וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שיגרה לחלל את לוויין הריגול "אופק 10"

10.4.2014 / 0:11

התעשייה האווירית ומשרד הביטחון שיגרו אמש בהצלחה את הלוויין מבסיס פלמחים. אופק 10 הוא לוויין ריגול בעל מכ”ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים

צילום: רואי בן דוד, בר אלאלוף, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

התעשייה האווירית ומשרד הביטחון שיגרו אמש (רביעי) לחלל מבסיס פלמחים את לוויין הריגול "אופק 10". גורמים במערכת הביטחון מסרו כי שלביו הראשונים של השיגור, שבוצע ממשגר לוויינים מסוג "שביט", הוכתרו כהצלחה. בימים הקרובים יעקבו אנשי התעשייה האווירית ומשרד הביטחון אחר כניסתו של הלוויין לחלל ובחינת כניסתו המלאה לפעילות, שאמורה להעצים את יכולותיה של ישראל בקנה מידה עולמי.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "ישראל עצמאית ויכולה להגיד במו"מ לא"
חברי מזכירות יצהר: אם לא תיפסק האלימות - נתפטר
נעצרו חשודים בחיסול באשדוד: "פתח למלחמת פשע"

ישראל שיגרה לחלל את לוויין שיגור אופק 10, אפריל 2014. משרד הביטחון והתעשייה האווירית, משרד הביטחון
לוויין ריגול בעל מכ"ם היודע לבצע איסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים. שיגור "אופק 10", אמש/משרד הביטחון, משרד הביטחון והתעשייה האווירית

אופק 10" הוא לוויין ריגול בעל מכ"ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים. הוא דומה במאפייניו ללוויין "אופק 8" מסוג טכסאר, אך בשונה ממנו, משקלו קטן יותר וחדות המכ"ם שלו גבוהה יותר. בשנת 2010 שוגר בהצלחה הלוויין "אופק 9", גם הוא מפלמחים.

"אופק 9", שבניגוד ל"אופק 10" הוא לוויין צילום ולא מכ"ם, הצטרף אז ללוויינים מסוג "אופק 7", "אופק 5" ועוד שני לוויינים מסוג "ארוס" שנמצאים כבר בחלל, והוא נועד לספק לצה"ל יכולת כיסוי טובה יותר של פני כדור הארץ, ובכך לשפר את יכולת המודיעין של הצבא. "חשיבותה של העצמאות של ישראל בחלל היא ברורה, זהו אמצעי אסטרטגי של המדינה", אמרו בזמנו הגורמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully