וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של גולדין יוצאים לאו"ם: "לא כולם בממשלה מחויבים לגורל בנינו"

13.9.2016 / 11:06

לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר שהוזמנו על ידי נתניהו למשלחת בארה"ב, הביעו אכזבה עמוקה מהיחס למאבקם להשבת גופתו. "יש כאלו בממשלה שאינה ברורה להם הברית בין הנופלים בשבי לאלו ששולחים אותם לשדה הקרב", אמרו במסיבת עיתונאים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין, שנהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת מאז בידי חמאס, אמרו היום (שלישי) כי לא כל חברי הממשלה מחויבים להבאת יקירם לקבורה בישראל. זאת, על רקע דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שצוטט בחודש שעבר בערוץ 10 באומרו כי ישראל לא תנהל משא ומתן על גופות אורון שאול וגולדין. הוריו של החלל דיברו הבוקר במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב לפני יציאתם למטה האו"ם ביחד עם פמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהזמין אותם למשלחת.

"הערב נצא לאה ואני לסדרת מפגשים באו"ם ובארצות הברית, כחלק ממסע ארוך ומתיש להחזרת בננו הדר לארץ", אמר שמחה גולדין. "הזמנתו זו של ראש הממשלה, ואמירותיו הברורות על מחויבות המדינה לגורל בניה וחלליה אשר נפלו בשבי, היא ראויה לשבח. לצערי, יש אחרים סביב שולחן הממשלה אשר המחויבות הבסיסית הזו בין גורל בניה של הארץ שנפלו בשבי, לממשלה אשר בשליחותה יצאו לשדה הקרב - יש כאלו שהברית הזו איננה מובנת מאילה עבורם".

הוריו של גולדין הביעו צער על הסיקור התקשורתי והשיקולים המנחים את מערכת הביטחון. "בשבועות האחרונים עלתה וחזרה המילה הנלעגת 'המחיר'. כאילו הדר ואורון (אורון שאול, החלל השני המוחזק בידי חמאס), ובכלל הבנים שלנו, הם סחורה שניתן להתמקח עליה. ובכל זאת, שאלת שחרור האסירים מחייבת התייחסות גם שלנו".

לקריאה נוספת:
בצל דברי ליברמן: במערכת הביטחון נערכים ל"תג מחיר" בשל פינוי עמונה
במהלך התקיפה בסוריה: צבא אסד ניסה להפיל מטוסים של חיל האוויר
שתי חיילות שתעו בדרכן הגיעו עם רכב לטול כרם - והותקפו באבנים

הוריו של סגן הדר גולדין ז?ל, יקיימו תדרוך כתבים לקראת נסיעתם לארה?ב והצטרפותם לפמליית ראש הממשלה – בית סוקולוב. מאצ'י הוף
"לישראל יש מנופי לחץ רבים על חמאס". לאה ושמחה גולדין, הבוקר/מאצ'י הוף

הם הדגישו כי לישראל יש את הכלים להשיב את גופותיהם. "לישראל יש מנופים רבים על חמאס, על עזה. שחרור אסירים הוא רק אופציה. ישראל מתפילה את המים עבור תושבי עזה – קודם תחזירו את הדר ואורון, אחרי זה התפלה של מים לעזה. ישראל מעבירה חומרי בנייה לשיקום עזה - קודם תחזירו את הדר ואורון, אחרי זה נשקם את עזה. ישראל נותנת תנאי 'דלוקס' לאסירי החמאס – קודם תחזירו את הדר ואורון, אחרי זה תנאים לאסירי החמאס. אין ארוחות חינם ואין עסקאות חינם - קודם תחזירו את הדר ואורון".

לדבריהם, "זו משוואה פשוטה. הכי פשוטה והכי מובנת בעולם. החזרת אסירי החמאס? יש כל כך הרבה מה לעשות מול עזה ומול חמאס לפני זה". על חלקו של האו"ם בטיפול בפרשה: "אנחנו יוצאים אל האו"ם כי הדר נחטף בזמן הפסקת אש. הפסקת אש שהאו"ם עמד מאחוריה, שהאו"ם שותף לה. למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון אחריות מלאה להחזיר את הדר. גוף בינלאומי שלא עומד על ההסכמים שהוא בעצמו חתום עליהם מאבד את התוקף המוסרי שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
"קודם שיחזירו אותם, אחר כך שיקום עזה". אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

בסוף החודש שעבר פורסם בחדשות 10 כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בשיחות סגורות שישראל לא תשלם מחיר בעבור גופות שני החללים. למחרת הוא הכחיש זאת. "לא אמרתי מעולם את מה שערוץ 10 פרסם על גופות החיילים, אפילו לא מתוך שינה", הדגיש ליברמן בביקור בבית יד לבנים ובמכינת "אל כרמל" בדלית אל כרמל.

לטענתו, "לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל מי שמצוי בשבי ולהחזיר אותו הביתה". עם זאת, הוסיף כי "כמה שיותר נדבר על זה, נקשה על אותה משימה. זה מסוג הדברים שהשתיקה יפה להם". לדבריו, עמדתו בנושא ברורה והזכיר כי הצביע בממשלה נגד עסקת שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully