וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מיליון מסיכות ביום לא מספיקות: סין נואשת לציוד מגן מהווירוס

הרשויות במדינה קראו לעולם לסייע עם חליפות, משקפיים ומסיכות, לאור הביקוש העצום של אזרחים במדינה החוששים מהידבקות בנגיף הקטלני. המפעלים המקומיים לא מסוגלים לעמוד בקצב, וצוותי הרפואה נותרים חשופים בחזית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סין אמרה היום (שני) שהיא "זקוקה בדחיפות" לציוד מגן רפואי, אחרי שמספר הקורבנות במדינה מנגיף הקורונה חצה את זה של הסארס ב-2002, כשיותר מ-17 אלף איש נדבקו בווירוס. החשש מהנגיף דרבן את האזרחים במדינה שבה חיים 1.4 מיליארד איש להצטייד במסיכות כירורגיות חד-פעמיות, בזמן שגורמי הרפואה שנמצאים בחזית המאבק בהתפרצות הנגיף סיפרו כי הם סובלים ממחסור בציוד.

"מה שסין זקוקה לו בדחיפות עתה הוא מסיכות רפואיות, חליפות מגן ומשקפי מגן", אמרה דוברת משרד החוץ, הואה צ'וניינג, בתדרוך לכתבים. במלוא יכולתם, המפעלים בסין מצליחים לייצר רק כ-20 מיליון מסכות ביום, לפי משרד התעשייה. ממשרד החוץ בבייג'ינג נמסר כי מדינות שונות, בהן קוריאה הדרומית, יפן, קזחסטן והונגריה תרמו ציוד רפואי.

צוות רפואי בחליפות מגן מטפל בחולה שנפגע מקורונה בווהאן, סין. 29 בינואר 2020. רויטרס
לרופאים לא נותר ציוד. טיפול בחולה בעיר ווהאן/רויטרס

טיאן יולונג, ממשרד התעשייה, אמר היום כי הרשויות נוקטות צעדים להבאת מסכות מאירופה, יפן וארצות הברית. הוא הוסיף כי ההיצע והביקוש בסין נותרו "בשיווי משקל הדוק", עם חזרת המפעלים לפעילות לאחר חופשת השנה הסינית החדשה. לדבריו, הם פועלים כעת בתפוקה של "בין 60% ל-70%".

עוד בוואלה!

"הסכנה הצהובה": נגיף הקורונה מעורר גזענות נגד הסינים בעולם

לכתבה המלאה

בנוסף למחוז חוביי, מוקד ההתפרצות שבו חיים יותר מ-50 מיליון איש,, כמה מחוזות וערים אחרות ברחבי סין הורו לתושבים לעטות מסיכות בציבור. אלה כוללים את גואנגדונג - המחוז המאוכלס ביותר בסין - פלוס סצ'ואן, ג'יאנגשי, ליאונינג והעיר נאנג'ינג, שאוכלוסייתן הכוללת מונה יותר מ-300 מיליון איש.

מניין הקורבנות מהנגיף, שהתפרץ בעיר ווהאן, בירת חוביי, זינק היום ל-360, ועבר את 349 קורבנות נגיף הסארס במדינה. עם זאת, שיעור המתים מקרב הנדבקים בווירוס ההוא, בין לאותה משפחת מחלות ריאות, היה גבוה בהרבה. מחוץ לסין, נרשמו יותר מ-150 מקרים של הווירוס, שאחד מהם הסתיים במוות, בפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully