וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילאנו אסרה על נסיעת מכוניות. הנהגים צפצפו על זה

המשטרה באיטליה חילקה 162 קנסות תוך פחות משלוש שעות לנהגים שהתעלמו מהאיסור בעיר, שנועד לרסן את בעיית הערפיח בעיר שהוכתרה ב-2008 כמזוהמת באירופה. זו אינה הפעם הראשונה שבמילאנו מנסים להתמודד עם הבעיה, וישנם כבר אלו שטוענים כי מדובר ב"דמגוגיה ברוטב ירוק"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המשטרה באיטליה חילקה אתמול (ראשון) 162 קנסות תוך פחות משלוש שעות לנהגים שהתעלמו מאיסור על נהיגה בעיר מילאנו, כחלק מ"יום ראשון של הליכה". האיסור החל בשעה 10:00 ונמשך עד שעות הערב המוקדמות כדי לנסות ולרסן את בעיית הערפיח בעיר.

עם זאת, רבים פשוט צפצפו על המהלך, והמשטרה חילקה קנסות בסך 164 אירו למי שהפר את התקנות. מילאנו הוכתרה כעיר המזוהמת ביותר באירופה ב-2008 ועד השעה 12:30 אתמול, נבדקו כבר 621 איש שלא הקפידו על איסור הנהיגה, שלא חל על מכוניות חשמליות או על נכים. כמה רחובות נותרו פתוחים, במיוחד כדי לאפשר גישה לאצטדיון סן סירו של מילאנו.

זיהום אויר במילאנו איטליה, ינואר 2010. AP
לא כולם התלהבו מהמהלך. מילאנו ב-2010/AP

זו לא הפעם הראשונה שבה נאסר על מכוניות לנהוג בתחומי העיר, אך המהלך אינו פופולרי בקרב כולם. היועץ האזורי לאיכות הסביבה, רפאלה קטנאו, כינה זאת "דמגוגיה ברוטב ירוק".

בחודש שעבר אסרו באופן זמני כמה ערים באיטליה, כולל הבירה רומא ומילאנו, על נסיעת רכבי דיזל בתחומן אחר שרמות זיהום האוויר זינקו. פליטת כלי רכב היא המקור השכיח ביותר לחלקיקים רעילים, המכונים PM10s ו-PM 2.5s.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully