וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: הלימודים באשקלון, נתיבות והעוטף בוטלו, עבודה - רק במקומות ממוגנים

בעקבות מטח הרקטות ששיגר הג'יהאד האסלאמי לעבר הדרום, אסר פיקוד העורף על קיום לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות, ועוטף עזה. כמו כן, אסר על קיום אירועים בשטח פתוח והתנה הליכה לעבודה רק בנגישות למרחב מוגן. תושבים במקלטים בעוטף: "רוצים לגדל את הילדים בשקט"

צילום: אנדרי איסטחרוב, איתי אבני, טל עוז, אשקלונט, חיים קוזניץ, אבי אלון, אנשי הדממה. עריכה: ליר שפיגלר

המתיחות בדרום - כל העידכונים

  • למעלה מ-30 רקטות שוגרו ליישובי הדרום
  • צה"ל תקף בתגובה יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועה
  • לפחות 13 שיגורים יורטו ע"י כיפת ברזל
  • אשקלון וישובים בעוטף עזה הודיעו על פתיחת מקלטים
  • פיקוד העורף: לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות ועוטף עזה

פיקוד העורף פרסם הערב (ראשון) הנחיות מיוחדות לאור שיגורי הרקטות מרצועת עזה אל יישובי הדרום, והודיע כי לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שער הנגב ושדות נגב. בנוסף לכך, נאסר קיום אירועים בשטח סגור מעל ל-300 איש וכן אירועים בשטח פתוח. כמו כן, ההליכה לעבודה תתאפשר אך ורק אם קיימת גישה למרחב מוגן.

עיריית שדרות הבהירה כי ביטול הלימודים בעיר מחר כולל את מוסדות החינוך המיוחד. תלמידי חינוך מיוחד במוסדות שמחוץ לעיר ילמדו כרגיל, אלא אם המוסדות באחת הרשויות שגם בהן בוטלו לימודים. במכללת ספיר הודיעו הערב כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף, מחר לא יתקיימו לימודים ובחינות והמכללה תהיה סגורה.

טרם הנחיות פיקוד העורף, ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הורה על פתיחת כל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר ועל ביטול הלימודים מחר בכל מוסדות החינוך בעיר, "נוכח חוסר הוודאות". כמו כן, הוא הנחה על ביטול כל הפעילויות והאירועים במרכזים הקהילתיים ובהיכל התרבות. "נכון לרגע זה אין הנחיות מיוחדות מגורמי הביטחון, אך מניסיון העבר אני ממליץ לשהות סמוך למרחבים מוגנים", אמר ראש העיר לתושבים.

הפעלת כיפת ברזל במהלך שיגור רקטה מעזה לשטח ישראל 23 בפברואר 2020. רויטרס
"שוב נגזר עלינו להתמודד עם יום קרב". הפעלת כיפת ברזל בשמי ישראל, הערב/רויטרס

בתוך כך, משפחות רבות כבר עזבו הערב אתיישובי עוטף עזה ואשקלון, ואילו שאר התושבים - יבלו את הלילה במקלטים. אחת מהם היא מירב כהן מקיבוץ עין השלושה, שבמועצה האזורית אשכול, בה הופעלו התרעות רבות וכמה רקטות אף נפלו בשטחים פתוחים. "לצערי, שוב נשמעות בגזרתנו אזעקות צבע אדום ושוב נגזר עלינו להתמודד עם יום קרב", אמרה כהן.

היא מתחה ביקורת על מדיניות הממשלה ואמרה כי "כל זמן שממשלת ישראל לא תמצא פתרון יצירתי וארוך-טווח למצב הביטחוני אצלנו, שגרת החירום שבה אנו חיים תמשיך להיות כזו שמדי פעם פורץ בה יום קרב שכזה. לכולנו ברור שהפתרון לסוגיית עזה איננו פשוט ודורש יצירתיות מחשבתית, אבל אנחנו יודעים גם שעד שהכנסת והממשלה לא ישקיעו בכך את כל משאביהם - הפתרון לא יימצא".

הנחיות פיקוד העורף - 23/2/2020. פיקוד העורף, אתר רשמי
הנחיות פיקוד העורף - 23/2/2020/אתר רשמי, פיקוד העורף

כהן הוסיפה כי היא "דורשת מראש הממשלה ושאר השרים וחברי הכנסת להקדיש את כל האמצעים והמשאבים העומדים לרשותם כדי לאפשר לנו, תושבי הנגב המערבי, שגרה נורמלית וביטחון אישי. שגרה שתאפשר לנו לגדל ילדים בשקט ובביטחון, ולהמשיך ליהנות מחבל הארץ המקסים שלנו ומפסטיבל דרום אדום שנחוג אצלנו בימים אלה ללא הפרעות מכיוון רצועת עזה".

כהן היא לא היחידה שדורשת מהממשלה למצוא פתרון למצב בעוטף עזה - בהסדרה או במבצע צבאי. מעיין שניאור, יו"ר ועד היישוב נתיב העשרה, תיארה מה עבר על המשפחות באזור היום. "שוב זה תופס אותנו. ככה פתאום, אחר הצהריים, כל הילדים במגרשי המשחקים. בעיצומם של החוגים והמשחקים במגרש הטניס ההומה, ילדים מבוהלים, בוכים, צוחקים, חסרי אונים. מצטופפים בממ"ד ומחכים להורים שמגיעים בריצה לאסוף תחת מטח. ושוב עוברים בשניות משגרה לחירום, מתכנסים ומסתגרים בבתים", שיתפה שניאור.

שריד קסאם לאחר יירוט בחצר בית, בקיבוץ בעוטף עזה 23 בפברואר 2020. נגה בנודיז-סיהו/TPS, אתר רשמי
שריד קסאם שנורה מהרצועה בחצר בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, נגה בנודיז-סיהו/TPS

רעות שפילמן דרייר, תושבת אשקלון, סיפרה כי היא נפלה בדרכה למקלט. "רצתי עם הילדים למקלט שלנו בחצר הבית, עם הקטנים על הידיים. תוך כדי שאנחנו שומעים בומים, מעדתי במדרגות ונפלתי עם הילדים. הצלחתי להגן עליהם אבל אני קצת נפגעתי, קיבלתי מכות חזקות בברכיים".

תקיפת חיל האוויר נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, 23 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, הלילה/רויטרס, רויטרס

בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף הערב יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה - כך הודיע דובר צה"ל. זאת, בתגובה למטחים שנורו לשטח ישראל החל משעות אחר הצהריים, הכוללים יותר מ-30 רקטות ששוגרו ליישובי עוטף עזה, שדרות ואשקלון. בנוסף, תקף כלי טיס של חיל האוויר כמה פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות.

לפי דובר צה"ל, לפחות 13 מהרקטות ששוגרו הערב לישראל יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ואחרות נפלו בשטחים פתוחים בעוטף עזה. רסיסי מיירט אף גרמו נזק לאחד הבתים במועצה האזורית אשכול וכן בשדרות. המועצה ביטלה את ההסעות לחוגים, אולם לפי שעה אין שינוי בהנחיות ההתגוננות.

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully