וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסעודי מצנן את ההתלהבות: "הישראלים אינם מוזמנים"

פייסל בן פרחאן הודיע כי מחזיקי דרכון ישראלי אינם יכולים לבקר בערב הסעודית, למרות ההיתר שעליו חתם דרעי. "המדיניות שלנו קבועה, אין לנו קשרים עם ישראל", אמר השר. עם זאת, הוא רמז כי הסכם שלום עם הפלסטינים עשוי לשנות את זאת, ברקע ההיערכות לפרסום עסקת המאה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: מלך סעודיה קורא לעצירת השאיפות הגרעיניות של המשטר האיראני, בדצמבר)

אחרי שמשרד הפנים חתם על היתר יציאה לערב הסעודית, שר החוץ הסעודי אמר היום (שני) כי הישראלים אינם מוזמנים לבקר בממלכה. "המדיניות שלנו קבועה. אין לנו קשרים עם מדינת ישראל ומחזיקי דרכון ישראלי לא יכולים לבקר בממלכה כ", צוטטרגע הנסיך פייסל בן פרחאן ברשת CNN.

אתמול, שר הפנים אריה דרעי חתם על הצו המאפשר נסיעה לערב הסעודית בנסיבות מסוימות, זאת בתיאום עם גורמי ביטחון, משרד החוץ, המועצה לביטחון לאומי ושאר הגורמים הרלוונטיים. לפי ההיתר, ישראלים שקיבלו היתר על ידי הרשויות הסעודיות יורשו לנסוע מסיבות של פולחן דתי - בתקופת בחאג' ולצורך קיום מצוות העומרה - או מסיבות עסקיות, כמו השתתפות בפגישות עסקיות או חיפוש השקעות לתקופה של עד תשעה ימים.

שר החוץ הסעודי, אל-ג'ובייר במהלך פגישתו עם עמיתו היווני  ניקוס דנדיאס באתונה, יוון, 24 בינואר 2020.. רויטרס
"המדיניות שלנו קבועה, אין לנו קשרים עם מדינת ישראל". בן פרחאן/רויטרס

ישראלים, רובם מוסלמים שעולים לרגש, מבקרים זה שנים בממלכה המארחת את שני האתרים הקדושים ביותר באסלאם, אך לרוב נדרש לכך אישור מיוחד או נסיעה באמצעות דרכונים זרים. בהצהרתו האחרונה, השר הסעודי צינן היום את ההתלהבות מהודעתו של דרעי. עם זאת, הוא ציין כי "כשיושג הסכם שלום בין הפלסטינים והישראלים, אני מאמין שסוגיית מעורבותה של ישראל באזור תהיה על השולחן".

דבריו של בן פרחאן נאמרו בעוד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עומד לפרסם מחר את "עסקת המאה", תכנית השלום של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. היום, טראמפ נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואמר כי הוא "מקווה שיגידו 'כן' לשלום במזרח התיכון". לדבריו, "בלי הפלסטינים לא נעשה את העסקה וזה בסדר. מדינות ערביות רבות תומכות בתכנית וזאת התחלה טובה".

עוד בוואלה!

חוקרי האו"ם: ייתכן שהסעודים פרצו לטלפון של מייסד אמזון עם תכנה ישראלית

לכתבה המלאה
מוסלמים מתפללים סביב הכעבה הקדושה במסגד הגדול, במהלך העלייה החגית השנתית במכה, 16 באוגוסט 2018. רויטרס
עולים לרגל למכה בערב הסעודית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully