וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 שנה אחרי שנפל: קסדתו של הטייס דניאל גורי הושבה למשפחתו

19.2.2020 / 19:40

הקסדה, שזוהתה על ידי מטייל בנחל פארן ונלקחה על ידי צוות של חיל האוויר, נמסרה לידי אלמנתו של טייס הקרב ובתו, שאותה לא זכה להכיר. לבקשתן, היא תועבר למשמורת בבסיס רמון, שבו שירת גורי לפני שנפל בטיסת אימונים בשנת 1984 בדרום הארץ

צילום: דובר צה"ל

קסדתו של טייס חיל האוויר רב-סרן דניאל גורי, שנמצאה בנחל פארן כמעט 36 שנים לאחר נפילתו בהתרסקות מטוס, הושבה היום (רביעי) למשפחתו. אלמנתו של גורי, אופירה, ובתו, דנה, ביקרו בטייסת 140 בבסיס נבטים, שבה שירת הטייס. לפי בקשתן, הקסדה תועבר למשמורת בטייסת 119 בבסיס רמון - שבו שכנה טייסת 140, ומשם יצאו גורי וסגן אילן רוזנטל לטיסתם האחרונה.

השניים נפלו במהלך טיסת אימון בדרום הארץ בשנת 1984. אופירה ודנה, שלא זכתה להכיר את אביה ונקראה על שמו, פגשו את מפקד הטייסת וביקרו בחדר ההנצחה שלה. בדת"ק (דיר תת-קרקעי) של הטייסת, הקסדה נמסרה להם על ידי מפקד הבסיס תת-אלוף עומר טישלר, מפקד הטייסת סגן-אלוף ט' וחוקר התאונות רב-סרן א', שלקח חלק בצוות איתור הקסדה.

קסדתו של חלל צה"ל רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל לאלמנתו אופירה גורי ולבתו דנה. הקסדה נמסרה ע"י מפקד הבסיס תת-אלוף עומר טישלר, מפקד הטייסת סגן-אלוף ט' וחוקר התאונות רב-סרן א׳, נבטים 19 בפברואר 2020. דובר צה"ל
מפקד הבסיס מוסר את הקסדה לידי אלמנתו של גורי/דובר צה"ל

אופירה אמרה כי היא "מאוד מעריכה את המאמץ הזה, זה לא מובן מאליו, בטח לא במציאות הנוכחית". על איש צוות האוויר שהוביל את הקסדה היא הוסיפה כי היא "ראתה אותו מקבל את הקסדה בעדינות, ממש חרדת קודש. נורא התרגשתי כי הזכיר לי את מה שאני עושה ביום-יום. היה חשוב לי להגיד לכם תודה רבה".

עוד בוואלה!

עקבות נעליים וניתוח מפות: כך נמצאה הקסדה של חלל צה"ל בנחל פארן

לכתבה המלאה

הקסדה זוהתה במהלך סוף השבוע על ידי מטייל, ש', כעשרה קילומטרים מערבית ליישוב פארן. הוא העלה פוסט לפייסבוק עם צילום של הקסדה, שעליה נכתב "גורי". בעקבות הפוסט, נציגי ענף חקירות ואיתור נעדרים בחיל האוויר יצרו קשר עם המטייל כדי לזהות את המיקום המדויק שבו היא נפלה. לאחר בדיקת המידע הוקם צוות לאיתור ולהשבת הקסדה למשפחת הטייס, שעודכנה בכלל הפרטים. צוות האיתור הורכב מלוחמים מיחידת החילוץ 669, חוקרי מבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר"). אתמול אישר צה"ל כי הקסדה נמצאה בשטח וכי היא הייתה שייכת לגורי.

דובר צה"ל מסר כי "המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה"ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם. צה"ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי".

קסדתו של חלל צה"ל רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל לאלמנתו אופירה גורי ולבתו דנה. הקסדה נמסרה ע"י מפקד הבסיס תת-אלוף עומר טישלר, מפקד הטייסת סגן-אלוף ט' וחוקר התאונות רב-סרן א׳, נבטים 19 בפברואר 2020. דובר צה"ל
נמסרה למשמורת בבסיס רמון. הקסדה של גורי/דובר צה"ל

גורי, שהתגייס לקורס טיס בשנת 1969, סיים אותו כטייס במגמת מטוסי קרב. במהלך שירותו הוא שירת בטייסת 119, במערך הקורנס, והשתתף בכמה מבצעים ומלחמות ישראל. בנוסף לכך, הוא הדריך בבית הספר לטיסה בחצרים במסגרת שירות המילואים ובתפקיד הצבת חירום שימש כמפקד קורס אימון מבצעי בטייסת 140.

ההתרסקות שהביאה למותו אירעה ב-27 במאי 1984, בעת טיסת אימונים עם אחד מחניכיו. בעקבות תקלה שהתרחשה במטוס, גורי וחניכו, סגן אילן רוזנטל, ניסו להיפלט מהמטוס, אך בשל תקלה בכסאות המלט לא הצליחו וזה התרסק. השניים נהרגו. גורי, שהיה בן 32 במותו, השאיר אחריו את אמו, ציפורה, שני אחיו וכן רעייתו אופירה, שהייתה בשלבי היריון מתקדמים. כחודשיים לאחר מותו נולדה בתו דנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully