וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בארה"ב: נעצר החשוד בהנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק

בסיומו של מצוד אחרי החשוד בניו ג'רזי, הוא נעצר לאחר קרב יריות עם כוחות המשטרה בעיר לינדן. שני שוטרים נפצעו. מושל ניו יורק: נראה שמדובר בטרור בינלאומי. אובמה: "כאמריקנים, לעולם לא ניכנע לפחד"

עריכה: ניר חן

אחמד חאן רחמי, תושב ניו ג'רזי בן 28, נעצר היום (שני) בעיר לינדן שבניו ג'רזי, בתום מצוד נרחב אחריו, בחשד שהוא אחראי לפיצוצים ולהנחת המטענים שאירעו בימים האחרונים בניו יורק ובניו ג'רזי. ברשת NBC ניו יורק דווח כי הוא נעצר בעקבות קרב יריות, שבמהלכו נורה לפחות שוטר אחד בחזה. עם זאת, הכדור פגע באפוד המגן שלו ומצבו לא קשה. שוטר נוסף נפגע בידו. רחמי נפצע גם הוא במהלך העימות.

מוקדם יותר מסרו גורמים ברשויות אכיפת החוק לרשת CNN ולסוכנות הידיעות רויטרס כי הרשויות בארצות הברית חושדות כי תא טרור עומד מאחורי האירועים האחרונים. הרשויות מעריכות כי החשוד בהנחת המטענים בניו יורק ככל הנראה אחראי גם למקרים בניו ג'רזי.

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו אמר כי נראה שהפיצוץ הוא מעשה טרור עם מעורבות זרה. לפי ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, החשוד הוא יליד אפגניסטן, שהתאזרח בארצות הברית. הוא תיאר אותו "חמוש ומסוכן". תמונתו פורסמה על ידי העירייה והיא ביקשה עזרה ממי שיש בידיו פרטים על אודותיו. הוא תועד על ידי מצלמות האבטחה בשכונת צ'לסי, שם אירע הפיצוץ.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הפיצוץ בניו יורק: מטען התפוצץ בניו ג'רזי, אין נפגעים
ארה"ב: נבדק אם יש קשר בין שלושת האירועים החשודים כפיגועים

אחמד חאן רחמי, החשוד בהנחת המטען בניו ג'רזי ובניו יורק, לאחר מעצרו, 19 בספטמבר 2016. ABC, צילום מסך
רחמי אזוק לאלונקה ונלקח למעצר, היום בלינדן, ניו ג'רזי/צילום מסך, ABC
מושל ניו יורק וראש העירייה בסיור בזירת הפיצוץ בצ'לסי, ניו יורק, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
מושל ניו יורק קומו וראש העירייה דה בלאזיו בזירת הפיצוץ, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הערב לאירועי הטרור בניו יורק, ניו ג'רזי ומינסוטה, ואישר כי המקרים השונים אכן נחקרים כמעשי טרור. עם זאת, הבהיר כי לא קיים קשר בין חוליית הטרור שנחשפה, על פי החשד, בניו יורק, לדקירה במינסוטה. בפנייה לאזרחים מהבית הלבן, הבהיר: "רשויות אכיפת החוק פועלות יחד מסביב לשעון כדי לשמור עלינו בטוחים. הם הטובים ביותר".

כמו כן, הבהיר אובמה כי "נמשיך להוביל את המאבק נגד דאעש. נפגע בתשתיות שלהם ונפיל את המנהיגים שלהם". לדבריו, המבצע הצבאי שמובילה וושינגטון בסוריה ובעיראק "מערער את האידאולוגיה השקרית שלהם". הוא הוסיף: "ברגעים כאלה חשוב לזכור מה הטרוריסטים מנסים לעשות. אנחנו צריכים להיות ערניים ואגרסיביים, ולוודא שאנחנו מוצאים את האחראים ומביאים אותם לדין, אך גם לא לשכוח כי יש לנו תפקיד כאזרחים לוודא שאנחנו לא נכנעים לפחד. האזרחים פה לא מפחדים. הם קשוחים, הם ממשיכים בחייהם. כאמריקנים, לעולם לא ניכנע לפחד. הטרור לא יערער את ערכינו".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
"נמשיך להוביל את המאבק נגד דאעש". אובמה, הערב/רויטרס
מעצר אחמד חאן רחמי, לינדן, ניו ג'רזי, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
רגע המעצר של רחמי, הערב/צילום מסך, טוויטר

גם המועמדים לנשיאות ארצות הברית הגיבו לאירועים האחרונים. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ טען בריאיון לרשת "פוקס" כי "דברים כאלה אולי יקרו יותר ויותר ברחבי המדינה. היינו חלשים, המדינה שלנו הייתה חלשה". לטענתו, מדיניות קבלת הפליטים של ממשל אובמה אחראית לאירועים האחרונים.

הוא עוד יצא נגד יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, וטען כי היא תמשיך עם קווי המדיניות הכושלים האלה, לשיטתו. "חייבים לבחור מנהיג שיהיה קשוח", קרא. "המנהיגים שלנו - אני אפילו לא אקרא להם חלשים, אלא טיפשים". הוא הביע ביקורת על התחייבותה של קלינטון להימנע משליחת כוחות קרקעים לסוריה ולעיראק, והוסיף: "אם אתם רוצים חולשה, היא חלשה".

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת במהלך מסע הבחירות, קרוליינה הצפונית. ספטמבר 2016. AP
"לא להתבלבל מהרטוריקה של טראמפ". קלינטון/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלינטון התייחסה לנושא במסיבת עיתונאים במדינת ניו יורק, וקראה: "האיום הזה אמיתי, אבל כך גם העמידה שלנו. נגן על המדינה שלנו ונביס את האידאולוגיה המעוותת של הטרוריסטים". לטענתה, היא "המועמדת היחידה במרוץ הזה" שהייתה חלק במאבק בארגון "המדינה האסלאמית".

"בוא לא נתבלבל מהרטוריקה שמגיעה מהצד השני של הקמפיין הזה", הוסיפה, בהתייחסות ליריבה דונלד טראמפ. "נהיה זהירים, אבל לא צריך לפחד. אם אתם רואים משהו, דווחו עליו מיד. אני יודעת שנתמודד עם האיום הזה באותו אומץ שבו התמודדנו עם אתגרים קודמים. לא נפנה זה נגד זה, כי אנחנו חזקים יותר יחד".

אחמד חאן רחמני, החשוד בהנחת המטענים בניו יורק, ארצות הברית. טוויטר, צילום מסך
תיעוד החשוד במצלמות האבטחה בניו יורק/צילום מסך, טוויטר

קלינטון הציגה תכנית להתמודדות עם אירועי הטרור, הכוללים חיזוק של כוחות אכיפת החוק המקומיים, צעדים בוני אמון בין רשויות החוק לאזרחים מוסלמים, הגברת המתקפות האוויריות בסוריה ובעיראק, תמיכה בכוחות ערבים וכורדיים על הקרקע ומאמצים דיפלומטיים. כמו כן, קראה להגברת השיתוף הפעולה עם חברות טכנולוגיות, על מנת להיטיב לזהות איומים ברשתות החברתיות.

היום התגלו חמישה מטענים בסמוך לתחנת רכבת בעיר אליזבת' בניו ג'רזי, אחד מהם התפוצץ כשרובוט משטרתי ניסה לנטרלו. לפי ראש העיר, כריסטיאן בולווג', שני גברים שגילו את התיק ובו המטענים דיווחו עליו למשטרה לאחר שראו "חוטים וצינור" מבצבצים ממנו. הוא הוסיף כי הבולשת הפדרלית (FBI) עורכת חיפושים בעיר כדי לאסוף ראיות הקשורות לתקריות.

מבצע משטרתי באליזבת, ניו ג'רזי, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
כוחות משטרה בניו ג'רזי, היום/רויטרס

אתמול נפצעו 29 בני אדם בפיצוץ בצ'לסי, שבמנהטון. הפיצוץ נגרם מסיר לחץ ובו חלקי מתכת, שהוטמן בסמוך למתקן אשפה. לפי הרשויות, המתקן ספג חלק מעוצמת ההדף של הפיצוץ מה שהפחית את מספר הנפגעים. בסמוך לאותה זירה נמצא מטען דומה, שלא התפוצץ. שני אחים ממוצא צ'צ'ני ממסצ'וסטס השתמשו בסירי לחץ במרתון בוסטון ב-2013, אז נהרגו שלושה בני אדם ועוד יותר מ-260 איש נפצעו.

ביום שבת התפוצץ מטען צינור במסלול מרוצים בעיירה סיסייד פארק, ניו ג'רזי, שנמצאת כ-80 קילומטרים מדרום לעיר ניו יורק. לא היו נפגעים באירוע. בעקבות האירועים האחרונים, עוד אלף אנשי ביטחון נפרסו בניו יורק, שמאחרת השבוע את העצרת הכללית של האו"ם בהשתתפותם של עשרות מנהיגים מהעולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

(עדכון ראשון: 14:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully