וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: תותר יציאת ישראלים לביקור בערב הסעודית

שר הפנים דרעי חתם על צו שיאפשר ביקור במדינה לצורכי קיום מצוות העלייה לרגל למוסלמים, וכן לטובת השתתפות בפגישות עסקיות או לשם חיפוש השקעות. ההחלטה תואמה עם גורמי הביטחון ועם משרד החוץ

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר הפנים אריה דרעי חתם היום (ראשון) לראשונה על צו המאפשר היתר יציאה של ישראלים לערב הסעודית, וזאת בהתאם לסמכותו לפי סעיף 7 לחוק הכניסה לישראל. ההחלטה מתואמת עם גורמי הביטחון, עם משרד החוץ, המועצה לביטחון לאומי ועם שאר הגורמים הרלוונטיים, והיא תאפשר מתן היתר יציאה לסעודיה.

מוסלמים מתפללים סביב הכעבה הקדושה במסגד הגדול, במהלך העלייה החגית השנתית במכה, 16 באוגוסט 2018. רויטרס
עולים לרגל למכה, ערב הסעודית, 2018/רויטרס

ההיתר יינתן לצורכי נסיעה לערב הסעודית לצורכי פולחן דתי בתקופת החאג' וקיום מצוות העומרה. בנוסף יינתן היתר ליציאה לצורכי השתתפות בפגישות עסקיות או לשם חיפוש השקעות לתקופה של עד תשעה ימים. וזאת בתנאי שהמבקש הסדיר את כניסתו לסעודיה ומחזיק בהזמנה מגורם רשמי. מתן ההיתר לסעודיה מותנה בכך שאין מניעה ליציאת המבקש מכל גורם אחר.

בחודש ספטמבר בשנה שעבר הודיעה ריאד כי היא תאפשר את כניסתם של תיירים למדינה, לראשונה בתולדותיה. במאמץ לגוון את מקורות ההכנסה שלה תציע הממלכה ויזות לתיירים ותשווק את עצמה כיעד חופשה לסוכנויות התיירות. התנעת התיירות היא חלק מהחזון של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שמקווה ליצור רפורמה בכלכלת הממלכה עד ל-2030, שתכין אותה לעידן בו לא תוכל להסתמך רק על הכנסות ממכירת נפט.

עוד בוואלה!

חוקרי האו"ם: ייתכן שהסעודים פרצו לטלפון של מייסד אמזון עם תכנה ישראלית

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully