וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מתנגדת לבקשת הרב פינטו לקיצור עונשו: "קשור לגורמים עבריינים"

14.9.2016 / 8:01

בתגובה לפנייתו של הרב לוועדת השחרורים, טענה המדינה כי ישנו מידע הקושר אותו לגורמים עבריינים. בינתיים בתיק נגד ניצב בדימוס ארביב, שבו משמש פינטו כעד מדינה, טרם נערך שימוע. התנועה לאיכות השלטון: "גרירת רגליים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(באפריל: פינטו יוצא לחופשה ראשונה מהכלא לקראת ליל הסדר)

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר דנה אתמול (שלישי) בבקשתו של הרב יאשיהו פינטו לשחרור מוקדם. הרב נשלח לשנת מאסר בפברואר, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט. לאחרונה פנה פינטו לוועדת השחרורים בבקשה לקיצור שליש מעונשו מאחר והוא עומד בכל התנאים. המדינה סירבה לבקשתו וציינה בדיון כי ישנו מידע הקושר אותו לגורמים עבריינים.

שמו של פינטו אכן עלה בהקלטות שבוצעו לבכירים בארגוני פשיעה, דוגמת שלום דומרני, אולם אלו לא העלו חשד של ממש לפלילים מצדו. בעוד המדינה מתנגדת לשחרורו המוקדם, מתברר כי בתיק נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, בו משמש פינטו עד מדינה, אפילו לא נערך שימוע. זאת, למרות שכבר לפני חצי שנה פורסם כי הוחלט להגיש נגד ארביב כתב אישום בכפוף לשימוע. בתגובתה לבג"ץ שהגישה היום המדינה בעניין זה, נטען כי טרם הוחלט אם להעמיד את ארביב לדין. יש לציין שההליך בעניינו נמשך כבר כמעט שנתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא לשעבר שמעון פרס אושפז במצב קשה בעקבות אירוע מוחי
קשיים בתקשורת עם לוויין התצפית אופק 11 ששוגר הערב לחלל
צבא אסד מאותת לישראל: ינסה להפיל כלי טיס של חיל האוויר

הרב המורשע יאשיהו פינטו משתחרר לחופשה מכלא ניצן, אפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
שמו עלה בהקלטות של שיחות בין עבריינים. פינטו יוצא לחופשת חג הפסח, באפריל/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

מהתנועה לאיכות השלטון, שהגישה עתירה בבקשה לצו ביניים נגד שחרורו המוקדם של פינטו, נמסר: "תמוהה בעינינו התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים, שהדגישה והבליטה לאורך כל הדרך את החשיבות שבמיצוי הליך החקירה כנגד ניצב ארביב". זאת, לטענת התנועה, "גם במחיר של עסקת טיעון מקלה וחריגה ביותר לעד המדינה הרב פינטו". בקשת התנועה לצו ביניים נדחתה אתמול בבג"ץ.

"מח"ש גוררת רגליים מזה קרוב לעשרה חודשים, תוך שהיא מסרבת להשיב לפניותינו ונמנעת מלקדם את הליך השימוע בטרם הגשת כתב אישום", נמסר עוד. "ההתנהלות של מח"ש מעלה תהיות על מחויבותה לקדם את החקירה, ונמשיך לדרוש, גם בבג"ץ, כי ההליך ימוצה עד תום".

הרב פינטו בשיעור אחרון לפני כניסתו לכלא: "נעמוד בכל ניסיון, הסבל זיכך אותנו". צילום מסך
הרב פינטו בשיעור האחרון לפני כניסתו לכלא/צילום מסך

בחודש יולי יצא הרב לחופשה מהכלא, לאחר שבקשתו לחופשה נדחתה פעמיים משום שנטען כי ישנם איומים על חייו. החופשה נמשכה רק 16 שעות ולא 48, כפי שמקובל. בשב"ס הוחלט לנכות לו מהחופשה את 32 השעות שבילה בליל הסדר, אז יצא לחופשה לרגל חתונת אחיו הצעיר, ונותר כל השבת בביתו בגלל חג הפסח שחל באותו היום. גורם בכיר בשב"ס אמר אז: "הוא עשה לנו תרגיל ואנחנו לימדנו אותו שיעור בחשבון – כמה זה 48 פחות 32".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully