וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני קשישים ששהו על הספינה מתו מהנגיף; סין: מספר הנדבקים ירד דרמטית

20.2.2020 / 9:56

השניים, אזרחי יפן בשנות ה-80 לחייהם, ירדו מהספינה לפני כשבוע. 79 מקרים נוספים אובחנו על הספינה, שמאות נוסעים ירדו ממנה הבוקר. במחוז חוביי, מוקד התפרצות המחלה, נרשמו 349 מקרים חדשים - לעומת 1,693 ביום הקודם, והכי מעט מאז 25 בינואר

עריכה: אסף דרורי

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • שני חולים ששהו על ספינת התענוגות ביפן מתו מהמחלה
  • 79 נוסעים נוספים שהיו על הספינה אובחנו כחולים
  • בין החולים - נוסע רביעי ישראלי
  • במחוז חוביי שבסין נרשמו 349 מקרים חדשים - לעומת 1,693 יום קודם

שני נוסעים, גבר ואישה בשנות ה-80 לחייהם, שנדבקו בנגיף הקורונה לאחר שנסעו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", מתו מהמחלה - כך דווח הלילה (חמישי) בתקשורת היפנית. השניים, אזרחים יפנים, ירדו מהספינה לפני כשבוע. במקביל, דיווחו הרשויות על 79 מקרים נוספים שאובחנו על הספינה, מה שמביא את מספר הנדבקים ל-620 בני אדם - כמחצית ממספר הנדבקים הכולל מחוץ לסין. בין החולים, אובחן גם חולה רביעי ישראלי, שהיה צפוי לשוב לישראל ביממה הקרובה.

ביקורת גדולה נמתחה על התנהלות הממשלה במשבר סביב הספינה, שעליה שהו 3,700 בני אדם, ועגנה ביוקוהאמה מאז 3 בפברואר. קבוצה שנייה של 600 בני אדם ירדה היום מהספינה. מאות הנוסעים שירדו בפריקה הקודמת הוכנסו לבידוד בארצות מוצאם.

הורדת נוסעים מספינת התענוגות דאימונד פרינסס בחופי יפן לאחר ששהו בבידוד בעקבות וירוס הקורונה - 20 פברואר 2020. רויטרס
אנשי רפואה מפנים את הנוסעים מהספינה, הלילה/רויטרס

המרכז האמריקני למניעה ובקרה של מחלות מדבקות מסר כי ייתכן שמאמציה של טוקיו "לא היו יעילים מספיק כדי למנוע את העברת הנגיף בין נוסעים על הספינה". קטסונובו קאטו, שר הבריאות היפני, הגן על צעדי הממשלה. "לרוע המזל, מקרי ההדבקה עלו, אך נקטנו ככל האפשר צעדים נדרשים כדי למנוע מקרים חמורים", צוטט השר בתקשורת היפנית.

במקביל, הרשויות ביפן הודיעו היום כי שני עובדים שהיו על הספינה, אחד מטעם משרד הבריאות והשני מטעם הממשלה, אובחנו בנגיף. השניים מצטרפים לשלושה עובדים יפנים נוספים שכבר נדבקו בווירוס על הסיפון.

עוד בוואלה!

זיכרונות מפוקושימה: זעם ביפן על הטיפול ב"ספינת הקורונה"

לכתבה המלאה
הורדת נוסעים מספינת התענוגות דאימונד פרינסס בחופי יפן לאחר ששהו בבידוד בעקבות וירוס הקורונה - 20 פברואר 2020. רויטרס
נוסעים שנשארו על גבי ספינת התענוגות, הלילה/רויטרס

בתוך כך, בבייג'ינג טוענים כי חלה ירידה דרמטית במספר ההדבקות. בעוד מספרי ההדבקות האחרונים שמגיעים מסין היבשתית מציעים שהמגיפה האטה, עדיין לא ברור עד כמה הצניחה במקרים חדשים נובעת משינויים במתודולוגייה של האבחון או כי אכן נדבקו פחות אנשים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיבח את סין והביע ביטחון כי היא "משתדלת מאוד" במסגרת טיפולה בהתפרצות הקורונה. "אני חושב שהמספרים הולכים להשתפר בהדרגה בהמשך", הוסיף.

הורדת נוסעים מספינת התענוגות דאימונד פרינסס בחופי יפן לאחר ששהו בבידוד בעקבות וירוס הקורונה - 20 פברואר 2020. רויטרס
הנוסעים שירדו מהספינה בדרכם לאוטובוסים שהמתינו בנמל, הלילה/רויטרס

במחוז חוביי, מוקד התפרצות המחלה, נרשמו 349 מקרים חדשים - לעומת 1,693 ביום הקודם, והכי מעט מאז 25 בינואר. 108 בני אדם נוספים מתו במחוז מהמחלה, כאשר בכלל סין היבשתית המספרים עלו למעל 2,000 מתים ו-74 אלף ו-500 נדבקים.

הורדת נוסעים מספינת התענוגות דאימונד פרינסס בחופי יפן לאחר ששהו בבידוד בעקבות וירוס הקורונה - 20 פברואר 2020. רויטרס
הורדת הנוסעים מהספינה, הלילה/רויטרס

בקוריאה הדרומית נרשמה קפיצה במספר ההידבקויות, עם 23 מקרים חדשים שאובחנו, וכפי הנראה קשורים לכנסייה אחת. זאת, לאחר ש"חולה מספר 31", אישה כבת 61, הדביקה על פי החשד את עמיתיה לתפילה בעיר דיגו.

בעקבות זאת, ראש העיר קרא לתושבים להישאר בבתים מחשש להתפרצות הנגיף. קניונים, מסעדות ורחובות בעיר בה מתגוררים 2.5 מיליון תושבים התרוקנו, ומשתמשים ברשתות החברתיות השוו את המצב לסרט אסונות. "אנחנו במשבר חסר תקדים", אמר ראש העיר קוון יונג-ג'ין כשהזהיר מפני העלייה בסך הנדבקים במדינה, שעלה ל-82.

49 חולים מדיגו וסביבתה נקשרו לאישה שהגיעה לכנסייה מקומית, תרחיש שתואר כ"אירוע הדבקת-על". קוון הזהיר כי תסמיני המחלה הופיעו בקרב 90 איש נוספים לפחות מתוך אלף שהשתתפו בטקס בכנסיית משכן העדות בעיר. "אנחנו מתכננים לבחון את כל המתפללים בכנסייה וביקשנו מהם להישאר בבידוד ממשפחותיהם בבתיהם", מסרו הרשויות.

מדענים סינים, אשר חקרו אף וגרון של 18 חולים שנדבקו בנגיף, אמרו כי הוא מתנהג באופן דומה מאוד לשפעת, יותר מאשר וירוסים אחרים מאותה המשפחה, וכי ייתכן שהוא מועבר על ידי אנשים עוד לפני שהסימפטומים נראים. בממצאים שפורסמו בכתב העת "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין" מציעים עדות לכך שנגיף הקורונה אינו מתנהג בדומה לסארס, למשל.

שני בני אדם מתו מהמחלה באיראן אתמול, לפי הרשויות במדינה, כאשר מניין המתים מחוץ לסין היבשתית עלה לשמונה, ויחד עם שני הנוסעים על הספינה - שמותם עוד לא אושר באופן רשמי על ידי הרשויות - המניין עלה לעשרה בסך הכל. אתמול הכריזו הרשויות בהונג קונג כי גבר בן 70 עם מחלות רקע הפך לאדם השני שמת בשטחה מהגיף. בצרפת, יפן, הפיליפינים וטייוואן מת עד כה עוד אדם אחד.

(עדכון ראשון: 06:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully