וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הורה על עיכוב הליכים נגד פעיל שמאל; עורכת דינו: "אין מקום לרדיפה"

אחרי חודש וחצי במעצר, יונתן פולק צפוי להשתחרר. המשנה עמית מררי קבעה כי האישום שהועלה בקובלנה נגדו, בטענה שהוא משתתף בהפגנות אלימות נגד חיילים, "חורג מעניינם של הצדדים שכן הוא בעל משמעות ציבורית". בארגון "עד כאן" תקפו: "מערכת המשפט מגלה אטימות מוחלטת"

עריכה: טל רזניק

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עמית מררי הודיעה היום (רביעי) על עיכוב ההליכים הפליליים נגד פעיל השמאל יונתן פולק. בעקבות זאת, הוא צפוי להשתחרר מחר לאחר כחודש וחצי במעצר.

פולק נעצר לאחר שלא התייצב לדיונים בעניין בקובלנה פלילית שהוגשה על ידי ארגון הימין "עד כאן". בארגון טוענים כי פולק משתתף בהפגנות אלימות נגד חיילים. בהחלטת העיכוב נכתב כי עמדת הפרקליטות היא כי "ספק אם מתגבשים יסודות העבירות המיוחסות בקובלנה והבסיס הראייתי לעבירות המיוחסות אינו מספיק".

המשנה ליועמ"ש סבורה כי "האישום נשוא הקובלנה חורג מעניינם של הצדדים להליך שכן הוא בעל משמעות ציבורית, נוכח טענות לפגישה בשוטרים וחיילים במסגרת מחאה. לפיכך, בהתאם לאופיו של הליך הקובלנה, אין מקום כי האכיפה תיעשה בידי גוף פרטי".

פעיל השמאל יונתן פולק נכנס ל"כלא חרמון", ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
ב"עד כאן" טענו כי הוא משתתף בהפגנות אלימות נגד חיילים". פולק ב-2011/ג'יליס, משה אסרף

בהחלטה צוין גם כי "ראוי שאכיפת החוק במקרים הנוגעים לפעילות מחאה תהיה מסורה לרשויות האכיפה של המדינה, שהן הגוף המקצועי האמון על אכיפת הדין. האינטרס הציבורי הוא שרשויות המדינה הן שיאכפו את החוק במקרים אלה, תוך שקילת מכלול השיקולים הרלוונטיים וכי האכיפה לא תהיה בידי הצדדים למחלוקת הפוליטית העומדת ביסוד המחאה".

הודעתה של מררי מגיעה לאחר שעו"ד גבי לסקי, המייצגת את פולק, עתרה לבג"ץ בתחילת השבוע בדרישה שהיועמ"ש יקבל החלטה בגין הבקשה לעיכוב ההליכים. בתגובה להחלטה, לסקי אמרה הערב כי "מדובר בשימוש לרעה בהליך המשפטי. ארגון ימין קיצוני ניסה להשתלט על התביעה הכללית על מנת לרדוף פעילי שמאל, תוך שהוא מתיימר לייצג את האינטרס הציבורי. היועץ המשפטי הבהיר היום לארגון עד כאן שלרדיפה שלהם אין מקום במערכת המשפט". היא הוסיפה כי בכוונתה לפנות מחר לבית המשפט כדי לבטל את צו המעצר נגדו. לדבריה, "כבר יותר מחודש שיונתן פולק יושב במעצר בגלל הליך סרק".

עוד בוואלה!

ראש חוליית הטרור שרצחה את רנה שנרב לפני אשפוזו: "החוקרים היכו אותי"

לכתבה המלאה

מארגון עד כאן נמסר: "הערב הוכח שוב כי מערכת המשפט מגלה אטימות מוחלטת מול פגיעה בחיילי צה"ל. לאחר שנים בהם לא ננקטה שום פעולה מול ההתפרעויות האלימות שיוצרים האנרכיסטים וסגירה שיטתית של כל התיקים שנפתחו נגדם. היועץ המשפטי לממשלה ממשיך עם קו מתנכר זה ובוחר בהליך חריג לבטל קובלנה שהוגשה על ידי חיילים שנפצעו בהתפרעויות דבר המעניק חסינות בפועל לאותם האנרכיסטים".

בעד כאן הוסיפו כי "אנו מצפים מכל מי שבידו להשפיע על גורמי האכיפה לעצור את המציאות ההזויה בה תוקפי חיילים ומי שקוראים לפלסטינים לפגוע פיזית בחיילי צהל זוכים לחסינות ומנגד חיילי צהל מופקרים בשטח ללא כל גיבוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully