וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירים הודחו: מרקל מנסה להציל את הממשלה אחרי סערת הימין הקיצוני

הסוציאל-דמוקרטים, החברים בקואליציה, דרשו את התפטרותו של שר שבירך את ראש ממשלת תורינגיה שזכה בתפקידו בזכות תמיכת הימין הקיצוני והשמרנים. על אף שהוא ובכיר נוסף עוזבים את תפקידיהם, היורשת של מרקל נראית "חסרת אונים" מול המשבר המתחולל אחרי שבירת הטאבו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הצליחה אתמול (שבת) לשמור על הישרדותה של הקואליציה השברירית שלה עם התפטרותם של שני גורמי ממשל, בהם שר, שתמכו במנהיג מדינת המחוז תורינגיה שנכנס לתפקיד בזכות תמיכת הימין הקיצוני.

בחירתו המפתיעה של תומאס קמריך בעזרת חברי הפרלמנט של אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) ביום רביעי ניפצה טאבו פוליטי בגרמניה, כשעד היום נמנעו המפלגות הממסדיות משיתוף פעולה עם המפלגה האנטי-מוסלמית המתנגדת להגירה ושחלק מחבריה התבטאו באנטישמיות.

ביום שבת פיטרה מרקל למעשה את כריסטיאן הירט, נציב הממשלה למזרח גרמניה אחרי שבירך את קמריך, שבעצמו התפטר. אני מודיע על התפטרותי מראשות תורינגיה באופן מידי", אמר. קמריך היה נציג מפלגת "הדמוקרטים החופשיים" הפרו-עסקית, שהיא אחת המפלגות הקטנות ביותר בגרמניה.

מרקל אמרה במסיבת עיתונאים בדרום אפריקה ביום חמישי כי תוצאת הבחירות בתורינגיה הן "בלתי-נסלחות" וקראה לביטולן. קמריך נתמך על ידי חברי הסיעה האזורית של המפלגה השמרנית של מרקל (CDU). זאת בזמן שמרקל מתקשה לשמור יחד את הקואליציה שלה, שבה חברים גם הסוציאל-דמוקרטים (SPD).

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עוזבת את הקונסוליה לאחר פגשית שיחת המשבר בתמיכת החלופה הימנית הקיצונית לגרמניה  והאיחוד הדמוקרטי הנוצרי, בברלין פברואר 2020. רויטרס
תוצאת הבחירות בתורינגיה הן "בלתי-נסלחות". הקנצלרית מרקל/רויטרס

בכלי התקשורת בגרמניה דווח כי ה-SPD דרשה את התפטרותו של קמריך כתנאי להישארות בממשלה, שנפגשה ביום שבת בברלין. לאחר הישיבה קראו השותפים לקואליציה להצבעה חדשה בתורינגיה.

"למען לגיטימציה פוליטית, השותפים בקואליציה משוכנעים כי ללא קשר לבחירתו של ראש ממשלה חדש, צריך לקיים בחירות חדשות בתורינגיה", נכתב בהצהרה משותפת, שכללה גם את המפלגה השלישית בממשלה, המפלגה השמרנית של בוואריה (CSU), מפלגה אחות של ה-CDU. בדומה למרקל, בהצהרה אמרו כי הבחירה של קמריך הייתה "בלתי-נסלחת".

קמריך זכה בתפקד אחרי שגבר על ראש ממשלץ תורינגיה המכהן בודו רמלו ממפלגת "השמאל" הקיצונית על חודו של קול.

ביום שישי אמר מנהיג השמרנים במדינה שבמזרח גרמניה, מייק מוהרינג, כי הוא יתפטר בחודש מאי מתפקידו אחרי שהתעלם מהקריאה שלא להצביע יחד עם חברי "אלטרנטיבה לגרמניה".

עוד בוואלה!

למרות הביקורת: ראש המחוז בגרמניה שנתמך בימין הקיצוני חוזר בו מהתפטרותו

לכתבה המלאה

היורשת "חסרת אונים"

הפיאסקו בתורינגיה מערער עוד יותר על הנהגתה של אנגרט קרמפ-קרנבאור, מנהיגת המפלגה השמרנית הנחשבת ליורשת של מרקל. עם זאת, היא מתקשה לבסס את שלטונה מאז שהחליפה את מרקל ב-2018.

"היא נראית חסרת אונים", נכתב בפרשנות נוקבת של "הבילד", העיתון הנפוץ ביותר בגרמניה. סיכוייה להחליף את מרקל כקנצלרית עם סיום כהונתה האחרונה ב-2021 "תלויים על בלימה", נכתב.

המהלך של השמרנים בתורינגיה היה מפתיע גם לאור העובדה שמרקל היא היעד המרכזי של ה-AfD, על שהכניסה יותר ממיליון מבקשי מקלט לגרמניה בין 2015 ל-2016. בנוסף לכך, תורינגיה היא המדינה שבה צמח אדולף היטלר, אחרי שמפלגתו כרתה ברית עם השמרנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully