וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה: ירידה בכלכלות העולמיות; הידבקויות מסתוריות בארה"ב

הבידוד וחוסר יציאתם של אנשים מהבתים, הביאה לשבוע הכלכלי הקשה ביותר בוושינגטון מאז המשבר ב-2008. בקליפורניה ובאורגון גובר החשש להידבקות ממקור לא מזוהה, לאחר שנמצאו שלושה נשאים שלא שהו באזורים שנפגעו או היו במגע עם חולים אחרים

עריכה: שאול אדם

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • שלושת מדדי המניות הגדולים בארה"ב נפלו ביותר מעשרה אחוזים
  • שלושה הדבקויות ממקור לא ידוע בארצות הברית
  • מניין קורבנות הנגיף בסין עלה ל-2,835

התפשטותו של הנגיף משפיעה גם על השווקים בארצות הברית סבלו מהשבוע הקשה ביותר מאז המשבר הכלכלי של 2008. שלושת מדדי המניות הגדולים בארצות הברית נפלו ביותר מעשרה אחוזים במצטבר השבוע, וגם השוק האירופי קיבל מכה קשה, זאת עקב התפשטות נגיף הקורונה ובעקבות כך הפגיעה בשווקים והשינוי בציפיות המשקיעים החוששים ממיתון עולמי. מדד ה-FTSE 100, מדד הדגל של הבורסה לניירות ערך בלונדון, נפל ביותר משלושה אחוזים אמש (שישי). מדד ה-DAX הגרמני נפל במעל ארבעה אחוזים ומדד ה-CAC 40 הצרפתי נפל ביותר משלושה. מדד הניקיי 225 היפני נפל בכמעט ארבעה אחוזים וכך גם המדד המרכזי בשנגחאי.

ההתפתחויות גררו תגובות יוצאות דופן מבכירים בכלכלות הגדולות בעולם. נגיד הפדרל ריזרב האמריקני, ג'רום פאוול, אמר כי "הבנק עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות, שכן הנגיף והשפעותיו מסכנים את הפעילות הכלכלית התקינה. נתמוך בכלכלה אם נצטרך". נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מראק קארני, הזהיר כי "התפרצות הקורונה עלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית של בריטניה".

גם חברות הענק אפל ומייקרוסופט הודיעו כי הן צופות שעסקיהן ייפגעו, כשאנליסטים בבנק ה"גולדמן סאקס" האמריקני הזהירו כי השפעות הנגיף יפגעו ברווחי חברות אמריקניות בהמשך השנה. חברות התעופה נפגעו במיוחד עקב הגבלות הנסיעה השונות שיצאו ברחבי העולם. חברת IAG, בעלת השליטה בחברות התעופה בריטיש איירוויז ואיבריה מסרה כי רווחיה כבר נפגעו "מהביקוש הנמוך לטיסות כתוצאה מהתפשטות הנגיף".

שתי נשים עם מסיכות מיגון בנמל התעופה במקסיקו בשל התרפצות נגיף הקורונה במדינה. 29 בפברואר 2020.. רויטרס
שתי נשים עם מסיכות מיגון בנמל התעופה במקסיקו, היום/רויטרס

במקביל, ארצות הברית מתמודדות עם שלושה חולים שנדבקו בנגיף אף שלא נסעו לאזורים שנפגעו או באו במגע עם חולה. על פי הדיווחים, שני חולים מגיעים מקליפורניה ואילו השלישי מאורגון, אך עדיין אין אינדיקציה למקור ההדבקה.

על פי ארגון הבריאות העולמי, ישנם 59 מקרים מאושרים של הנגיף בארצות הברית. בקליפורניה דיווחו כי אישה שנדבקה לא חזרה מנסיעה מחוץ לארצות הברית, ולא הייתה בעלת קשר כלשהו עם נוסעים. לדבריה, היא מבוגרת עם בעיות בריאותיות שונות, שאובחנה כחולה לאחר שהתקשתה לנשום.

גורם במחלקת שירותי הבריאות התלונן כי עובדי הממשלה הנמצאים בקשר עם האזרחים שנמצאים בהסגר לא קיבלו ציוד ביטחות מתאים וכי מותר להם להיכנס ולצאת מהאזור המאובטח בחופשיות ומבלי להיבדק. שר הבריאות אלכס אזר הכחיש את הטענות האלו.

משרד החוץ בוושינגטון פרסם שתי החלטות בעקבות התפתחות הנגיף. הראשונה היא אזהרת מסע לאיטליה לאזרחי ארצות הברית, שבה נמסר כי "על אמריקנים לשקול נסיעה לאיטליה". ההחלטה השנייה היא דחיית כנס מנהיגים שעתיד היה להתרחש עוד כשבועיים בשל התפשטות וירוס הקורונה. בכנס בלאס וגאס, אליו היו אמורים להגיע נציגי עשר מדינות מדרום מזרח אסיה החברות ב"אגודת האומות הדרום מזרח אסייתיות", היו אמורים הנציגים להיפגש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לאחר שהאחרון ביטל את הגעת לכנס של הארגון בנובמבר.

הבורסה בשנגחאי בצד נגיף הקורונה, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
הבורסה בשנגחאי בצד נגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

הנגיף המשיך להתפשט גם בשאר רחבי העולם. בהולנד ובמקסיקו אותר החולה הראשון, ובצרפת, בריטניה ואיטליה נדבקו אנשים נוספים. שר הבריאות הצרפתי הודיע כי זוהו 19 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה, ומספר הנדבקים עלה ל-57.

בבריטניה אותרו שלושה מקרים חדשים של הדבקות בנגיף הקורונה, כולל מקרה ראשון בוויילס. בכך מגיע המספר הכולל של המקרים בבריטניה ל-19. במקביל, הרשויות באיטליה הודיעו כי ארבעה בני אדם נוספים מתו מהווירוס הסיני, ובעקבות זאת מניין המתים במדינה עלה ל-21 בני אדם. זאת, בעוד שמספר הנדבקים באיטליה זינק ל-888, לעומת הנתון של 650 חולים מאומתים שנמסר אתמול. הרשויות הוסיפו כי מתוך סך הנדבקים, 46 החלימו.

גם במזרח התיכון הנגיף משיך להתפשט. מוקדם יותר זוהו בבחריין שני מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, ומספר הנדבקים במדינה עומד כעת על 38. משרד הבריאות בבחריין מסר כי אחד הנדבקים היה אזרח ערב הסעודית, וכי הנדבק השני הוא אזרח בחריין - שניהם הגיעו בטיסות עקיפות מאיראן.

ברשת BBC דיווח כי לפחות 210 בני אדם מתו עד כה מהנגיף באיראן. המספר המדווח גבוה בהרבה מהנתון הרשמי שהציגו הרשויות באיראן שעומד על 34 מתים. מספר הנדבקים הרשמי במדינה, כפי שמסרו הרשויות, עומד על 388 בני אדם, אך רבים מטילים ספק באמינות נתון זה. ממשלת איראן הכחישה כל הסתרת מידע על מספר האנשים שחלו ומתו מהווירוס, ושר הבריאות פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו ובה דחה את הטענות בנוגע למספר הגבוה של מקרי המוות.

אנשים עם לבוש מגן בעיר טגו בקוריאה הדרומית, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים עם לבוש מגן בעיר טגו בקוריאה הדרומית/רויטרס, רויטרס

בסין, משרד הבריאות של המדינה מסר כי מספר בני האדם שנדבקו בנגיף הקורונה הוא 79,251, כש-427 איש נדבקו בנגיף אתמול, מתוכם 423 במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי 47 איש מתו אתמול מקורונה, 45 מתוכם במחוז חוביי. סך כל המתים מקורונה בסין עומד על 2,835, כש-2,727 מתוכם מתו במחוז שבמרכז המדינה. כמו כן, משרד הבריאות של קוריאה הדרומית מסר הלילה כי 594 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, דבר שמביא את סך הנדבקים במדינה ל-2,931.

594 מקרי חדשים זוהו במהלך היממה האחרונה בקוריאה הדרומית - כך מסרו הרשוית במדינה. מקרים אלו מהווים את העלייה הגדולה ביותר במספר הנדבקים ביום אחד. עוד נמסר כי עד כה 17 אנשים מתו כתוצאה הנגיף במדינה. הרשויות מסרו כי זוהו עוד 219 מקרים נוספים מה שהעלה את מניין הנדבקים במדינה ל-3,150.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי יש לדחות כנס של הוועדה לענייני נשים באו"ם בשל התפשטות הקורונה. לכנס שעתיד להתקיים בחודש הבא, מגיעים כ-7,000 דיפלומטים וחברי ממשל מרחבי העולם, והוא עוסק בקידום השיווין בין המינים ובהעצמת האישה. "גוטרש החליט להמליץ על דחייה של הכנס עקב ההתפתחויות המדאיגות בעולם עקב התפשטות נגיף הקורונה", כך אמר דובר האו"ם, סטפאן דוג'אריק.

אנשים עוטים מסכות נגד נגיף הקורונה בטהרן , איראן 20.2.20220. רויטרס
מספר המתים באיראן ממשיך לעלות. תושבים חובשים מסכות בטהראן/רויטרס

עד אתמול עמד מניין הקורבנות הרשמי במדינה על 26, עם 245 מקרי הידבקות. כמה גורמים בכירים במדינה נדבקו בנגיף. בין הבכירים שנדבקו מסומה אבטקר - סגניתו של נשיא איראן חסן רוחאני והאישה הבכירה ביותר בממשל האיראני, וסגן שר הבריאות אירג' הריצ'י, שהכחיש את הטענות בדבר הידבקותו.

נגיף הקורונה המשיך להתפשט אתמול גם בישראל, עם ארבעה חולים נוספים שאובחנו עם הווירוס. בין החולים שני גברים מצפון הארץ ששבו מאיטליה, נוסע ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן, ואשתו של הישראלי שזוהה אתמול כחולה בנגיף לאחר שחזר מאיטליה. עד כה נרשמו שבעה חולי קורונה בישראל, בהם יצחק ביטון, הישראלי שנדבק "ספינת הקורונה" ביפן ושוחרר אתמול מבית החולים שיבא לאחר שהבריא במתקן הבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully