וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים זועמים על הסדרה החדשה על ציידי הנאצים

בסדרת "הציידים" של אמזון מוצגים סצינות בדיוניות של מעשי זוועה, כמו משחק שח אנושי. "זה עלול לתדלק הכחשת שואה", אמרה מנהלת קרן לחינוך השואה. מפיק הסדרה, שהוא נכד לניצולת שואה, התגונן: "יכולים וצריכים לספר סיפורים לא תיעודיים על השואה"

טריילר לסדרה Hunters של אמזון פריים וידאו, בכיכובו של אל פצ'ינו/אמזון פריים וידאו

כמה ארגונים יהודיים מתחו ביקורת על סדרה חדשה העוסקת בשואה ועלתה לשידור בפלטפורמה של אמזון. הסדרה, "הציידים" בכיכובו של אל פצ'ינו, עוקבת אחרי קבוצת ציידי נאצים בשנות ה-70 באמריקה. מבקרי הסדרה אמרו כי היא בטעם רע ועושה ניצול ציני ביהודים בשל תיאור מעשי זוועות בדיוניים במהלך השואה, שבה נספו כשישה מיליון יהודים על ידי הנאצים.

באחת הסצינות, אסירים במחנה אושוויץ הוכרחו להרוג אחד את השני בזמן משחק שחמט אנושי, ובמוזיאון אושוויץ, שמשמר את המחנה בתור אתר היסטורי, האשימו את התכנית ב"המצאת משחק מדומה של שחמט אנושי" בצעד של "טיפשות מסוכנת".

הסדרה Hunters, ציידים. אמזון פריים וידאו,
"טעם רע וניצול ציני". סצינה מתוך הסדרה "הציידים"/אמזון פריים וידאו

קארן פולאק, מנהלת קרן החינוך של השואה, אמר לרשת BBC כי תיאורים כאלו עלולים לתדלק הכחשת שואה ולתת נופך של "קלות דעת" לתכנית.

"יש לנו אחריות אמתית להגן על אמת השואה", אמרה. "במיוחד כשאנחנו מתרחקים מההיסטוריה החיה, ויש מעט שורדים. אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, עלינו להסתמך על אנשים אחרים בחברה שרוצים לעשות טוב". כ-1.1 מיליון בני אדם, רובם יהודים, נרצחו במחנה, שבחודש שעבר ציין 75 שנה לשחרורו בטקס בהשתתפות ניצולי שואה ומנהיגים בינלאומיים.

עוד בוואלה!

"חובה להילחם באנטישמיות": מאות ניצולי שואה בטקס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ

לכתבה המלאה
הסדרה Hunters, ציידים. אמזון פריים וידאו,
"לא סדרה דוקומנטרית". אל פצ'ינו בסדרה "הציידים"/אמזון פריים וידאו

דייוויד ווייל, מפיק הסדרה, הגן עליה ועל ואמזון. לדבריו, החברה "קשובה לתגובות" על מכירות ספרים שנויות במחלוקת. המפיק, שסבתו הייתה ניצולת שואה, אמר כי בעוד ש"הציידים" נעשתה "בהשראת אירועים אמיתיים", היא לא סדרה דוקומנטרית ומעולם לא התיימרה להיות כזו.

אמזון אמאזון. ShutterStock
"האם נוכל לספר אי-פעם סיפורים על השואה שאינם תיעודיים?". אמזון/ShutterStock

הוא הוסיף כי החליט להמציא את האירועים בסדרה מכיוון שלא רצה לייצג בצורה לא נכונה את סבלם של הקורבנות. "אחרי הכול, זה נכון שהנאצים ביצעו מעשים סדיסטיים ועינויים נרחבים וקיצוניים - ואפילו מקרים של 'משחקים' אכזריים - בקורבנותיהם. פשוט לא רציתי לתאר את אותם מעשים טראומטיים ספציפיים", אמר ווייל. "השאלה הפילוסופית הגדולה יותר היא - האם נוכל אי-פעם לספר סיפורים על השואה שאינם תיעודיים? אני מאמין שאנחנו יכולים וצריכים".

אמזון, ענקית המכירות המקוונת, זכתה לגינויים גם בשל שורת ספרי תעמולה אנטישמיים שנמכרו דרכה. בדצמבר היא הסירה כמה מוצרים מהאתר שלה, כולל עיצובים לרגל חד המולד שתיארו את אושוויץ, בעקבות תלונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully