וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החילונים לא יצאו הפעם להצביע, הם חותמים על מדינת הלכה. דעה

25.2.2020 / 23:58

עריכה: טל רזניק

אחרי חודשים של אדישות ושאננות, ישראלים רבים נזכרים שהבחירות שיתקיימו בשבוע הבא עוסקות בעתיד המשפחה שלהם. התקשורת הישראלית מציפה את הבוחרים בספינים ושקרים, אבל האמת היא פשוטה: אם בנימין נתניהו ינצח את הבחירות בשבוע הבא, ישראל תהפוך למדינת הלכה, גרסה יהודית של איראן.

לנתניהו יש תכנית, שעליה הוא עובד בכל הכוח כבר יותר משנה. הוא רוצה להשיג 61 מנדטים לליכוד ולמפלגות הדתיות, ואז להעביר בתוך ימים ספורים סדרת חוקים שיחסלו את הדמוקרטיה בישראל. החוק הראשון: ביטול כתב האישום נגדו, שהוגש רק לפני כמה שבועות לבית המשפט המחוזי. החוק השני: ביטול היכולת של בית המשפט העליון להתערב בעניינים המשפטיים שלו.

נתניהו יודע שאף מפלגה חילונית לא תתמוך בביטול כתב האישום נגדו - לא ישראל ביתנו, לא כחול לבן, לא העבודה-גשר- מרצ ועל והרשימה המשותפת אין בכלל מה לדבר. כל המפלגות האלה, שיש ביניהן הבדלים אידיאולוגיים עצומים, מאוחדות בנושא אחד ויחיד: הן מסכימות שנתניהו לא נמצא מעל החוק, וברגע שהוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט, הוא צריך לעמוד למשפט כמו כל אזרח אחר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
דרישותיהם אינן בגדר סוד. נתניהו, דרעי וליצמן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הדרך היחידה של נתניהו לבטל את כתב האישום היא להגדיל את "בלוק ההלכה", שהוקם אחרי הבחירות הקודמות בספטמבר. כרגע יש לבלוק הזה - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה - רק 55 מנדטים. זה לא מספיק כדי להעביר חוקים אנטי-דמוקרטיים. הם צריכים להגיע למספר הקסם 61. כל מה שנתניהו עשה בחודשיים האחרונים - הצגת "עסקת המאה", השנאה נגד ערביי ישראל וההשמצות נגד בני גנץ תוך ניסיון להמציא פרשות שחיתות דמיוניות על בכירי כחול לבן - נועד למטרה הזו בלבד: 61 מנדטים למען ביטול המשפט.

אבל התמיכה של מפלגות ה"בלוק" בנתניהו לא באה בחינם. יש לה תג מחיר, שאותו נשלם אנחנו החילונים בישראל. הדרישות של ליצמן, דרעי, רפי פרץ ושותפיהם אינן בגדר סוד. הם אומרים בגלוי מה נתניהו יצטרך לתת כדי להישאר בשלטון למרות כתב האישום שלו - ואיך זה ישפיע על החיים שלנו.

עוד בוואלה!

נתניהו: אשכנזי לא יכול להיות שר ביטחון; אשכנזי: "הוא הציע לי את התפקיד"

לכתבה המלאה
שלטי חוצות - בחירות 2020 בבני ברק 24 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
התמיכה של מפלגות ה"בלוק" בנתניהו לא באה בחינם. שלטי תעמולת בחירות בבני ברק/ראובן קסטרו

סמוטריץ' מדבר על חוקי הלכה ועל ביטול כבשת הרש החילונית - האוטובוסים שפועלים בשבתות בתל אביב מאז חודש אוקטובר. רפי פרץ מדבר בגלוי על "טיפולי המרה" להומואים ולסביות, ועל לימודי נבואה בבתי הספר. ליצמן מגן בגופו על חשודה בפדופיליה שפגעה בילדות יהודיות באוסטרליה, וגורם עקב כך למשבר בינלאומי - ונתניהו שותק, כי הוא תלוי בו. דרעי דורש בדיקות DNA לעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, ותומך ברבנים שמדברים על האוכלוסייה הרוסית בישראל בצורה אנטישמית.

חילוני שנשאר בבית ב-2 במרץ, או מצביע לאחת ממפלגות ה"בלוק", חותם על מדינת הלכה בבוקר שאחרי הבחירות. בחודש ספטמבר אחוז ההצבעה של הציבור החילוני היה גבוה מספיק כדי לשבש את התכנית של נתניהו: הוא רצה למנוע את הגשת כתב האישום נגדו אבל גילה שחסרים לו שישה מנדטים. אם החילונים יצביעו באחוזים גבוהים יותר בשבוע הבא, נתניהו ילך למשפט - והמערכת הפוליטית בישראל תתחיל להחלים מהשחיתות והשנאה.

בצלאל סמוטריץ' בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
מדבר על חוקי הלכה ועל ביטול האוטובוסים בשבתות. סמוטריץ' בישיבת ממשלה/פול צלמים, אוהד צויגנברג

ברגע שהעסקה המושחתת "חסינות תמורת הלכה" כבר לא תהיה אופציה, הבלוק של נתניהו יתפרק. רק אז אפשר יהיה למצוא דרכים חדשות ואמיתיות לגשר על הפערים בין חילונים ודתיים בישראל. אנחנו קרובים מאוד להשגת המטרה הזו, אבל גם נתניהו, בזכות סיוע נדיב של התקשורת, מתקרב למטרה שלו.

בקרב הזה חייבים לנצח, צריך שאתם יחד עם כל המשפחה תבואו להצביע, דברו עם הילדים, הנכדים, החברים, השכנים ובואו להצביע שאף אחד לא יישאר בבית בגלל אדישות או נסיעה לחו"ל ולחופשה. מצביעים ומנצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully