וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות הראשון שיבוא במגע עם הישראלים מספינת הקורונה: "לא מפחדים מהדבקה"

19.2.2020 / 19:10

אנשי צוות מד"א שיקבלו בנתב"ג את פני 12 הנוסעים שהוחזקו בבידוד על ספינת התענוגות ביפן, עברו הכשרה מיוחדת לצורך המשימה. יהיה עליהם לפעול במהירות כשהם עוטים מסיכות, כדי להביא אותם לבידוד במתקן מיוחד. "כיף לראות ישראלים חוזרים הביתה ולהיות חלק מזה"

צילום: יותם רונן. עריכה: ליר שפיגלר

מחר בלילה (חמישי) ינחתו בישראל 12 האזרחים ששהו בשבועיים האחרונים בבידוד בספינת התענוגות ביפן מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה. הגעתם ארצה מלווה בחשש שהם עדיין נושאים בגופם את הווירוס, והם צפויים להיכנס מיד עם שובם לבידוד במתקן מיוחד במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. עם זאת, הראשונים שיבואו עמם במגע עם שובם לישראל יהיו אנשי הצוות של מגן דוד אדום, שיפנו אותם מנמל התעופה בן גוריון לבית החולים.

לאחר תרגולים שנמשכו כמה ימים, הוכשרו ארבעה אנשי צוות לצורך המשימה. אחד מהם הוא הפרמדיק שניר פיינשטיין, שלדבריו אינו פוחד לבוא במגע עם האזרחים שחשודים כי הם נושאים את הנגיף הקטלני. "אין לי חשש. אנחנו יודעים לטפל באנשים אחרים עם מחלות מדבקות, ותודה לאל אנחנו פה בריאים ושלמים", אמר לוואלה! NEWS. "אני 11 שנה בארגון וטיפלתי בלא מעט מקרים כאלה ואני עדיין עומד פה בריא ושלם. אני סמוך ובטוח שגם אחרי המקרה הזה נחזור בריאים ושלמים למשפחות שלנו".

צוות מד"א שיפנה את חולי הקורונה מנתב"ג, 19 בפברואר 2020
לפינוי    חולי קורונה מנתבג. ראובן קסטרו
התמגנו מבעוד מועד והוכשרו במשך כמה ימים. הצוות שיפנה את הישראלים מנתב"ג/ראובן קסטרו

גם בסביבתו לא התגלתה בהלה כשסיפר שייצא למשימה. "בבית יש טיפה חשש, לא מעבר לזה. אנחנו משפחה שמגיעה מתוך מד"א. אנחנו מכירים את הארגון ויודעים לאן אנחנו הולכים. אני די בטוח שזו תהיה הפעם הראשונה והמאוד משמעותית מבחינתי להשתתף בפרויקט כל כך מסוקר ומתוקשר ואני שמח לקחת בו חלק".

הפעילות המיוחדת צפויה להתבצע במהירות: האזרחים השבים יירדו מהמטוס המיוחד שנשכר עבורם היישר אל רכב הסעות כשהם יעטו מסכות על פניהם. אנשי הצוות עצמם יתמגנו מבעוד מועד מכף רגל ועד ראש, שכן לא תהיה הפרדה בינם ובין האזרחים החשודים בנשיאת הנגיף. בראש הצוות יעמוד סגן מנהל מרחב איילון במד"א, זיו קליינברץ. לדבריו, למרות שאזרחים שמגיעים הם בריאים לכאורה, הרכב יעבור לאחר הפעילות חיטוי על ידי צוות מיוחד שמגיע כדי להחזיר את הרכב לכשירות מלאה.

עוד בוואלה!

מהטיול הגדול במזרח לבידוד בישראל: יומן מסע ל"מדינת הפאניקה והקורונה"

לכתבה המלאה
שניר פיינשטיין, איש צוות מד"א שיפנה את חולי הקורונה מנתב"ג, 19 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"סמוך ובטוח שנחזור בריאים ושלמים למשפחות שלנו". פיינשטיין/ראובן קסטרו

"כארגון רפואה יש לנו חליפות מיגון, ערכות אישיות לכל איש צוות שאנחנו משתמשים בהן על בסיס יומיומי", הסביר קליינברץ. "ביצענו במהלך היום עוד תרגולים של לבישת החליפות. אנחנו נגיע לנתב"ג עם פרמדיקים, אמבולנסים לליווי ורכב הסעות שלנו. נגיע למטוס ממוגנים, נקבל את פניהם של הישראלים ששבים, ואנחנו שמחים שהם שבים בצורה בריאה על הרגליים לאחר 12 יום. נוריד אותם אלינו לרכב ונפנה אותם לאתר השהייה המיוחד בבית החולים תל השומר".

"להיות חלק ממשהו גדול"

עבור הפרמדיק רמי מאושר שייקח גם כן חלק בפעילות, מדובר בעבודת צוות משפחתית. "אשתי עובדת בשיבא תחת מנהל המחלקה שאחראי על מחלקת הבידוד. יצא לנו לדבר על הקשר של שנינו לאירוע. היא אחות, אני פרמדיק. אנחנו מחנכים את ילדינו על ערכים ציוניים לאומיים והצלת חיים, ואין מקום יותר מזה לגדל את הילדים על הערכים האלה, להיות חלק ממשהו גדול", סיפר מאושר. "אני בקורונה, היא תהיה בתל השומר. אנחנו חלק מזה".

"תמיד אנחנו מוכנים", הבהיר. "אנחנו יודעים להיערך ולהגיב לכל אירוע כזה. המיגון ידוע לנו, עשינו היום ריענון לגבי איך אנחנו בדיוק עושים את זה". לדבריו, "בסופו של דבר זו הבטיחות שלנו ושל בני המשפחה שלנו שאנחנו צריכים לשמור עליהם. אין בי חשש. אני סמוך ובטוח בארגון שלי שיודע למגן אותי כמו שצריך. אני יודע ומאמין שהארגון הזה עומד מאחוריי ושאין לי ממה לפחד וממה לחשוש".

צוותי מד"א נערכים לפינוי הישראלים שינחתו בארץ מספינת הקורונה "דיימונד פרינסס". 19 בפברואר 2020. דוברות מד"א, אתר רשמי
אנשי הצוות של מד"א מתכוננים לפינוי הישראלים לבידוד/אתר רשמי, דוברות מד"א

"זה מאוד מרגש שאנחנו נהיה הראשונים שנראה אותם", שיתף. "אנחנו בארגון ההצלה הלאומי, אנחנו חלק שנותן מענה רפואת חירום לכלל מדינת ישראל. תמיד נהיה חלק ממשהו גדול. לכן אני אישית מתרגש. זה כיף לראות ישראלים שחוזרים הביתה ולהיות חלק מזה. זה מאוד מרגש".

שדה התעופה אינו זר לצוות. למעשה, הם מגיעים למרגלות מסלולי הנחיתה פעמים רבות בנסיבות מקצועיות. "ברוב הפעמים שאנחנו מגיעים לנתב"ג הן בשביל לפנות נפגעים אלה ואחרים, הפעם אנחנו מגיעים לאירוע קצת יותר שמח - להוריד אנשים בריאים שהגיעו לטובת השגחה", אמר קליינברץ. "אנשים ששבו לארץ לאחר תקופת שהות ללא משפחה וללא תנאים, ואנחנו שמחים על כך. את אזור השדה אנחנו מכירים טוב, יש לנו שיתוף פעולה עם רשות שדות התעופה, אנחנו מכירים את התנועה שם והכל מתואם מראש".

רמי מאושר, איש צוות מד"א שיפנה את חולי הקורונה מנתב"ג, 19 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"היא אחות, אני פרמדיק, אנחנו חלק מזה". מאושר/ראובן קסטרו

"לא תרגלנו עדיין פעילות בשטח האווירי בנתב"ג מפאת סידורי ביטחון, אבל אנחנו כן מתרגלים את המיגון והטיפול באנשים שמצריכים מאתנו להתמגן", הבהיר פיינשטיין. "אנחנו עושים את זה ביום־יום שלנו בלי קשר לקורונה או לכל מחלה אחרת. יש הרבה אנשים בארץ שחולים במחלות מדבקות, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לטפל גם בהם בכל סיטואציה שלא תהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully