וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני דולרים בשנה: האלמוני מחדרה שניהל רשת זנות חובקת עולם

21.2.2020 / 18:40

עסקי הזנות של טרייסי ריינולדס מקולורדו ויצחק כהן גלגלו מיליוני דולרים, תוך הפעלת כ-400 אתרי אינטרנט שהציעו שירות מסוג זה. חרף בקשת הפרקליטות האמריקנית להביאו לדין בארה"ב, בית משפט השלום בחיפה החליט לשחרר את כהן - בתמורה לכמה עשרות אלפי שקלים

צילום: משטרת ישראל

(בווידאו: נחשפה רשת סחר בנשים למטרות זנות ברחבי גוש דן)

בחדרה מכירים מעט את יצחק כהן בן ה-53. אותו קומץ שמכיר אותו יודע לספר על מישהו שחי בצניעות מופלגת. הוא לא עובד, לא נשוי, לא מתחבר וגר בדירה ממנה הוא יוצא מפעם לפעם לטיולים עם הכלבים הקטנים שלו. אלא שבארצות הברית מכירים אותו אחרת.

כשנעצר כהן בשבוע שעבר בחדרה, הודיעו על כך במשותף מפקד משטרת העיר ניו יורק, דרמוט שיי, התובע ג'פרי ס. ברמן, מפרקליטות ארצות הברית במחוז דרום מדינת ניו יורק והסוכן המיוחד פיטר סי. פיציו ממחלקת החקירות של המשרד לבטחון הפנים בניו יורק.

הם טוענים כי יצחק כהן, עם שותפתו בת ה-45 טרייסי ריינולדס המכונה "שרה", מהעיירה אלמוסה בקולורדו, הפעילו במשך שנים ארוכות רשת מסועפת של שירותי זנות "יוקרתיים", שהציעה את שירותיה בפריסה ארצית. במקביל למעצרו של כהן כאן, נעצרה ריינולדס בשדה התעופה הבינלאומי של טמפה פלורידה, בעת עלייתה לטיסה למקסיקו. מאוחר יותר הובאה לבית משפט פדרלי בעיר. עם מעצרם של השניים נתפסו גם חשבונות בנק שלהם ו-391 אתרי אינטרנט הקשורים לעסקי הליווי המיוחסים להם.

פרקליטות ארצות הברית מבקשת את הסגרתו של יצחק כהן כדי שיעמוד לדין שם. השניים חשודים כי משנת 2012 ועד היום, הם הפעילו עסק זנות מקוון ברמה גבוהה באמצעות החברה שלהם ושלוחותיה המכונות "ליווי VIP".

בניין מגוריו של יצחק כהן בחדרה, מי שחשוד בניהול רשת זנות ומבוקש בארצות הברית. 21 בפברואר 2020. ללא, אתר רשמי
שוחרר לביתו בתמורה לערבות בנקאית. בניין מגוריו של כהן/אתר רשמי, ללא

לטענת התביעה שם, אתר האינטרנט המרכזי בו השתמשה החברה כדי לקדם את שירותי הזנות שלה נרשם לכהן. החברה הפעילה מערך של אתרי ליווי קשורים, שפרסמו גם את שירותי הזנות שלה, עם שמות כמו "ליווי יוקרתי", "ליווי אמריקני", "ליווי רוסי" ו"מנהטן אקזוטית", כולם אף הם רשומים לכהן.

הרשויות בארצות הברית טוענות כי כחלק מעסקי הזנות שלהם, כהן וריינולדס סידרו נערות ליווי שפגשו לקוחות במנהטן ובמקומות רבים אחרים, סיפקו להם שירותי זנות וגבו מהם אלפי דולרים. לטענתן, ריינולדס וכהן דרשו מנערות הליווי להפקיד את הכסף שקיבלו למספר גדול של חשבונות בנק עליהם שלטו השניים, רבים מהם בשם ישויות מזויפות.

בארצות הברית נטען שלאחר מכן "כיבסו" ריינולדס וכהן את הכסף באמצעות אלפי עסקאות פיננסיות מקומיות ובינלאומיות וכך, בסך הכל, מעל 10 מיליון דולר עברו דרך חשבונות אישיים ועסקיים שונים שבשליטת ריינולדס במהלך הקשר הזה ביניהם. 1,036,937 דולר נשלחו מריינולדס בארצות הברית לכהן בישראל, במאות עסקאות קטנות שנועדו להסתיר את טבעם, מיקומם, מקורם, בעלותם והשליטה בכספים שנגבו. חלק מהכספים נמשכו באמצעות כרטיס אשראי בו היה מורשה לבצע משיכות. החוקרים בארצות הברית טוענים שמצאו התכתבות בין השניים בה כהן מבקש את ריינולדס כי תשלח לו את הכרטיס לכתובת ביתו בחדרה.

עוד בוואלה!

אחרי שמאסרו קוצר: נוחי דנקנר ישתחרר ממעצר בית לילי

לכתבה המלאה

ביולי אשתקד חלה התפתחות משמעותית בחקירה האמריקאית. רשויות החקירה שם הצליחו לגבות עדות מפלילה מאישה שהודתה בעבודה בשתי סוכנויות ליווי, שאחת מהן זיהתה כחברת ליווי VIP. היא מסרה להם שהיא עבדה עבור החברה מסוף 2015 או תחילת 2016 עד אוקטובר או נובמבר 2018, ועבדה בעיקר במנהטן בניו יורק, אך מדי פעם גם במקומות אחרים, ובמקרה זה הייתה החברה מזמינה לה נסיעה למיקום הלקוח באמצעות חברת הסעות. האישה הודתה כי קיימה יחסי מין עם לקוחות, תמורת שכר שנע בין 700 לאלף דולר לשעה.

על פי הנטען, ריינולדס וכהן השתמשו בתמורה שהפיקו ממערך הזנות למטרות הפקת רווחים אישיים וכדי לקדם עוד את עסקי הזנות הבלתי חוקיים שלהם. בתוך כך, נטען כי הם שילמו מעל 295,000 דולר מחשבונות בנק שבשליטתם כדי לפרסם את העסק בפלטפורמות פרסום ידועות לתעשיית הזנות. מדובר בין היתר באתרים בהם מנוייים יכולים לצפות בביקורות על השירותים הניתנים על ידי נערות הליווי.

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף עצרו את כהן בחשד לסחר בבני אדם למעשה זנות, סרסרות בנסיבות מחמירות, עבירות הלבנת הון והשמטת הכנסה במזיד. משטרת ישראל מודה כי החקירה כנגדו החלה רק לפני כמה חודשים, למרות שאת העבירות בארץ החל כהן לבצע כבר לפני עשור מתחת לאפן של רשויות החוק, ואת אלה בחו"ל אף קודם לכן. בחקירתו במשרדי ימ"ר חוף לא ממש הכחיש כהן את הקשר שלו לאתרים שנרשמו על שמו, אבל טען בתוקף כי רק השכיר אותם לאחרים וכי אין לו שליטה על איזה שימוש נעשה בהם.

בארצות הברית, טרייסי ריינולדס ויצחק וכהן חשודים כל אחד בעבירה אחת של קשירת קשר לביצוע הלבנת הון, עליה חל עונש מרבי של 20 שנות מאסר, ושתי עבירות של הלבנת הון, שכל אחד מהן נושאת עונש מרבי של 20 שנות מאסר.

"אין בעיית תיאום בין המדינות"

כך, באם יוסגר כהן לארצות הברית, יעמוד לדין ויורשע, הוא צפוי לעד 60 שנות מאסר שם. מובן אם כן מדוע עם ההכרזה על המעצר, הודה הפרקליט האמריקאי גם למשרד לעניינים בינלאומיים של משרד המשפטים האמריקאי על עזרתם במעצרו של כהן.

אלא שעכשיו צפויה לפרקליטות האמריקאית הפתעה. היחידה המרכזית של מחוז חוף שעצרה את כהן בשבוע שעבר, ואנשי מס הכנסה שכבר הצטרפו, ביקשו בינתיים מבית משפט השלום בחיפה את שיחרורו, בערבות של 150 אלף שקלים. עורכי הדין תמי אולמן, יעקב שלומוביץ, שאדי סרוג'י ושחף אולמן המייצגים את כהן טענו בתוקף כי הוא אינו יכול לעמוד בסכום זה, שופט אחר שופט כרסמו בו, ובסופו של דבר השופטת מריה פיקוס-בוגדנוב הסכימה להפקדה של ערבות בנקאית בסך 65 אלף שקלים, ערבויות נוספות של כהן ושל מי שיפקחו עליו, וכך יצא יצחק כהן אמש (חמישי) למעצר בית עד יום שלישי, אז ישוחרר תוך שיפקיד את דרכונו ואיסור יציאה מהארץ.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
החשוד שוחרר תוך חתימה על ערבות בנקאית. בית משפט השלום בחיפה/אתר רשמי, ללא

"קיבלו את טענותינו שלא נשקפת ממנו כל סכנה", אומרת עו"ד תמי אולמן. "החקירה בארץ הסתיימה, הוא מכחיש את העבירות המיוחסות לו ואין כל סיבה להחזיקו במעצר". עם זאת, במשרד מחוז דרום מדינת ניו יורק של פרקליטות ארצות הברית ששמעו על השחרור לראשונה מפניית וואלה!NEWS הביעו תמיהה השתלשות ההליכים.

מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה מסרו לוואלה! NEWS כי "לא נתייחס לבקשות ולמגעים המתנהלים בין מדינות, אלא מקום בו מתנהלים הליכים גלויים. יובהר כי אין בעיית תיאום בין הרשויות בשתי המדינות".

לפי המשטרה, "מדובר במעצר חשוד בגין עבירות הלבנת הון בישראל, במקביל לחקירה נגד שותפתו לעבירה בארצות הברית. לאור העובדה שהעילה להחזיקו במעצר על בסיס החקירה בישראל הסתיימה, שוחרר החשוד בתנאים מגבילים, לרבות הפקדה כספית ואיסור יציאה מהארץ". עוד נמסר כי "ככל שתתקבל בקשת הסגרה רשמית, תפעל משטרת ישראל בהתאם להנחיות פרקליטות המדינה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully