וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגלגלים עיניים": האם שירותי הביון בבריטניה מסתירים מידע משרת הפנים?

24.2.2020 / 14:15

על פי הטיימס, גורמי המודיעין לא סומכים על פריטי פאטל ו"מגלגלים עיניים" בעת המפגשים עמה. עם זאת גורם ב-MI5 הכחיש זאת: "שום מידע לא מוסתר ממנה, כל דיווח כזה פוגע באינטרס הציבורי"

צילום: רויטרס

(בווידאו: חברי מפלגת הברקזיט עוזבים את בניין האיחוד האירופי בבריסל, בחודש שעבר)

העיתון הבריטי טיימס דיווח כי שירותי המודיעין מסתירים מידע משרת הפנים פריטי פאטל, משום שחלק מגורמי הביון לא סומכים עליה. בצעד יוצא דופן, גורם בשירותי הביון, ה-MI5, הכחיש זאת היום (שני).
לפי הדיווח, ה-MI5 לא סומך על השרה וצמצם את המידע המודיעיני שהוא מציג בפניה. בעיתון נכתב כי אנשי המודיעין "מגלגלים את עיניהם" באופן קבוע, בעת שהשרה מתערבת בשיחות.

"שום מידע לא מוסתר ממנה", אמר הגורם, שדיבר בעילום שם. "כל דיווח שמצביע על משהו אחר הוא שגוי ואינו משרת את האינטרס הציבורי. הדיווחים שלפיהם אין יחסים הדוקים בין שרת הפנים ל-MI5 אינם אינם נכונים. השרה מתודרכת מדי יום בענייני מודיעין בדיוק כפי שהיה עם קודמיה בתפקיד".

שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל עוזבת את מעונו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון 13 בפברואר 2020. AP
ראש הממשלה הביע תמיכה בה. השרה פאטל/AP

ה-MI5, שהוקם ב-1909 כדי להתמודד עם הריגול הגרמני לקראת מלחמת העולם הראשונה, מופקד על ההגנה על הביטחון הלאומי של בריטניה. תפקידה העיקרי של הסוכנות כיום הוא המאבק בטרור העולמי, אך גם בריגול נגדי. היא מעסיקה 4,000 עובדים ונמצאת תחת אחריות משרד הפנים, שסירב להגיב.

דובר מטעמו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מסר כי יש לו אמון מלא בשרה.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה
  • mi5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully