וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיצוץ בניו יורק: מטען התפוצץ בניו ג'רזי, אין נפגעים

תיק ובו חמישה מטענים אותר בפח אשפה ליד תחנת הרכבת בעיר אליזבת, ואחד מהם התפוצץ בזמן שרובוט משטרתי פעל לנטרולו. ראש העיר: "אנשים היו יכולים להיפגע בצורה חמורה". חקירת הפיצוץ במנהטן נמשכת. צפו ברגעי הפיצוץ

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

חמישה מטענים התגלו הבוקר (שני) בתוך תיק בתחנת רכבת בעיר אליזבת שבניו ג'רזי, ואחד מהם התפוצץ בזמן שרובוט משטרתי פעל לנטרולן. זאת, לאחר כמה מטענים שהתפוצצו בניו ג'רזי ובניו יורק בימים האחרונים, והמקרה האחרון הוביל לפציעתם של 29 בני אדם. הפיצוץ התרחש מעט לפני השעה 1:00 בלילה (שעון מקומי), ולא דווח על נפגעים באירוע.

ראש העיר אליזבת, כריס בולווג', אמר כי רובוט משטרתי החל לבחון את התיק בעת הפיצוץ, שנשמע בצורה ברורה באזור. "מדובר בכחמישה מטעני נפץ", אמר בולווג'. "בהתבסס על עוצמת הפיצוץ, אני סבור שאנשים היו יכולים להיפגע בצורה חמורה". לדבריו, "אני מודאג מאוד לשלום תושבי הקהילה שלנו, כשמישהו יכול בפשטות לזרוק תיק ובו כמה מטענים".

בולווג' סיפר כי שני אנשים שעברו באזור מצאו את התיק בתוך פח אשפה, והזעיקו את כוחות המשטרה. "השניים חשבו שיש דברי ערך בתיק", אמר ראש העיר. "הם צעדו מתחת לגשר והחלו לבחון אותו. הם מצאו כבלים וצינורות, עזבו את התיק והלכו לתחנת המשטרה. הם עשו את הדבר הנכון".

עוד כתבות בנושא:
ארה"ב: נבדק אם יש קשר בין שלושת האירועים החשודים כפיגועים
דאעש: "מבצע פיגוע הדקירה במינסוטה הוא חייל של הארגון"
חקירת הפיצוץ בניו יורק: "עשיתי את זה כי מזלזלים בלהט"ב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגעי הפיצוץ בניו ג'רזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבולשת הפדרלית מובילה את חקירת האירוע. גורמים בכירים במשטרה המקומית אמרו לרשת NBC כי המטענים שהתפוצצו הם ככל הנראה מטעני צינור, הדומים למטען שהתפוצץ בשבת האחרונה בעיירת החוף סיסייד פארק, מעט לפני מרוץ בן 5,000 איש שהיה צפוי להיערך במקום.

חקירת פיצוץ המטען בניו ג'רזי, כמו גם המטען בניו יורק ומסע הדקירות בקניון במינסוטה, נמשכת, וגורמים רשמיים המעורבים בחקירות אמרו כי לא נמצא כל קשר בין שלושת האירועים. ה-FBI הודיע כי כלי רכב נעמר במסגרת חקירת האירוע במנהטן, וגורמים רשמיים מסרו לכלי תקשורת במדינה כי עד כה תושאלו חמישה בני אדם, אך לא נעצרו.

חומר הנפץ ששימש ככל הנראה לביצוע הפיצוץ בניו יורק זוהה בחקירה, ונחשב לשכיח, שנמכר בחנויות ספורט במדינה ואין עליו פיקוח מיוחד. בנוסף, גורמים בחקירת המקרה דיווחו כי אותו אדם זוהה ככל הנראה בשני המקומות שבהם הונח מטען חבלה בעיר. סוכנים פדרליים מחפשים כעת אחר נהג שהסיע נוסעים דרך אפליקציית "אובר" ורכבו ניזוק בפיצוץ. עם זאת, ברשויות החוקרות נזהרים מהדבקת תווית הטרור על מניעי מבצעי הפעולות, זאת עד שיתגלו ראיות חדשות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זירת פיצוץ חמישה מטעני נפץ בעיר אליזבת' שבניו ג'רזי, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ, היום/צילום מסך, טוויטר

באירוע במינסוטה נפצעו תשעה בני אדם וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לקח עליו אחריות. הדוקר זוהה בתקשורת המקומית כדאהיר אחמד אדאן, אמריקני בן 22 ממוצא סומלי. על פי דיווחי עדי ראייה מזירת האירוע, הוא שאל את העוברים והשבים מי מהם מוסלמי לפני שדקר אותם – פרט שאושר לגבי לפחות אדם אחד בידי מפקד המשטרה המקומית.

הודעת קבלת האחריות של דאעש לפיגוע הייתה דומה להודעות קודמות, וייחסה את המתקפה ל"חייל המדינה האסלאמית שפעל נגד מדינות הקואליציה". הנוסח מעיד כי הדוקר ככל הנראה נשבע אמונים לארגון, אולם פעל באופן עצמאי וללא קשר ממשי לתשתית הארגון בארצות הברית ובמזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully