וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו

מקורביו של הרב בירכו על החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש ממאסרו. "זה יום חג, שואלים אותנו מתי ניתן לעשות סעודת הודיה". משפחתו של הקצין, שהיה מעורב בפרשה ושם לקץ לחייו: "מסר חמור"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(בווידיאו: הרב פינטו יוצא לחופשה מהכלא לכבוד ליל הסדר)

מקורבי הרב יאשיהו פינטו חגגו אתמול (שני) את ההחלטה של ועדת השחרורים לשחררו ממאסר מוקדם מהצפוי. "אנחנו שמחים שמחה גדולה", אמרו, "כל הקהילה בטירוף". מנגד, משפחתו של תת-ניצב אפרים ברכה, ששמו נקשר בפרשה של פינטו ושם קץ לחייו בשנה שעברה, הגיבו בתדהמה להחלטה.

"בשבילנו זה יום חג", אמרו מקורבי הרב. "אנשים שואלים אותנו היכן ומתי ניתן לעשות סעודת הודיה ואיך בכלל אפשר להודות לקדוש ברוך הוא על כך שזה מאחורינו". עם זאת, הפ הוסיפו כי "מצבו הרפואי של הרב ממש רע. כל הגורמים הרלוונטיים שדנו בשחרורו המוקדם של הרב התחשבו במצבו הבריאותי הירוד. הרב יצטרך להשלים את כל הטיפולים שנמנעו ממנו בחודשים האחרונים".

לקריאה נוספת:
הרב פינטו ישוחרר מהכלא: ועדת השחרורים החליטה על ניכוי שליש
המדינה מתנגדת לבקשת הרב פינטו לקיצור עונשו: "קשור לגורמים עבריינים"
פינטו: "חשבתי שזה לא היה שוחד - היום אני מבין שחציתי גבול"

הרב המורשע יאשיהו פינטו משתחרר לחופשה מכלא ניצן, אפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
"מתמקדים במצבו הרפואי". הרב פינטו ביציאה לחופשה מהכלא, אפריל האחרון/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

חסיד נוסף של הרב הוסיף: "הרב במאבק על החיים שלו, אני לא מגזים. הוא חולה סרטן שלא מטופל כמעט שנה. זה מצריך מאיתנו לאפשר לרב להתמקד רק בזה". חסידי הרב התייחסו לדבריו של רבם בוועדת השחרורים, לפיהם "הוא פורש מהחיים הציבוריים" וכי הוא "פושע ולא רב יותר" ואמרו בתגובה: "אין לנו השגות על מה שהרב אמר".

בתקופה הקרובה שאחר השחרור, ישהה הרב פינטו במלון מעלה החמישה שליד ירושלים ויתנתק ככל האפשר מקהילתו, שובה ישראל. עם זאת, מקורביו מסרבים להרחיב בשלב זה על סדר יומו, על שיעורים שימסור לחסידיו ועל קבלת קהל. "אנחנו מתמקדים כעת במצבו הרפואי של הרב", מסרו.

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
במשפחתו זועמים. תנ"צ ברכה/נועם מושקוביץ

"שמענו בתדהמה את החלטת ועדת השחרורים", מסרו בני משפחתו של ברכה. "לאחר שהפקירה המדינה את אפרים יקירנו בחייו, הפקירה אותו היום המדינה פעם נוספת גם במותו. ההחלטה שולחת מסר חמור לכל קציני ישראל ושוטריה, שאל להם לדווח על הצעות שוחד אלא להתעלם, שכן העבריינים לא באמת יבואו על עונשם הראוי. נחמתנו היחידה היא שאת הדין האמיתי ייתן פינטו בבית דין שלמעלה, שם התנצלויותיו השקריות לא יעמדו לו".

אתמול בשעות הבוקר אישרה ועדת השחרורים את קיצור עונשו של הרב פינטו, בחלוף שבעה חודשים מתחילת ריצוי מאסרו. על פינטו נגזרה שנת מאסר, שממנה ינוכה שליש. הרב צפוי להשתחרר לביתו כבר ביום ראשון, אם לא תגיש הפרקליטות בקשה לדחיית השחרור. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות המדינה לשחרורו המוקדם של הרב, בטענה כי ישנו מידע הקושר אותו לגורמים עבריינים.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully