וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בעצרת להשבת החטופים מעזה: "ההנהגה מזלזלת בנו"

26.2.2020 / 21:13

המונים לקחו חלק בעצרת וקראו להחזיר את השבויים הנמצאים בידי חמאס. אביו של הדר גולדין: "המנהיגות שלנו מתעסקת בעצמה, אבל לא עושה דבר להחזיר את הדר, אורון או את אברה". אחיו של אברה תקף: "הפסקנו להאמין לפוליטיקאים, כך היו מתייחסים לילד שנולד בקיסריה?"

צילום: יותם רונן

(בווידאו: מיצג משפחת גולדין מחוץ למשכן הכנסת)

אלפים הגיעו הערב (רביעי) ולקחו חלק בעצרת המחאה להשבת השבויים הנמצאים ברצועת עזה בבאר שבע. בעצרת השתתפו אמנים בעירים ואישי ציבור מחוץ למערכת הפוליטית בדרישה להשבתם של אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו המוחזקים בידי חמאס ברצועה.

שמחה גולדין, אביו של הדר, סיפר כי בנו אמר כי "בחיים יש לך שתי אפשרויות להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים. אתם עושים דברים גדולים", פנה גולדין לקהל. "המנהיגות שלנו מתעסקת בעצמה. לוקחת אותנו שלוש פעמים לקלפי אבל לא עושה דבר להחזיר את הדר אורון או אברה. המנהיגות שלנו מצפצפת על ערבות הדדית. זו לא מנהיגות אחדות או אחריות".

"אנחנו דורשים מנהיגות שמחזירה חיילים שיוצאים מהקרב, שתחזיר אזרחים מעזה הביתה", תקף גולדין. "שיפסיקו להפחיד ולזלזל בנו. יש כאן מישהו אחד שיכול להסביר לי למה עשרת אלפים עזתים נכנסים לעבוד בישראל והבן שלי נשאר בעזה? מישהו יכול להסביר איך ישראל עוזרת להקים בית חולים חמאסי ולאברה מנגיסטו לא הכניסו תרופות 5 שנים וחצי".

המנהיגות שלנו מתעסקת בעצמה. לוקחת אותנו 3
פעמים לקלפי אבל לא עושה דבר להחזיר את הבנים. יותם רונן
"לאברה מנגיסטו לא הכניסו תרופות 5 שנים וחצי". משפחת גולדין, הערב/יותם רונן

לדבריו של גולדין, "ב-22 למרץ מתגייס עוד מחזור והם וההורים שלהם צריכים לדעת כשיוצאים לקרב אנחנו מחזירים את כולם מהקרב. כי מי שלא מחזיר את החללים, הפצועים, כך השאירו את מדחת יוסף, כך השארנו את רון ארד. אנו מצפים שמפקד הצבא יעשה זאת באומץ וענווה מבלי להיכנע ולהיסחט".

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו, אמרה כי "זו סוגיה מאוד פשוטה. נראה לי שאנחנו צריכים להגדיר מחדש מה זה להיות חייל במדינת ישראל. כשהופכים לחיילים או חיילות הופכים לשליחי ציבור". עוד הוסיפה מורנו כי "לצערי מדינת ישראל עדיין במציאות של מבצעים צבאיים ומלחמות ואתם המתגייסים צריכים לרוץ קדימה, תסתערו ותגנו, ולרוב לא תיקחו בחשבון את המחיר שאנו נשלם. כי בלהט הקרב רצים קדימה. אתם צריכים לזכור שאנחנו מאחוריכם".

"אנחנו הצבא הכי מוסרי. כלפי מי אנו מוסריים? הרחבת מרחב הדיג, בניית בתי חולים", אמרה מאיה מורנו. "זה טוב שאנו עושים אבל מישהו זכה לשמוע משהו על אברה מנגיסטו. ערבות הדדית היא ערך. החזרת כל חייל הביתה היא ערך מקודש. צריך לשמור על הערך הרעות והסולידריות שנשחקה. רעות היא לא מילה שאפשר לשכוח. זה הכוח שלנו ומה שמחבר בינינו. ואת זה אסור לנו לאבד".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: יש לשקול נסיעות לחו"ל עקב הקורונה; המלצה לא לטוס לאיטליה

לכתבה המלאה
מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו, בעצרת המחאה להשבת השבויים מרצועת עזה בבאר שבע. 26 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
"צריכים להגדיר מחדש מה זה להיות חייל במדינת ישראל". מאיה אוחנה מורנו בעצרת, הערב/אתר רשמי, אתר רשמי

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, תקף ושאל את הקהל האם כך היו מתייחסים לילד בצבע עור אחר? לילד שגר בקיסריה? המדינה הייתה מתהפכת ועושה מאמצים להשיב אותו הביתה. "לצערי אברה אתיופי ולכן הוא שקוף", המשיך אחיו אילן. "ראש הממשלה והמפלגות מפקירים את השבויים והנעדרים ומתעלמים מכאבם. אין שום עשייה למענם. אין שום לחץ על הזירה הבינלאומית. בושה וחרפה. ממשלה שמתביישת לדרוש את החזרתו של אזרח חף מפשע.

"אני הראשון שהתבשרתי את בשורת האיוב שאברה חצה את הגבול מעזה. לא אשכח את הרגע הזה. לא אשכח שאשמתי אותו", אמר אילן. "הוא חצה את הגבול מול עיניהם של כוחות הביטחון. יום שישי הקרוב יהיו 2000 ימים ארורים שאברה נמצא אצל החמאס. אין לנו אות על מצבו. האם הוא בריא או חולה? 2000 ימים של חוסר וודאות".

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו המוחזק בידי חמאס, לאחר פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשכת רה"מ. יוני 2016. נועם מושקוביץ
"חצה את הגבול מול עיניהם של כוחות הביטחון". אילן מנגיסטו/נועם מושקוביץ

אבירם שאול, אחיו של אורון שאול, אמר כי "כשהתגייסנו לצבא קיבלנו את רוח צה"ל. לא סתם חילקו לנו את זה, לרוח שכל חייל נושא עמו בתרמיל הצבאי יש חשיבות רבה! ערכים כמו אחריות, דוגמה אישית, רעות, שליחות ועוד מופיעים שם". "היום אחרי כמעט 6 שנים, הפסקנו לשתוק. היום לראשונה אנחנו משלבים כוחות כולנו יחד", אמר אבירם בעצרת המחאה. "גדולה של מנהיג לא נמדדת רק בהתמודדות על הנהגת המדינה- אלא ביכולתו להסתכל בעיניים של אמא שלי, גם אם הן דומעות, מבלי לפחד, ולומר בצורה ברורה: החזרת הבנים היא תנאי בסיסי, ערכי ומוסרי".

"הממשלה בוחרת לנהוג בדרך ההפוכה, ולמעלה מ-5 שנים מתחמקת מאחריות. מפקירה ונוטשת לא רק את הבנים, אלא גם את המשפחות", הוסיף אבירם. "זאת הרעות, האחריות או הדוגמא האישית שאנחנו מעבירים לנער בן 18 שרוצה להתגייס לגולני? לאימא ששלחה את הבן שלה לצבא ההגנה לישראל שעומד בזה הרגע בגבול האויב? האם זאת הדרך שבה היינו מצפים שהממשלה הבאה תנהג?".

אליסף פרץ, בנה של מרים פרץ, עלה וסיפר כי בשבת 1982 הביאו לקבורה עצמות של לוחמים יהודים אחרי כמעט 2000 שנה. "המסר היה ברור: לא שכחנו אתכם, גם אחרי אלפיים שנה. לא שוכחים אתכם, חיים או מתים", תקף פרץ. "ישנן משפחות שעבורן המלחמה לא תמה. עבור רובינו צוק איתן"זה שם של מבצע, אך עבור המשפחות זהו צוק על ליבן". לדבריו, "המדינה לא תוכל לברוח מאחריות להשיבם הביתה כי יש ברית קדושה בין האזרחים והחיילים במדינת ישראל. לא נוטשים חיילים, לא נוטשים אחים. עם ישראל הוא עם שהערבות ההדדית היא נר לרגליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully