וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנערה שנפצעה בחרמון: "חששנו, לא רצינו שתיסע"

קרובי משפחתה של בת ה-16 שנפצעה באורח קשה במגלשת האקסטרים בחרמון שיחזרו את רגעי היוועדם לאירוע הקשה. "האתר מסודר ואתה לא מצפה שדבר כזה יקרה. לא רציתי שהיא תיסע", אמר אביה. קרובת משפחה אחרת ביקרה ניהול האירוע: "קראנו על כך באינטרנט"

צילום: אתר החרמון, עריכה: שאול אדם

קרובי משפחתה של הנערה בת ה-16 שנפצעה היום (רביעי) באורח קשה לאחר שנחבלה במהלך פעילות במגלשת אקסטרים באתר החרמון, שיחזרו את רגעי היוועדם לאירוע הקשה, ומתחו ביקורת על התנהלות הגורמים הרשמיים בעת התאונה.

"אנחנו בתוך סרט שחור", אמר גיל, אביה של הנערה, שלדבריו התנגד לנסיעתה מלכתחילה. "לא רציתי שהיא תיסע, חששתי, כמו לפני כל טיול". חרף החששות, האב ציין כי הופתע שתאונה מסוג זה יכולה לקרות באתר החרמון: "טיול מסודר, אתר מסודר ואתה לא מצפה שדבר כזה יקרה".

משפחתה של שיר בת ה-16 מתגוררת ברחובות, ולתלמידת כיתה י' שני אחים נוספים. לאחר ניתוח ממושך אותו עברה בבית החולים רמב"ם, בו טופלו השברים שנגרמו בתאונה בפלג גופה העליון, היא הועברה להתאוששות. היא נפגעה גם בראשה. בינתיים, במסדרון מחוץ למחלקה הולכים ומתקבצים בני המשפחה המגובשת שהגיעו.

"בשניה כולנו יצאנו לכאן ברגע שידענו שזו היא, אבל יש באג במערכת, אף אחד לא טרח ליידע אותנו", סיפרה בת דודה של האם קרן, תושבת קיבוץ משמרות, "קראנו על האירוע באינטרנט". האמא סיפרה שהתקשרה למד"א אבל אמרו לה, 'לא מוסרים פרטים בטלפון, תתקשרי למשטרה'".

טיפול רפואי לצעירה כבת 20 במצב קשה שנפצעה בבילוי בחרמון, 26 בפברואר 2020. מד"א
"צריך לברר שהאחראים חגרו אותן כמו שצריך". אתר התאונה בחרמון, היום/מד"א

"החברה שהיתה איתה על מזחלת האקסטרים שהמשיכה בדרכה אחרי שהיא הועפה ממנה התקשרה לאמא ואמרה 'שיר נפצעה'", סיפרו הקרובים. מדובר באירוע של בני בנות עובדי בית החולים קפלן ברחובות, שם עובדת האם כטכנאית אא"ג. "צריך לברר שהאחראים חגרו אותן כמו שצריך. לא צריך לקרות דבר כזה", אמר הדוד, חבר קיבוץ יפתח בצפון, אליו התקשרו ההורים שיברר מה קרה".

בשנת 2010 אירעה תאונה במתקן דומה לזה שבו התרחשה התאונה היום בחרמון. התאונה הקודמת אירעה במגלשת הרים באתר צוק מנרה שבגליל העליון. באותו מקרה נפצע בינוני גבר בן 36.

עוד בוואלה!

נערה בת 16 נפצעה קשה במגלשת אקסטרים בחרמון, ארבעה עובדים נעצרו

לכתבה המלאה
מתקן מזחלות האקסטרים באתר החרמון. 26 בפברואר 2020.. דביר להר - ארכיון אתר החרמון, אתר רשמי
"אתה לא מצפה שדבר כזה יקרה". מתקן המזחלת באתר החרמון/אתר רשמי, דביר להר - ארכיון אתר החרמון

הוא עלה על מגלשה שנעה על מסילת ברזל שאורכה כ-1,200 מטרים. מסלול הגלישה הוא מעגלי ותחילתו במורד ההר. מהירות הגלישה יכולה להגיע עד ל-40 קילומטרים בשעה. בכל מגלשה מקום לשני בני אדם וניתן לשלוט במהירות הגלישה באמצעות בלם יד. באחד העיקולים במסלול, לקראת סוף המסילה, השתחרר הגבר, מסיבה לא ברורה, מהמגלשה ונפל סמוך לגדר הבטיחות המקיפה את המתקן. הוא נפצע ברגלו ומצבו הוגדר בינוני.

במתקן גלישה כזה באתר נופש במרילנד, ארצות הברית, נהרג לפני חמישה ימים גבר בן 56 שהועף מהמגלשה עליה ישב. נבדק האם בשלב מסוים הסיר את רתמת הבטיחות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully