וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגלית יוצאת דופן": קבר העשוי להיות שייך למייסד רומא הוצג לעולם

סרקופג אבן התגלה לפני מאה שנים בלב הבירה, אך מומחים לא יכלו להסכים אם הוא שייך למייסד העיר, רומלוס. הקבר נשכח עד לחפירות חדשות שנערכו השנה והמחלוקת סביבו עלתה מחדש. בקולוסיאום בטוחים בזהותו, אך ארכיאולוגים קראו להיזהר ואמרו כי לא ניתן לאשר זאת מדעית

רויטרס

קבר קדום שעשוי להיות שייך למייסד רומא רומולוס הוצג בפני העולם אתמול (שישי), לאחר חודשים ארוכים של חקירה על ידי היסטוריונים. זאת לאחר שסרקופג אבן מהמאה השישית לפני הספירה, עם מזבח מעגלי נלווה, התגלה תחת הפורום בלב בירת איטליה לפני למעלה ממאה שנה, אך מומחים לא יכלו להסכים אם זה שייך לרומולוס או לא.

על פי האגדה, רומולוס הקים את העיר לאחר שהרג את אחיו התאום רמוס. האחים גודלו על ידי זאבה, סמל רומא בו נראים השניים יונקים ממנה, אך אחר כך הם הגיעו להיכן שהיו צריכים לבונות את המטרופולין החדשה.

הכניסה לקבר התת-קרקעי שהמאמינים חושבים שהוא שייך לרומולוס, המייסד של רומא. 21 בפברואר 2020.. רויטרס
"ללא ספק אנדרטה חשובה". הכניסה לקבר התת-קרקעי של רומולוס/רויטרס

היסטוריונים היו חלוקים זה מכבר לא רק בשאלה האם הצמד היה קיים בפועל, ואם כן היכן נקברה גופתו של רומולוס, שעל פי הדיווחים פורק לאחר מותו או נשרף על ידי סנאטורים זועמים.

הקבר נמצא כבר במאה ה-19 והיה ידוע למומחים באותה תקופה אך נשכח עד לחפירות חדשות במהלך השנה האחרונה. הפארק הארכיאולוגי בקולוסיאום, המנהל את הפורום בו שוכן הסרקופג, אמר כי הרמזים האחרונים הצביעו על כך שהוא קבר המייסד, במה שכונה "תגלית יוצאת דופן".

עוד בוואלה!

תסמיני נגיף הקורונה התגלו אצל גבר מסין 27 ימים לאחר שנדבק

לכתבה המלאה
הכניסה לקבר התת-קרקעי שהמאמינים חושבים שהוא שייך לרומולוס, המייסד של רומא. 21 בפברואר 2020.. רויטרס
"מה זה היה באמת, אנחנו לא יכולים לומר". הכניסה לקברו של מייסד רומא/רויטרס

מנגד, ארכיאולוגים קראו להיזהר ואמרו כי אי אפשר היה לאשר מדעית ולא נמצאו עצמות בתוך הסרקופג. "זו רק הצעה המבוססת על מקורות קדומים, שכולם מדברים על נוכחותו של קבר רומולוס באזור זה של הפורום", אמרה פטריצה פורטיני, שהואשם בחפירות. "זו ללא ספק אנדרטה חשובה. צורת החזה מזכירה לנו אזכרה, מקום של זיכרון, אבל מה זה היה באמת, אנחנו לא יכולים לומר".

צוות מדענים שביצע חפירה בסוף שנות ה-80 גילה פרץ ארוך ועמוק שסומן באבנים גדולות, שלטענתם היה "התלם הקדוש" שחרש רומולוס. האגדה מספרת שהוא המשיך בהקמת הסנאט הרומי והשלטון כמלך הראשון של העיר במשך כמעט 40 שנה, לפני שנעלם לאוויר יום אחד תוך כדי פיקוח על כוחותיו.

גרסאות מסוימות של העלו כי נרצח באכזריות על ידי סנאטורים קנאים, שקרעו את גפיו ופיזרו את חלקי גופו ברחבי העיר, לכן יכול להיות שלא היה שום גוף לקבור. "לא חשוב אם רומולוס היה קיים או לא", אמר הארכיאולוג פאולו קראפה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "מה שחשוב זה שנתון זה נחשב בעיני הקדמונים כדי לסמן את הולדתה הפוליטית של העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully