וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו ישוחרר מהכלא: ועדת השחרורים החליטה על ניכוי שליש

19.9.2016 / 15:02

אחרי שבעה חודשי מאסר, הרב שהורשע במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט ייצא לביתו, כך קבעה ועדת השחרורים. "התנהגותו הייתה חיובית", נכתב בחוות הדעת. הרב מתוכנן להשתחרר ביום ראשון. בהחלטה מתוארת הבעת החרטה של פינטו שאמר: "אני לא רב יותר, אני אשלם על הטעות שלי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

?(באפריל: הרב פינטו יצא מהכלא לחתונת אחיו ולליל הסדר)

ועדת השחרורים החליטה היום (שני) על שחרור מוקדם לרב יאשיהו פינטו, בחלוף שבעה חודשים מתחילת ריצוי מאסרו. על פינטו נגזרה שנת מאסר, שממנה ינוכה שליש. הרב צפוי להשתחרר לביתו כבר ביום ראשון, אם לא תגיש הפרקליטות בקשה לדחיית השחרור. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות המדינה לשחרורו המוקדם של הרב, בטענה כי ישנו מידע הקושר אותו לגורמים עבריינים.

"שחרורו אינו מסכן את שלום הציבור", הדגישה ועדת השחרורים שציינה את הבעת הצער והחרטה של הרב. בחוות דעת של מפקד הכלא נכתב כי "התנהגותו של האסיר הייתה חיובית". הרב הורשע במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט ונכלא בפברואר. כמו כן נגזר על פינטו לשלם קנס על סך מיליון שקלים, ששולם במלואו.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה מתנגדת לבקשת הרב פינטו לקיצור עונשו: "קשור לגורמים עבריינים"
דיווח בארה"ב: תא טרור אחראי להנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק
הטרור נמשך: ניסיון פיגוע במערת המכפלה - שני מחבלים נורו

הרב המורשע יאשיהו פינטו משתחרר לחופשה מכלא ניצן, אפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
הרב פינטו משתחרר לחופשה מהכלא/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

"האסיר הביע צער עמוק וחרטה מלאה על הצעת השוחד ועל התאבדותו של ניצב אפרים ברכה", נכתב בחוות הדעת. "ניכר היה שהדברים יצאו מהלב". בדברי פינטו המובאים בחוות הדעת הוא מצוטט כאומר "אני מרגיש את עצמי פושע, וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. אני לא רב יותר, ואני אשלם על הטעות שלי. אני מתחרט, אני מצטער, ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי".

גם בדוח גורמי טיפול בכלא תיאר פינטו את הצער על התאבדות ברכה, שמתאר "קשר הדוק ומשמעותי שנמשך כ-17 שנה עם קצין המשטרה שלימים התאבד". לדברי הרב, "הקשר היטשטש בין רב לתלמיד לקשר מקולקל של שוחד". עוד נכתב בדוח כי הרב תיאר קשר קרוב ואישי לקצין המשטרה, "וחש צער ואחריות על פטירתו הטראגית".

ועדת השחרורים אישרה כי פינטו התחייב לקבל את כל התנאים המתחייבים מתכנית השיקום שנקבעה לו, וגם "ישתלב בטיפול קבוצתי ייעודי לעברני מרמה במתקיים ברשות לשיקום".

הרב פינטו בשיעור אחרון לפני כניסתו לכלא: "נעמוד בכל ניסיון, הסבל זיכך אותנו". צילום מסך
הרב בשיעור אחרון לפני כניסתו לכלא/צילום מסך

הרב פינטו צוטט אומר: "נלחמתי עד לבית המשפט העליון וברגע שהוא גזר את דיני, לא שמעתם ממני כלום". באשר לטענת הפרקליטות על הסכנה הנשקפת ממנו, אמר פינטו: "לא הרמתי את הראש שלי בבית הסוהר אני לא יודע על איזה מידעים מדובר, אין לי קשר עם אף אחד בעולם. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי".

הוא הסביר כי הוא מרגיש נקיפות מצפון. "אני מפחד על אשתי, אני חי בפחד מתמיד. פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום עד שארגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה – שנתיים הקרובות. אני לא סתם אמרתי שאני טעיתי. לא באתי לפה כדי לקבל שליש. ישבתי אצל העובדת סוציאלית ובכיתי והגעתי לעומק הכאב שלי על השוחד. עשיתי את התורה לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי".

"אני מתחרט מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי אני מתבייש. אני פרשתי אני לא בכלום לא תשמעו ממני לא תראו אותי. את הבושה והחרפה שלי שהם לא סתם אני לקחתי וריסקתי את כל חיי, פגמתי בכל דבר שהיה חשוב לי. אני אומר לוועדה כמו שאמרתי לשופטת בראון, אני עומד בכל מילה שאני אומר ואני מתבייש במעשים שלי. התחרטתי מעומק הלב וישבתי עם העובדת הסוציאלית 50 פגישות. עברתי דבר דבר על הרמב"ם מה זה תשובה ואני עובד על עצמי. אין הרב פינטו אני יותר לא נמצא בעולם. אני עשיתי חרטה מעומק הלב והחרטה שלי יותר עמוקה והחרטה שלי עמוקה אני רוצה לחזור בתשובה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully