וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפרית סעודית ששיבחה את "נערות מכה" עוררה סערה

הקליפ שהעלתה היוצרת הצעירה אסאיל סלאי כבר הוסר מיוטיוב, ומושל העיר הקדושה לאסלאם הוציא צו מעצר לאלו שעומדים מאחוריו. עם זאת, רבים בממלכה, שהעניקה זכויות היסטוריות לנשים בשנים האחרונות, מאשימים את הרשויות בצביעות

עריכה: עמית שמחה

ראפרית סעודית עוררה סערה אחרי שבשיר חדש שלה היא שיבחה נשים מהעיר הקדושה מכה כ"חזקות ויפות". הרשויות קראו לעצור אותה, אולם תושבים בממלכה הגיבו בזעם והאשימו אותן ב"צביעות".

הזמרת הצעירה, המזדהה בתור אסאיל סלאי, פרסמה בשבוע שעבר את הקליפ של השיר "נערת מכה" ביוטיוב. "יש לנו כבוד לנערות אחרות, אבל נערת מכה היא ממתק", שרה הראפרית, בזמן שגברים ונשים רוקדים בבית קפה.

בעוד שרבים ברשתות החברתיות הביעו תמיכה בשיר עם ההאשטג "נערת מכה מייצגת אותי", מושל המחוז חאלד אל-פייסל הורה על מעצרם של מי שאחראי לסרטון. לדבריו, זה "מעליב את מנהגיה של מכה", שאליה עולים מיליוני מוסלמים מדי שנה לרגל החאג'. "הן לא הנערות של מכה". מאז הושעה חשבונה של הראפרית והסרטון הוסר מיוטיוב.

"הנערה עומדת בפני מעצר משום שזה לא מתאים לערב הסעודית החדשה או הישנה", נכתב באחד הציוצים בטוויטר.

ראפרית סעודית בקליפ על נערות מכה. יוטיוב, אתר רשמי
שיבחה את "החוזק והיופי" של נערות מכה. הראפרית בקליפ/אתר רשמי, יוטיוב

על אף שיורש העצר מוחמד בן סלמאן העביר רפורמות ביחס לנשים בממלכה הסונית השמרנית, שורת פעילות למען זכויות נשים נעצרו והוטלו מגבלות קשות על חופש הביטוי.

הנסיך מנסה לקדם תדמית מתונה יותר של מדינה הידועה בשלטון הדתי הנוקשה שלה, אך לצד הזמנות לאמנים בינלאומיים להופיע בממלכה, הדיכוי נמשך. בדצמבר האחרון נעצרו 120 גברים ונשים בפסטיבל מוסיקה בשל "לבוש לא הולם". הזמרת ניקי מינאז' ביטלה את הופעתה המתוכננת בעקבות ביקורת רבה שנמתחה עליה, תוך שהיא מציינת את תמיכתה בזכויות נשים ולהט"בים.

עוד בוואלה!

עידן חדש בסעודיה: למרות המבטים, הנשים מתרגלות לחירות לעשן בפומבי

לכתבה המלאה

משתמשים אחרים ברשתות החברתיות הצביעו על סטנדרט כפול כשזה נוגע לנשים, כשהם ציינו את הופעתו של הזמר המרוקאי סעיד אל-מג'ארד שקיבל אישור לשיר בריאד אחרי שעמד בפני אישומים באונס.

אחרים האשימו את הרשויות בכך שהן מציגות תדמית מודרנית בחו"ל, בעוד שהן פועלות ביד קשה מבית.
"זה כה אופייני לממשלת סעודיה - להביא דמויות מערביות כדי למרק את תדמית המשטר, אך לתקוף את הנשים הסעודיות המנסות להביע באופן אומנותי את הזהות התרבותית שלהן", כתבה בטוויטר אמני אל-אחמדי, המזהה את עצמה כפמיניסטית סעודית-אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully