וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו: "חשבתי שזה לא היה שוחד - היום אני מבין שחציתי גבול"

1.8.2016 / 23:28

בעדות שהעניק הרב שנושא עונש של שנת מאסר, התייחס לשינוי שעבר בכלא ואמר: "השתבש לי הקו בין איש משטרה לאיש רגיל". הוא התייחס לתנ"צ ברכה שהתאבד ואמר: "רוצים שאפתח את הצער של אדם שנפטר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

"חשבתי שלא נתתי שוחד, והיום אני מבין שעברתי את הגבול של קרדום לחפור בו" - כך אמר היום (שני) הרב יאשיהו פינטו בעדותו בבית המשפט המחוזי במסגרת תיק "חזון ישעיה". מדובר בתיק שהוביל בשעתו להגשת כתב אישום נגד פינטו בגין מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ששם קץ לחייו לפני כשנה, ולקראת הדיון שייערך מחר בוועדת השחרורים בנושא קיצור עונש מאסרו, שנקצב לשנה. הדיון הוקדם לבקשת הפרקליטות מחשש שפינטו ישוחרר עד למועד הדיון המקורי – בספטמבר – ויצא לחו"ל.

פינטו העיד כי רק שנים אחדות לאחר המעשים, שאירעו בשנים 2012-2011, הוא הבין כי הנורמות שלפיהן נהג היו פסולות, ואמר כי הוא עומד מאחורי ההסדר שנחתם בעניינו. "לפני חמש שנים הייתי נאיבי. הייתי חבר של השוטרים. חשבתי שדיבור לברכה סוגר הכול", העיד. "השתבש לי הקו בין איש משטרה לאזרח רגיל. אחרי שנכנסתי לבית סוהר הבנתי שאם איש חוק עובר את הגבול, לא תישאר מדינה. אם נתתי שוחד אני מודה בזה ולא בגלל השליש (הדיון שייערך מחר בוועדת השחרורים – א.ס.) . עברתי טראומה קשה". עוד הוא הוסיף, בהתייחס לתת-ניצב ברכה, "יש כאן אדם שנפטר, וכולם רוצים שאני אפתח את הצער שלו".

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
"לפני חמש שנים הייתי נאיבי". הרב פינטו/מגד גוזני

העדות שניתנה היום והעדות שנתן הרב פינטו במשטרה, שפורסמה אתמול בוואלה! NEWS, עסקו בחלקן בזיקה בין כתב האישום שבו הודה פינטו בעבר במסגרת הסדר טיעון, ושבגינו הוא מרצה כיום עונש מאסר, לבין האישומים המיוחסים לאברהם ישראל שניהל את עמותת "חזון ישעיה". עו"ד שמשון וייס, סניגורו של ישראל, אמר במהלך הדיון כי פינטו כלל לא היה צריך לחתום על הסדר הטיעון וכי לא נפל פגם בהתנהלותו של ישראל, מקורבו של פינטו – המואשם כי נעזר ברב כדי לטייח את התנהלותו הפסולה כמנהל העמותה.

בדיון שנערך בפני שופטת בית המשפט המחוזי, רבקה פרידמן פלדמן נכחו גם עורכי הדין אבי חימי ויעקב בורבסקי מטעמו של הרב פינטו, שלא נאשם בתיק "חזון ישעיה" אלא רק מעיד, כשמטעם התביעה נכחה עו"ד שירה קני טל מפרקליטות מחוז ירושלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פינטו החל להעיד - וישראל פרץ בבכי

במהלך הדיון התייחס הרב פינטו למערכת היחסים המורכבת בינו לבין ישראל, מקורבו ושותפו להקמת וניהול עמותת "חזון ישעיה". פינטו התייחס לעובדה שישראל העביר לחשבונה של אשתו סכומי עתק מכספי עמותת ידידי חזון ישעיה בארה"ב, וסירב לקבוע אם מדובר בהלוואה או במתנה – עובדה שלה חשיבות רבה הנוגעת לאשמתו של ישראל.

"אברהם ישראל היה ישן איתי בחדר. הוא היה חלק ממני", תיאר פינטו, אולם במקום אחר כינה את ישראל "סוחר". בתחילת עדותו של הרב, פרץ ישראל בדמעות, ולאורך כל הדיון שמר על שתיקה מלבד חריג אחד – כשאמר "אני לא מבין על מה הרב מדבר", לאחר שזה העיד כי הוא הביך אותו בפגישות עסקיות שנערכו בנוכחות השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully