וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בלונדון: שלושה בני אדם נפצעו, המחבל נורה למוות

המשטרה מסרה כי המחבל, סודש עמאן בן ה-20, נוטרל לאחר שתקף עוברי אורח כשהוא חמוש בסכין ועל גופו נמצאה חגורת נפץ מדומה. הוא שוחחר לאחרונה מהכלא על עבירות טרור, והיה תחת פיקוח. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע, שאירע כחודשיים אחרי אירוע דומה

עריכה: טל רזניק

פגיעו הדקירה בלונדון - כל הפרטים

  • מחבל דקר שלושה עוברי אורח בדרום לונדון
  • המשטרה ירתה בדוקר למוות: "הרקע לאירוע הנו טרור"
  • המחבל שוחרר לאחרונה מ-3 שנות מאסר על עבירות טרור
  • ג'ונסון: מחשבותיי עם הפצועים והנפגעים

שלושה בני אדם נפצעו היום (ראשון), בהם אחד במצב אנוש, בפיגוע דקירה בלונדון. המשטרה מסרה כי המחבל נורה למוות בתום מרדף של הכוחות בשטח. לדבריה, "לפי ההערכה, הרקע לאירוע הוא טרור, כמה בני אדם נדקרו והנסיבות נבדקות". שום ארגון לא קיבל אחריות והרשויות מעריכות שהוא פעל לבדו. על גופו נמצאה חגורת נפץ מדומה.

המחבל, סודש עמאן בן ה-20, השתחרר לפני כמה ימים מהכלא בתום מאסר של שלוש שנים על 13 עבירות טרור, והיה תחת מעקב משטרתי מאז. כפי שעולה מקבוצת המסרים המשפחתית שלו, הוא חלם על ביצוע פיגוע בחפץ חד או בחומצה, וכן שיתף תעמולה של ארגון הטרור אל-קאעדה.

צוותי חירום והצלה, כמו גם כוחות משטרה, הגיעו לרחוב סטרת'האם שבדרום הבירה, שם אירעה התקרית, והעניקו טיפול רפואי לפצועים. לדברי עדי ראייה, המחבל לבש אפוד חשוד, ונשמעו שלוש יריות אקדח. "השוטרים קראו לו לעצור, אך הוא לא עצר. אז ראיתי שהם ירו בו שלוש פעמים, זה היה נורא לראות את זה. האדם היה על הרצפה וזה נראה כי היה עליו משהו שנראה כמו מכשיר", אמר אחד העדים שנכח במקום. עוד אדם צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "משהו גדול קרה ברחוב סטרת'האם. שוטרים חמושים וכבישים נסגרו".

אדם נורה למוות לאחר שביצע פיגוע דקירה בדרום לונדון, 2 בפברואר 2020. רויטרס
זירת הדקירה בלונדון, היום/רויטרס

שוטרים שנכחו בזירה אמרו כי המחבל, ששוחרר לאחר כחצי מזמן המאסר שנגזר עליו, צעק בזמן המתקפה "אללה אכבר", לאחר שגנב סכין מחנות נוחות שבאמצעותה החל לדקור.

גורם ממשלתי אמר כי מה שאפשר לשוטרים להגיב במהרה, הייתה העובדה כי הוא היה במעקב צמוד כחלק מתנאי השחרור המוקדם שלו. "זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע ממה שהיה", הוסיף הגורם. "היו חששות לגביו עוד שהיה כלוא, אך לא היו סמכויות לשום רשות להחזיק אותו מאחורי סורג ובריח תחת החוקים הקיימים, ומכאן הפיקוח ותנאי הרישוי הקפדניים שהוא היה מצוי תחתם".

עדת ראייה נוספת אמרה לכלי התקשורת כי "הלכתי לחנויות וראיתי מסוקים והמון אמבולנסים. לאחר מכן ראיתי המון שוטרים חמושים ותשעה או עשרה אמבולנסים. המשטרה קראה לאנשים להתרחק".

עוד בוואלה!

פיגוע דקירה בבריטניה: שני אזרחים נרצחו בגשר לונדון; התוקף חוסל

לכתבה המלאה

כמה סרטונים מהזירה פורסמו ברשתות החברתיות, אך טרם אומתו. באחד מהם, שצולם מתוך חנות מעבר לכביש, ניתן לראות גבר שוכב ברחוב בזמן שלפחות שני שוטרים חמושים מכוונים את נשקיהם מאחורי מכונית, שאורותיה הכחולים מהבהבים. לפחות מסוק אחד טס מעל זירת האירוע, ומכוניות משטרה חסמו את הרחובות הסובבים.

סטיבן רוברסט, לשעבר בכיר במשטרת לונדון, אמר כי ככל הנראה הרשויות ינסו לאתר במהירות את מקום מגוריו של המחבל, שם יחפשו את המחשב שלו כדי לצפות ברשומות האינטרנט שלו. כך, יוכלו החוקרים לחקור את הרקע של הדוקר בכדי ללמוד יותר על הפיגוע וכן על קשרים שיש לו עם אנשים נוספים.

מיקום פיגוע הדקירה בדרום לונדון - ה-2 לפברואר 2020. צילום מסך
מיקום פיגוע הדקירה ברחוב סטרת'האם/צילום מסך

לפני שנכלא ב-2018, עמאן ביקש מבת זוגו להרוג את הוריה שלטענו הם כופרים, ובנוסף בדברים שכתב המחבל נמצאו תכנים המראים את כוונתו להיות "שהיד". על פי החשד, עמאן, סטודנט במכללת צפון-מערב לונדון, כתב מדריכים מקוצרים המסבירים כיצד להכין מטעני נפץ ותכנן בעבר מתקפה בקווינסברי שבצפון-מערב העיר. מלבד מדריכי הכנת מטענים, הוא החביא חומרים העוסקים בקרבות סכינים וקרבות פנים אל פנים.

לאחר כליאתו אמר עליו אלכסיס בון, ראש מטה המשטרה ללוחמה בטרור, כי מהכתבים שנמצאו בביתו של המחבל עלה בפירוש "הקסם שהוא מצא במחשבה של למות בשם הטרור".

אדם נורה למוות לאחר שביצע פיגוע דקירה בדרום לונדון, 2 בפברואר 2020. רויטרס
זירת הפיגוע, הערב בלונדון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התייחס לאירוע והודה לכוחות החירום וההצלה על הטיפול באירוע. בציוץ בטוויטר כתב ג'ונסון כי "אני מודה לכל שירותי החירום שהגיבו לאירוע בסטרת'האם, שעליו הצהירה המשטרה כאירוע טרור. מחשבותיי עם הפצועים והנפגעים".

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אדם נורה בידי שוטרים חמושים ברחוב סטרת'האם, זאת בעקבות אירוע טרור. כמה בני אדם נפצעו מהדקירה". עוד אמר כי "אני עומד בקשר עם משטרת המטרופוליטן ועם הרשויות המקומיות, ורוצה להודות למשטרה שלנו ולכוחות ההצלה על תגובתם המהירה והאמיצה, הם הטובים מבינינו".

"טרוריסטים מבקשים לפלג אותנו ולהשמיד את אורח חיינו", הוסיף חאן. "כאן בלונדון לעולם לא ניתן להם להצליח".

אדם נורה למוות לאחר שביצע פיגוע דקירה בדרום לונדון, 2 בפברואר 2020. רויטרס
זירת הפיגוע בלונדון, היום/רויטרס

בנובמבר האחרון חמוש בסכין רצח שני בני אדם על גשר לונדון, ונורה למוות על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום. השניים נפצעו אנוש בתקרית ומותם נקבע בבית החולים. ראש המטה ללוחמה בטרור של בריטניה, ניל באסו, אישר כי מדובר במתקפת טרור, והוסיף כי החשוד לבש לגופו חגורת נפץ. "לפי דיווחים ייתכן ועל החשוד היה מטען חבלה".

(עדכון ראשון: 17:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully