וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק בנוסח טורקי: איש עסקים זוכה מטרור, ונעצר מיד עם צאתו מהכלא

19.2.2020 / 9:01

אוסמאן קאבלה, שתמך במחאה נגד ארדואן ב-2013 סביב פארק גזי באיסטנבול, זוכה במפתיע יחד עם פעילים אחרים. ואולם, מיד לאחר מכן, הוא נלקח למטה המשטרה בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה ב-2016. משקיפים זרים, חברי אופוזיציה וארגוני זכויות נדהמו: "חזרה לתקופה אפלה"

עריכה: אסף דרורי

איש העסקים והנדבן הטורקי אוסמאן קאבלה זוכה אתמול (שלישי) מעבירות טרור בשל חלקו במחאות בפארק גזי באיסטנבול ב-2013 - אך נעצר מחדש כמה שעות לאחר מכן. לפי כלי התקשורת במדינה, הוא נלקח למטה המשטרה באיסטנבול.

ההפגנות ההן היוו אתגר גדול על ראש הממשלה דאז והנשיא כיום רג'פ טייפ ארדואן, והזיכוי של קאבלה, לצד שמונה נאשמים אחרים, הגיע בהפתעה. משפטם נחשב למבחן עבור מערכת המשפט בטורקיה, שעצמאותה נפגעה בשנים האחרונות וזכתה לביקורת מצד מדינות המערב.

איש העסקים נעצר שוב בשל מעורבותו לכאורה בניסיון ההפיכה נגד ארדואן ב-2016, ומשקיפים זרים, חברי אופוזיציה ופעילי זכויות אדם הגיבו בתדהמה ובתסכול.

אוסמאן קאבלה, פעיל ואיש עסקים טורקי. AP
מועצת זכויות האדם של אירופה דורשת לשחררו. אוסמאן קאבלה/AP

"אין שום דרך להאמין בשיפור כלשהו בטורקיה אם התביעה פוגעת בכל צעד קדימה. בחזרה לתקופה חשוכה", אמר השליח המיוחד לטורקיה בפרלמנט האירופי, נאצ'ו סנצ'ס אמור.

אמה סינקלר-ווב, האחראית על תחום טורקיה בארגון משמר זכויות האדם, תיארה את צו המעצר כ"לא חוקי ונקמני", בניגוד לפסק הדין של מועצת זכויות האדם של אירופה מדצמבר האחרון, שדרש לשחררו מידית.

המשטרה עצרה את קבאלה מיד לאחר שחרורו מממתחם הכלא הנרחב בסיליברי, ממערב לאיסטנבול, ולקחה אותו למטה המשטרה לאחר בדיקות רפואיות שגרתיות. בתום היממה הקרובה, יחליט משרד התביעה הכללי אם לעצור אותו רשמית ולהחזירו למאסר, שבו הוחזק במשך שנתיים. הוא הואשם בניסיון להפיל את הממשלה דרך ההפגנות ב-2013, שבמהלכן צעדו מאות אלפים ברחבי טורקיה נגד התכניות של ארדואן לפיתוחו מחדש של פארק גזי שבמרכז איסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully