יותר מבהילות לנבואה שלו. לדבריהם, נוסטרדמוס כתב מעין שיר בשנת 1555 שבו הוא הזהיר מפני התפרצות של מגיפה שתכה במספר ערים באיטליה והוא מציין במפורש את הערים ורונה וויצ'נזה וזרגוסה, שייפגעו מהמגיפה הזו שתטיל חורבן. בשיר אחר שלו הוא חוזה שמגיפה גדולה נוספת תפגע בעיר לוקה שבאיטליה. הוא כתב ש"מגיפה גדולה ומלחמה ורעב יפגעו בעיר".

נוסטרדמוס ווירוס הקורונה. EXPRESS, עיבוד תמונה
חזה את הקורונה? נוסטרדמוס/עיבוד תמונה, EXPRESS

אבל לא רק איטליה נמצאת בנבואת הזעם שלו. גם צרפת מוזכרת בהקשר למגיפה, גם שם כידוע נגיף הקורונה התפרץ. בשירו הוא כותב: "מונטאבאן, נים, אבינגון ובזיירס ייפגעו ממגיפה, רעמים וברד בחודש מרץ. גם ליון, פריס ומונפלייה ייפגעו".

אבל האם באמת צריך להאמין לנבואות האלה? בריאן דאנינג שחוקר את כתביו של נוסטרדמוס טען בפני הדיילי סטאר הבריטי כי אין שום דבר נבואי בכתיבה שלו. הוא הסביר ש"נוסטרדמוס היה אחד האנשים המבריקים בזמנו, אבל זה לא יכבד אותו אם אזכיר את כל האגדות האורבניות והנבואות הלא נכונות שלו". בכל מקרה, כל עוד הנגיף לא ימוגר, נבואות הזעם שלו ימשיכו להטריד הרבה מאוד אנשים.

קורונה. צילום מסך, צילום מסך
הציוצים על נבואות הזעם/צילום מסך, צילום מסך

מי אתה נוסטרדמוס?

נוסטרדמוס היה ככל הנראה הנביא המפורסם ביותר בהיסטוריה, לפחות מאז ימי הנביאים בתנ"ך. החל מ-1547, בהתבססו על מפות הכוכבים, פרסם האסטרולוג מאות נבואות שפורשו בין היתר כניבוי של המהפכה הצרפתית ושתי מלחמות העולם. תחזיותיו של נוסטרדמוס, שנכתבו לפני כ-500 שנה, נפוצות ונחקרות בעולם עד היום.

הרופא והאלכימאי הצרפתי חזה לכאורה את תחילת מלחמת העולם השנייה, עליית היטלר, נפילת הקומוניזם, רצח הנשיא קנדי, השריפה הגדולה של לונדון, אסון התאומים, עצמאותה של הודו והופעתה של מדינת ישראל על מפת העולם. מאמיניו סבורים שנוסטרדמוס אפילו חזה את מותו: 'ליד הספסל והמיטה, תמצאו את גופתי', הוא הודיע ערב אחד ולמחרת נמצא מת מדלקת מפרקים כרונית ממנה סבל.

אולם, נבואותיו של נוסטרדמוס התגלו לא פעם כשגויות. כך למשל בספרו משנת 1555, "Les Propheties", הנביא הצרפתי טען שב-2019 תפרוץ מלחמת עולם שלישית שתשרור כמעט שלושה עשורים, עד לפחות שנת 2046. כמו שאתם שמים לב- 2019 הסתיימה ו"המלחמה הגדולה" לא פרצה כמצופה. ספקנים טוענים כי תחזיות רבות המיוחסות לנוסטרדמוס אינן אלא פרשנויות שגויות שהותאמו לתקופה המודרנית כדי להתאים לאירועים היסטוריים מסוימים.

אלה נבואות נוסטרדמוס ל-2020

אלו הנבואות של נוסטרדמוס לשנת 2020/2020 Nostradamus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully