וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב שחזה את נגיף הקורונה מזהיר: "עלינו להיות מוכנים לקטסטרופה גלובלית ברמה של השואה"

23.2.2020 / 0:01

הרב יאשיהו פינטו שטוען כי ניבא את התפשטות נגיף הקורונה ימים ספורים לפני כן, סבור שאנחנו עומדים בפני "קטסטרופה גלובלית" - ויש לו גם מסר חשוב לישראלים שטסים לחו"ל

ספק 500

הרב יאשיהו פינטו, אב בית הדין של הקהילה היהודית במרוקו, ראש מוסדות "שובה ישראל" באשדוד ובארצות הברית, שבשנת 2012 דורג במקום השביעי ברשימת הרבנים העשירים בישראל ושהורשע ב-2015 וריצה שנת מאסר בכלא הישראלי בעוון מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט, טוען כי פסוקים בספר יחזקאל מנבאים את התפשטות נגיף הקורונה (קוביד-19) וכי הוא בישר על בוא הנגיף ימים ספורים לפני שזה החל להתפשט בסין.

בתחילת ינואר השנה הודיע הרב פינטו שיש בידו תחזית הרסנית על "קטסטרופה גלובלית קרובה" אך לא נגע ספציפית בנושא הנגיף. הוא בישר לחסידיו: "כולם יודעים שאני זהיר מאוד במה שאני אומר. בשבת היה לי חזון לא פשוט בכלל. הולך להיות זעזוע עצום בעולם, בסדר גודל של התנקשות במנהיג עולמי או פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר. זה יהיה בקנה מידה גדול מאוד ויגיע בדרכים קשות מאוד. על כל היהודים להתאסף ולהתחזק, להתפלל ולחזור בתשובה. העולם יעבור אסון שיירשם בספרי ההיסטוריה כאחד הגרועים ביותר במאות השנים האחרונות. זה יתחיל בעוד מספר ימים. עלינו להתחיל כבר עכשיו לנסות 'להמתיק את גזר הדין'". בשבוע שעבר הרב פינטו הכריז שחזונו נגע לנגיף הקורונה.

תביעה נגד הרב יאשיהו פינטו: העסיק בביתו מטפלת במשך שלושה חודשים – ולא שילם לה שכר. דייב בוימוביץ’, ניב אהרונסון
הרב יאשיהו פינטו טוען שחזה את התפשטות נגיף הקורונה/ניב אהרונסון, דייב בוימוביץ’

הרב פינטו טוען שזה יהיה "האסון העולמי הגדול ביותר שיוביל לתקופות קשות". הוא מסר: "עלינו להיות מוכנים. מה שקורה בסין מתפתח לקטסטרופה עולמית ותוצאותיה יגיעו כמעט לכל קצוות תבל. בקרוב זה יתברר לכולם. אני לא מנסה להפחיד אף אחד. אני רק אומר את האמת". הוא הוסיף: "מאז ההתפרצות מתו עשרות אלפים בסין, מיליונים הוחזקו בהסגר במשך מספר שבועות. אלה שלא מתים מהמחלה, מתים מרעב. בקרוב אספקת המזון תיגמר וכוחות הביטחון יבינו שהם גם נמצאים בהסגר וינסו להציל את עצמם".

כדי לבסס את טענותיו, פינטו הצביע על קטע בספר יחזקאל בו התחייב אלוהים "לשפוך את חמתו על סין". ביחזקאל פרק ל', פסוקים טו'-טז' נכתב: "שפכתי חמתי, על סין מעוז מצרים; והכרתי, את המון נא. ונתתי אש, במצרים - חול תחיל (תחול) סין, ונא תהיה להבקע; ונף, צרי יומם". הרב דוחק בכולם "להתפלל בשביל שלום העולם, להדליק נרות ולבקש את סליחתו של אלוהים". הוא הוסיף: "עלינו להתפלל חזק לגאולה כמו שלא עשינו מעולם ולחזור בתשובה".

אנשים חובשים מסכות בנמל התעופה בבנקוק תאילנד מחשש לנגיף הקורונה ב-31 בינואר 2020. AP
אנשים חובשים מסכות בנמל התעופה בבנקוק תאילנד/AP

הרב פינטו טוען גם שהעולם עלול לסבול מהתמוטטות כלכלית בגלל תלותו בסין, "כלכלת העולם מבוססת על סין, אך סין נמצאת על סף קריסה מוחלטת. כל החנויות שמוכרות מוצרים סיניים יסגרו. סין לא תהיה עוד כפי שאנחנו מכירים אותה. יהיו עוד מכות, עוד מגפות. סין תכנס להסגר מוחלט". הוא גם רמז לתיאוריות שלפיה סין איננה מספרת את כל האמת על מספר האנשים הנגועים בנגיף - בין היתר בשל הדיווחים על מאות גופות שנשרפות מדי יום בווהאן. הרב אמר: "אנחנו מדברים על קטסטרופה ברמה של השואה. בקרוב מאוד אנשים יתחילו להבין שיש מי שמסתיר כל כך הרבה מידע מהציבור, בין היתר על האופן בו הממשלה נועלת אנשים בבתיהם. אנו נכנסים לתקופה הקשה ביותר שהעולם חווה".

האם הקורונה נחזתה גם בברית החדשה?

ומה איתנו?

לרב יש בשורה מנחמת לישראלים, לפיה אנחנו נצליח להתמודד עם השפעות הנגיף באופן טוב יותר ממדינות אחרות: "לכל אומה יש את המלאך הממונה עליה, זה האחראי למה שקורה לה, לטובה ולרעה. כשהמלאכים נלחמים, יש מלחמות על פני האדמה בין אותן אומות. כל יהודי שחייב לטוס לחו"ל, חייב לקרוא את הקטעים בתורה העוסקים בנדודי היהודים במדבר. עליכם גם ללמוד את הקטעים בתורה העוסקים בקטורת שבמשכן, מאחר שהיא היוותה הגנה מפני מחלות, אולם יש ללמוד קטעים אלו רק בשעות היום".

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
כך נראה נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully