וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ספרים ושמר על הקהילה: הרב פינטו השתחרר מהכלא אחרי שנה

25.1.2017 / 6:00

הרב יצא הבוקר מכלא ניצן לאחר שסיים לשאת את העונש שנגזר עליו בגין מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט. עם שחרורו יגיע לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון ויעביר את שיעורו השבועי. מקורביו: "השנה האחרונה ליכדה אותנו"

ספק 500

הרב יאשיהו פינטו, ראש קהילת "שובה ישראל", השתחרר הבוקר (רביעי) מכלא ניצן לאחר שנשא את שנת המאסר שנגזרה עליו בגין מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, לשעבר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, ובגין שיבוש הליכי משפט. מקורבי הרב סיפרו כי במהלך שהותו בכלא כתב פינטו 15 ספרים ו-13 קונטרסים שהופצו ביותר משני מיליון עותקים לקהילות בארץ ובעולם.

"השנה האחרונה ליכדה את קהילת הרב", הסביר אחד מחסידיו, "המשכורות הועברו, התרומות המשיכו לזרום ורק הרגשנו חיסרון שהרב היה בכלא". הרב פינטו צפוי להגיע בשעות הצהריים לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, שם תיערך הכנסת ספר תורה של אחד ממקורביו ומחר ימסור את שיעורו השבועי בקהילה המרכזית באשדוד. בשיעור זה צפוי הרב להתייחס לראשונה לשנה שעברה עליו בכלא. "מדובר במפגן כוח לרגל שחרורו של הרב", אמרו אנשיו, "יגיעו לשם מאות מחסידיו, אנשי עסקים ורבים מתומכיו".

מטעמו של הרב נמסר: "הרב הודה וברך באופן אישי את הסוהרים, השוטרים, הרופאים ועובדי המנהלה שעשו ככל שלאל ידם להקל את שהותו, ולסייע בהקלת מצבו הרפואי למרות לחצים מצד גורמים אינטרסנטיים למנוע זאת. יחסם ראוי לכל שבח ותודה מעומק הלב".

לקריאה נוספת:
בית המשפט קיבל את ערעור המדינה: עונשו של הרב פינטו לא יקוצר
בית המשפט דחה את החלטתו בנוגע לשחרורו המוקדם של הרב פינטו
מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו

הרב יאשיהו פינטו משתחרר מהכלא 25 ינואר 2017. מגד גוזני
"לבדוק כל בקשת סיוע מצד עובדי מדינה ומערכת המשפט". הרב פינטו שוחרר מהכלא, הבוקר/מגד גוזני

אנשי הרב הפיצו אתמול הודעה שממנה ניתן להבין כי למדו את הלקח מפרשת השוחד. "הרב הנחה את כל הגורמים להקפיד בדקדקנות ולבדוק כל בקשת סיוע מצדם של עובדי מדינה ועובדי מערכת המשפט, ולסרב לאלתר לבקשות סיוע אלו אשר הוגשו בחודשים האחרונים", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אף אחד לא עזב את החצר של הרב"

הפרשה שבמסגרתה היה מעורב הרב פינטו, הרחיקה ממנו קציני משטרה, בכירים במשק ופוליטיקאים שנהגו להתייעץ עמו. בתקופה הקרובה, המהווה בין היתר מבחן כוח של הרב, תרחף גם השאלה אם יצליח להחזיר לחצרו את אלה, או יסתפק בגרעין המרכזי של חסידיו. ככל שזה תלוי באנשיו, דבר לא השתנה. "אף אחד לא עזב את החצר של הרב. יש בכירים במשק שנשארו קרובים אליו ואל בני משפחתו", אמרו.

הרב, החולה במחלת הסרטן, נשא את עונש המאסר במתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר בכלא ניצן. במהלך מאסרו הוא יצא כמה פעמים לטיפולים בבית החולים וזכה לביקורים בודדים של עורכי-דינו, אחיו ואשתו. בני משפחה נוספים, חסידיו ובכירים המקורבים לו שביקשו לבקר אותו בכלא – סורבו.

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
שם קץ לחייו בצל הפרשה. תנ"צ ברכה/נועם מושקוביץ

הרב פינטו ישתחרר לאחר שבחודש ספטמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי מרכז את ערעור הפרקליטות וקבע שלא לקצר את עונשו של הרב. בחודש פברואר בשנה שעברה נשלח הרב פינטו לכלא במסגרת הסדר טיעון בגין מתן שוחד של כ-400 אלף שקלים, שאותם העביר לרעייתו של תנ"צ ברכה באמצעות רעייתו, הרבנית דבורה פינטו. זאת, בתמורה למידע שאותו ביקש להשיג בעניין חקירה שהתנהלה סביב עמותת "חזון ישעיה".

ההסדר עם הרב נחתם לאחר שמסר מידע מפליל נגד ניצב מנשה ארביב, שכיהן בתפקיד ראש להב 433. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, הודיע כי יש כוונה להעמיד את ארביב לדין משום שלא דיווח על הצעת שוחד שקיבל מהרב, ופעל להסתיר את קשריו עמו כשנשאל עליהם במסגרת החקירה. עם זאת, טרם הוגש כתב אישום בתיק. בצל הפרשה שבה היה מעורב הרב פינטו, שם תנ"צ ברכה קץ לחייו סמוך לביתו שבמודיעין.

ממשפחתו של תנ"צ ברכה נמסר: "אנו מכבדים את החלטת כבוד בית המשפט שגזר על יאשיהו פינטו שנת מאסר. משריצה את מלוא העונש שנגזר עליו, אין לנו כל עניין בקורותיו או מעשיו של מר פינטו, וכפי שעשינו עד כה נמשיך לפעול להנצחת פועלו ודרכו של יקירנו, תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, למען הדורות הבאים".

הרב יאשיהו פינטו משתחרר מהכלא 25 ינואר 2017. מגד גוזני
פינטו ביציאתו מכלא ניצן, הבוקר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully