וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח המו"מ להשבת הגופות חשף: אלה ההצעות שחמאס סירב להן

לדברי אל"מ במיל' ליאור לוטן, אחת ההצעות עסקה בהחלפת גופות פלסטינים מ"צוק איתן" בתמורה לגולדין ושאול, והשנייה בהשבת תושבי הרצועה שחצו לישראל תמורת שלושת האזרחים. "באופן חסר תקדים חמאס ענה בשלילה, אך אנו לא נרתעים"

צילום: המכון למדיניות נגד טרור, עריכה: מתן חדד

אלוף-משנה (מיל') ליאור לוטן, האחראי על השבת הנעדרים מרצועת עזה, חשף היום (שלישי) את שתי ההצעות שניתנו לארגון חמאס בתמורה להשבת הישראלים המוחזקים ברצועת עזה: החללים אורון שאול והדר גולדין והאזרחים ג'ומעה אבו גנימה בן ה-19, אברה מנגיסטו בן ה-28 והישאם א-סייד. ההצעה הראשונה לדברי לוטן, הייתה השבה של כלל הגופות שנמצאות בידי ישראל ממבצע "צוק איתן" בתמורה לגולדין ושאול. הצעה נוספת, הייתה החזרה של עשרות מתושבי הרצועה שחצו מיוזמתם את הגבול לישראל, בתמורה לאבו גנימה, מנגיסטו וא-סייד.

"באופן חסר תקדים, חמאס השיב בשלילה להצעה זו והציב תנאי מקדים להמשך השיח: פתרון 'תיק' האסירים האחרים שכלל אינם מעזה ואינם קשורים ל'צוק איתן'", אמר לוטן בכנס של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. "כמובן שאנו לא יכולים להיענות לתנאי מקדים. זה לא נכון מקצועית ועניינית. אנו לא נרתעים מהתנאי ויש לנו מספיק דרכים להמשיך קדימה למרות התנאי המקדים".

עוד בוואלה! NEWS:
הוריו של גולדין יוצאים לאו"ם: "לא כולם בממשלה מחויבים לגורל בנינו"
המכתב האחרון של הרצל שאול לבנו אורון: "מדמיין אותך בבית"
"שנתיים של חושך": משפחת מנגיסטו הפגינה מול בית ראש הממשלה

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
שאול וגולדין/באדיבות המשפחה
משפחת גולדין: "ישראל צריכה להסביר לחמאס שאין עסקאות חינם"

"מסוף המלחמה, פעלה ישראל בכלים וערוצים רבים כדי להשיב את בנינו מעזה. בתקופה הזו, אזרחים ישראלים נוספים חצו לשטח הרצועה", אמר לוטן. "מדובר באנשים חולים, סובלים מתשישות נפשית, שנתפסו על ידי גורמי חמאס ומחוזקים שם עד היום. גורמי חמאס יודעים על המצוקה והקושי שמאפיינים את אנשים האלו - זהו לא נושא ביטחוני. ישראל מצאה את הדרך להעביר לחמאס בעזה את כל האישורים שמדובר בנושא הומיניטארי אנושי, את זה אנו יודעים בוודאות".

ביולי האחרון נכנס לגבול אבו גנימה, תושב הפזורה המתגורר סמוך לנבטים והוגדר על ידי משפחתו כמי שאינו בקו הבריאות. בספטמבר 2014 חצה את הגדר מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 הלוקה בנפשו, ומאז על פי דיווחים שונים הוא מוחזק בידי ארגון חמאס. שלושה חודשים לפני כן, הישאם א-סייד, תושב הפזורה הבדואית הלוקה גם הוא בנפשו, חצה את הגבול. על שתי הפרשות הוטל צו איסור פרסום עד יולי 2015.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הנקודה ממנה חצה אברהם מנגיסטו את הגדר  ועבר אל רצועת עזה, יוני 2015. שי מכלוף
הנקודה שבה חצה מנגיסטו לשטח הרצועה/שי מכלוף

משפחת גולדין התייחסה אחר הצהריים לדבריו של לוטן. "מדינת ישראל צריכה להסביר לחמאס שאין עסקאות חינם ואין ארוחות חינם", נמסר מטעם המשפחה. "הדרך להחזיר את אורון והדר הבייתה היא בהפעלת מנופי לחץ על עזה וחמאס. כאשר חמאס ידע שיש לו מה להפסיד מבחינה בינלאומית, מבחינת שיקום הרצועה ופיתוחה ומבחינה פיננסית, הוא גם יחזיר את הדר ואורון".

שר הביטחון אביגדור ליברמן באוניברסיטת אריאל. ראובן קסטרו
"לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל מי שמצוי בשבי". ליברמן/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לדיווחים לפיהם הביע התנגדות להשבת הגופות של גולדין ושאול. "לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל מי שמצוי בשבי ולהחזיר אותו הביתה", אמר. "כמה שיותר נדבר על זה, נקשה על אותה משימה. זה מסוג הדברים שהשתיקה יפה להם".

ליברמן הוא הוסיף כי עמדתו בנושא ברורה והזכיר כי הצביע בממשלה נגד עסקת שליט. "בדיעבד צדקתי. אני רואה כמה מהמשוחררים חזרו לטרור, חזרו לעמדות מפתח בארגוני מחבלים והשתתפו באירועי טרור. עמדתי לא תשתנה, אבל המחויבות היא להחזיר גופות ושבויים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully