וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נבדק אם יש קשר בין שלושת האירועים החשודים כפיגועים

19.9.2016 / 2:30

שלוש חקירות פדרליות נפתחו בעקבות אירועי סוף השבוע האחרון, ובהם הפיצוצים בניו יורק ובניו ג'רזי ומסע הדקירות בקניון במינסוטה. גורמים רשמיים תיארו את האירועים כפליליים ומכוונים, וכעת הם נחקרים כמעשי טרור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מסע הדקירות בקניון סנט קלאוד שבמינסוטה, שבת)

שלוש חקירות פדרליות נפרדות נפתחו אמש (ראשון) בארצות הברית שיבדקו את החשד לטרור ולקשר בין שלושת האירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע – ובהם מסע הדקירות בקניון במינסוטה ושני הפיצוצים בניו יורק ובניו ג'רזי. גורמים רשמיים תיארו את שלושת האירועים כמעשים פליליים ומכוונים, וכעת הם נחקרים כ"מעשי טרור אפשריים".

חומר הנפץ ששימש ככל הנראה לביצוע הפיצוץ בניו יורק זוהה בחקירה, ונחשב לשכיח, שנמכר בחנויות ספורט במדינה ואין עליו פיקוח מיוחד. בנוסף, גורמים בחקירת הפיצוץ בניו יורק דיווחו כי אותו אדם זוהה ככל הנראה בשני המקומות שבהם הונח מטען חבלה בעיר. סוכנים פדרליים מחפשים כעת אחר נהג שהסיע נוסעים דרך אפליקציית "אובר" ורכבו ניזוק בפיצוץ. עם זאת, ברשויות החוקרות נזהרים מהדבקת תווית הטרור על מניעי מבצעי הפעולות, זאת עד שיתגלו ראיות חדשות.

האירוע הראשון התרחש בניו יורק ביום שבת, אז אירע פיצוץ בשכונת צ'לסי שבמנהטן. באותו היום נפצעו תשעה בני אדם מדקירות בקניון סנט קלאוד שבמינסוטה, בפעולה שעליה קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוכנות הידיעות המזוהה עמו, "אעמאק". באירוע השלישי התפוצץ מטען נוסף בניו ג'רזי אך איש לא נפגע. ארבעה רחובות מזירת הפיצוץ בצ'לסי זוהה מטען נוסף, שפורק במהלך הלילה בידי המשטרה.

שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית הגיבו לאירועים וגינו את "מה שמסתמן כמתקפות טרור". כמו המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שפרסמה הודעת גינוי, יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ אף הוסיף בעקבות הפיצוץ בניו יורק כי "עלינו להיות קשוחים יותר, חברים".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר אמריקני: הסכם הסיוע אינו פיצוי על ההסכם עם איראן
על רקע אישור ההסכם: נתניהו ואובמה ייפגשו השבוע בניו יורק
אובמה קורא לשחורים לבחור בקלינטון: "אם לא תצביעו לה, אעלב"

מושל ניו יורק וראש העירייה בסיור בזירת הפיצוץ בצ'לסי, ניו יורק, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
ראש עיריית ומושל ניו יורק בזירת הפיצוץ במנהטן, שבת/רויטרס

אף ארגון לא קיבל אחריות לפיצוצים שאירעו בניו יורק ובניו ג'רזי, אך מושל ניו יורק אנדרו קומו התייחס לפיצוץ באזור הצפוף במנהטן כ"מעשה ברור של טרור". במדינה הודיעה המשטרה כי תציב אלף שוטרים ואנשי משמר אזרחי בעיר, הנמצאת גם כך בכוננות גבוהה עקב האסיפה הכללית של האו"ם הנערכת בה השבוע.

אתמול מסר גורם במשטרה לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז" כי משטרת ניו יורק בודקת עמוד ברשת החברתית "טאמבלר", שהוקם על פי החשד על ידי מי שהטמין את הפצצה בשכונת צ'לסי שבמנהטן. על פי הדיווח, בבלוג שכותרתו "אני המחבל מניו יורק" מופיע "המניפסט" של אותו אדם. עצם קיומו של הדף דווח בכלי תקשורת נוספים, והוסר הערב מהרשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הדוקר זוהה כאמריקני ממוצא סומלי. קניון סנט קלאוד במינסוטה/מערכת וואלה, צילום מסך

בראשית הדף מופיע דגל גאווה, ובטקסט מסביר המחבל לכאורה כי הפיצוץ היה במחאה על דיכוי הקהילה הלהט"בית. יתרה מכך, הוא איים במתקפות נוספות. "ודאי כבר ראיתם בחדשות את מטעני החבלה שהתפוצצו בניו יורק – זה היה אני", כתב. "עשיתי את זה כי אני לא יכול לסבול את החברה. אני לא יכול לחיות בעולם שבו החברה מזלזלת בהומואים כמוני ובשאר קהילת הלהט"ב".

הדוקר מהקניון במינסוטה זוהה בתקשורת המקומית כדאהיר אחמד אדאן, אמריקני בן 22 ממוצא סומלי. על פי דיווחי עדי ראייה מזירת האירוע, הוא שאל את העוברים והשבים מי מהם מוסלמי לפני שדקר אותם – פרט שאושר לגבי לפחות אדם אחד בידי מפקד המשטרה המקומית. הודעת קבלת האחריות של דאעש לפיגוע הייתה דומה להודעות קודמות, וייחסה את המתקפה ל"חייל המדינה האסלאמית שפעל נגד מדינות הקואליציה". הנוסח מעיד כי הדוקר ככל הנראה נשבע אמונים לארגון, אולם פעל באופן עצמאי וללא קשר ממשי לתשתית הארגון בארצות הברית ובמזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully