וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע, המצביעים בהמבורג הענישו את הימין והשמרנים של מרקל

24.2.2020 / 14:33

הסוציאל-דמוקרטים והירוקים צפויים להמשיך לשלוט בעיר השנייה בגודלה בגרמניה, בצל המתקפה בעיר הנאו וקרבות על ירושת תפקיד הקנצלר. מפלגתה של מרקל תבחר מנהיג חדש בקונגרס מיוחד בחודש הבא

עריכה: שאול אדם

המפלגה השמרנית בגרמניה (CDU) רשמה אתמול (ראשון) את התוצאה הגרועה ביותר שלה אי-פעם בבחירות בהמבורג. המצביעים בעיר, הנחשבת למעוז שמאל, הענישה את הנוצרים-דמוקרטים של הקנצלרית אנגלה מרקל על חבירתה לימין קיצוני באחת ממדינות המחוז במזרח גרמניה ועל קרבות הירושה במפלגה.

מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) גירדה מלמעלה את אחוז החסימה, עם 5.3% מהקולות, ימים אחרי פיגוע הירי בעיר הנאו שבמערב המדינה. במתקפה נהרגו עשרה בני אדם, בהם זרים, מירי של תומך ימין קיצוני שהתאבד לאחר מכן.

המנצחים היו הסוציאל-דמוקרטים והירוקים, שסיימו במקום הראשון והשני בעיר השנייה בגודלה בגרמניה. המפלגות צפויות לשמור על הקואליציה שלהן בעיר-המדינה הצפונית.

השמרנים של מרקל איבדו מכוחם אחרי שמי שיועדה להיות היורשת של מרקל, אנגרט קרמפ-קרנבאור, הודיעה כי היא תפרוש מהנהגת המפלגה ופתחה מחדש את המרוץ להחלפת הקנצלרית, שמנהיגה את גרמניה קרוב ל-15 שנה. היא הודיעה שזו תהיה הכהונה האחרונה שלה, והיא לא תתמודד בבחירות הבאות ב-2021. המפלגה תערוך קונגרס מיוחד ב-25 באפריל לבחירת המנהיג החדש.

מנהיגי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית חוגגים את ההישג בבחירות בעיר המבורג במפגש בברלין, גרמניה 24 בפברואר 2020. רויטרס
נחלשו, אך עדיין הגדולים ביותר בגרמניה. בכירי הסוציאל-דמוקרטים בברלין, היום/רויטרס

לפי התוצאות החלקיות, ה-CDU ירדו למקום השלישי, עם 11.2% תמיכה בלבד. ה-AfD שניצלה את הזעם על מדיניות הדלת הפתוחה של מרקל, במיוחד במזרח גרמניה, קיבלה רק 5.3% מהקולות, קצת מעל אחוז החסימה.

"זהו יום מר ל-CDU בגרמניה וזו תוצאה רעה מבחינה היסטורית בגרמניה", אמר מזכ"ל המפלגה פול זימיאק. בין ארבעה לחמישה מועמדים מתחרים על הנהגת המפלגה, שהתפנתה אחרי ההחלטה של סיעה אזורית שלה להפר את המדיניות הלאומית ולהצביע יחד עם הימין הקיצוני עבור ראש ממשלת תורינגיה. בכך נשבר טאבו שהיה נהוג מאז תום מלחמת העולם השנייה, של אי-שיתוף פעולה עם הימין הקיצוני.

ה-SPD, שחולקים את הממשלה הפדרלית עם השמרנים, ירדו ב-6% בהשוואה לבחירות הקודמות ב-2015, אך עדיין סיימו עם 39.1%, המפלגה הגדולה ביותר בפער בהמבורג. הירוקים היו המנצחים הגדולים ביותר, בהישג ששיקף את כוחם הלאומי על רקע החשש ממשבר האקלים. הם כמעט הכפילו את כוחם ל-24.1% ואחד ממנהיגי המפלגה הארצית רוברט האביק כינה זאת "תוצאה נפלאה". הם צפויים להיות חלק מהממשלה הפדרלית הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully