וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר השיגור: קשיים בתקשורת עם לוויין התצפית "אופק 11"

13.9.2016 / 21:48

לאחר שעות מותחות מאז ששוגר הלוויין לחלל, דווח כי קיימות בעיות בכמה מערכות. "חלק עובדות לא כמו שציפינו", אמר מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית. ניסיונות הייצוב צפויים להימשך כמה ימים

צילום: מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

במשרד הביטחון ובתעשייה האווירית דיווחו הערב (שלישי) על קשיים בתקשורת עם לוויין התצפית "אופק 11" ששוגר היום מבסיס פלמחים. מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עופר דורון, אמר כי "יש אינדיקציות שחלק מהמערכות עובדות לא כמו שציפינו, ואנחנו מנסים לייצב אותו". הוא הוסיף כי השעות הראשונות של הלוויין "תמיד קשות". לדבריו, ניסיונות הייצוב עשויים להימשך ימים רבים. ראש מנהלת לוויין במשרד הביטחון אמנון הררי אמר כי "הלוויין נכנס למסלול ויצרנו קשר אתו". הוא הוסיף כי "פועלים לתקשר עם המערכות שלו".

זמן קצר לאחר השיגור הערב אמר גורם ביטחוני כי "בשלב זה מחכים ראשי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות שלקחו חלק משמעותי בפרוייקט לסיום השלבים הקריטיים של שיגור הלוויין לחלל". הוא ציין כי בשלב הראשון, אמור הלוויין להיכנס למסלול התנועה סביב כדור הארץ ולהתחיל להקיף אותו. לאחר מכן, השלב השני יהיה להתחיל לשדר תקשורת לארץ ולבצע משימות. "יעברו כמה ימים טובים עד שניתן יהיה לקבוע שהכל עבר בהצלחה", סיכם הגורם.

לפני כשנתיים שוגר לוויין הריגול "אופק 10". השיגור בוצע אז ממשגר לוויינים מסוג "שביט" מבסיס פלמחים. "אופק 10" הוא לוויין ריגול בעל מכ"ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה ביממה: נפילת פצמ"ר בשטח רמת הגולן; אין נפגעים
"מבחינתי תמות": צעיר ממוצא אתיופי טוען שהותקף בידי שוטרים
שליח המו"מ להשבת הגופות חשף: אלה ההצעות שחמאס סירב להן

תיעוד: שיגור הלוויין אופק 11. משרד הביטחון
שיגור הלוויין אופק 11/משרד הביטחון

מנהל הפיתוח העסקי והשיווק של מנהלת חלל ברפאל צבי צוקרמן הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS על ההבדלים בין השיגור של "אופק 11" לבין זה של "עמוס 6" שהתפוצץ לפני כשבועיים על כן השיגור בפלורידה. הוא ציין כי בניגוד לשיטת התדלוק של החברה האמריקאית במשגר של "עמוס 6", פועלת חברת רפאל בשיטה וטכנולוגיה שונה לחלוטין.

הוא הוסיף כי אחרי שהשלבים הראשון והשני של המשגר מתנתקים, נכנס לפעולה השלב השלישי מתוצרת החברה, שנועד להביא את הלוויין אל המסלול שלו בחלל. "מדובר במנוע שוקל שני טון", אמר צוקרמן. "אנחנו מדברים על טכנולוגיות שמפותחות בחברת רפאל מאז שנות השמונים ומשתדרגות מפרויקט לפרויקט כמו הפעם. זו קדמת הטכנולוגיה", הוסיף.

(עדכון ראשון: 17:58)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שיגור הלוויין אופק 11, שמי פלמחים. 13 בספטמבר 2016. מיכאל שפירא בר אור, תמונות גולשים
שובל העשן לאחר שיגור הלוויין/תמונות גולשים, מיכאל שפירא בר אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully