וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזבסט ופצצות ממלה"ע ה-2: עלות השיפוצים של הביג בן רק תופחת

עבודות השימור במבנה בן 177 השנים, שאמורות להסתיים עד לסוף השנה הבאה, הובילו לחשיפת הנזקים על ידי צוות הפרויקט אחרי סקירה נרחבת - ועמם עלו העלויות

צילום: רויטרס

עלות השיפוצים של מגדל אליזבת, שבו שוכן "ביג בן" בלונדון, מתקרבת לכ-80 מיליון ליש"ט בעקבות גילויים של אזבסט, נזקים מפצצות ממלחמת העולם השנייה וזיהום - כך אמרו גורמים בפרלמנט לגרדיאן. עבודות השימור במבנה בן 177 השנים, שאמורות להסתיים עד לסוף השנה הבאה, הובילו לחשיפת הנזקים על ידי צוות הפרויקט אחרי סקירה נרחבת.

המגדל, שגובהו 96 מטר, הפך לסמל לאומי בממלכה מאז השלמת בנייתו ב-1856, נסתר ברובו מהציבור מאז תחילת עבודות השיקום ב-2017. מבקרי התכנית לשיקום הכולל של המבנה, שעלותה כשלושה וחצי מיליארד ליש"ט, צפויים לנצל את הזינוק בסכום כדוגמה למה שיקרה כשהמחוקקים יידרשו לעזוב את המבנה בעוד כארבע שנים. איאן אליאס, המנהל הכללי של בית הנבחרים, אמר כי המשימה "סבוכה יותר ממה שציפינו". לדבריו, את היקף הנזק ניתן היה להבין רק עם הקמת הפיגומים סביב המבנה.

שיפוצים במבנה השעון בלונדון המכונה "ביג בן" 9 בנובמבר 2017. רויטרס
גם הפרלמנט אמור לעבור שיפוץ נרחב. העבודות בביג בן/רויטרס

כך, למשל, הנזק שנגרם למבנה מתקיפה אווירית של הנאצים במאי 1941 היה חמור יותר ממה שהיה ידוע עד עתה. המגדל שרד, אך הגג והמחוגים של השעון בו ניזוקו. התקציב המקורי לפרויקט היה 61.1 מיליון ליש"ט, ועתה הוא זקוק לתוספת שתגדיל אותו ל-79.7 מיליון ליש"ט. האישור צריך לעבור בבית הנבחרים ובבית הלורדים, המרכיבים את הפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully