וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לשעבר גליק נעצר בהר הבית - ועוכב לחקירה נוספת בחשד שהעלים מסמכים

שוטרים פשטו על ביתו של חבר הכנסת לשעבר ועצרו אותו בחשד לשיבוש הליכי משפט. המשטרה חשדה כי גליק העלים מסמכי חקירה במהלך מעצר מוקדם יותר, שאירע בחשד להפרת הסדר במתחם הר הבית. יו"ר הכנסת: "לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי"

צילום: צילום: מתוך הטוויטר של BELAAZ, עריכה: עמית שמחה

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק עוכב הלילה (רביעי) לחקירה, לאחר שבוצע חיפוש בביתו. גליק עוכב לחקירה נוספת, בחשד שהעלים מסמכי חקירה במהלך מעצרו הראשון אתמול ברחבת הר הבית בירושלים, בחשד שהפר את הסדר במתחם.

ממשטרת ירושלים נמסר כי לאחר שהשוטרים סיימו חיפוש על פי צו של בית משפט, הם עיכבו לחקירה את גליק בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה. החשד של המשטרה הוא כי אתמול, בסיום החקירה שלו, גנב גליק חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות. בעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט, שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. חבר הכנסת לשעבר עוכב לחקירה בתחנת המשטרה לאחר חצות.

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר על ידי שוטרים בכניסה להר הבית, 18 בפברואר 2020. צילום מסך, צילום מסך
נעצר בפעם השנייה באותו היום. תיעוד מעצרו של גליק בהר הבית, אתמול/צילום מסך, צילום מסך

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הביע את תמיכתו בגליק ואמר כי "ההתנכלות של המשטרה לחבר כנסת לשעבר, יהודה גליק, היא אלימה ולא ראויה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי בעיניהם. לא יכול להיות שמטרטרים אדם באמצע הלילה בעילה שמעוררת סימני שאלה". לדבריו, "לא יכול להיות שזכויות אדם הפקר".

זמן קצר לאחר עיכובו של גליק לחקירה, כתב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בטוויטר כי "צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו, ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית".

השר ארדן הוסיף כי "בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו. הוא הבהיר כי "ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט, שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין".

(עדכון ראשון: 02:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully