וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהיר מסיפוח: מנהיג קפריסין הטורקית הרגיז את אנקרה

מוסטפא אקינצ'י הזהיר כי ללא איחוד האי, התלות של החלק הטורקי שלו - המוכר כישות עצמאית רק על ידי טורקיה עצמה - יהיה תלותי יותר ויותר באנקרה, עד כדי סיפוח - תרחיש שאותו תיאר "נורא". בלשכתו של ארדואן זעמו: "העם הטורקי ילמד אותו לקח"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

טורקיה גינתה אתמול (שבת) בתוקף את דבריו של מנהיג קפריסין הטורקית, מוסטפא אקינצ'י, שאמר כי האפשרות שהחלק הצפוני של האי יסופח על ידי אנקרה הוא "נורא". הרפובליקה הטורקית בצפון קפריסין מוכרת רק על ידי אנקרה.

בריאיון לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי ביום חמישי, אמר אקינצ'י כי איחוד מחודש של האי נותר הפתרון הממשי היחיד עבור קפריסין.הוא הזהיר כי ללא איחוד, התלות של הצפון באנקרה תגדל עד שבפועל יהפוך למחוז טורקי, תרחיש "נוראי", לדבריו.

מנהל התקשורת בנשיאות טורקיה, פרהטין אלטון, מסר אתמול בהצהרה כי "אנו מגנים את הדברים בצורה הנחרצת ביותר". הוא הוסיף כי מנהיג קפריסין הטורקית לא ראוי למשרתו. "העם הטורקי ילמד את מוסטפא אקינצ'י לקח", אמר בהתייחסו לבחירות באפריל.

מאז שפסגת השלום בשווייץ קרסה ביולי 2017, לא הייתה שום התקדמות במשא ומתן בחסות האו"ם לאיחוד האי. טורקיה מחזיקה בכוחות צבא במדינה מאז 1974, אז פלשה וכבשה את השליש הצפוני שלה לאחר הפיכה בחסות החונטה הצבאית ששלטה אז ביוון. הרפובליקה של קפריסין, החברה באיחוד האירופי מאז 2004, שולטת בשני השלישים הדרומיים של האי.

זו לא הפעם הראשונה שאנקרה תוקפת את אקינצ'י. התבטאויתיו נגד המבצע הצבאי של טורקיה בסוריה באוקטובר האחרון עוררה תגובה זועמת מצד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. ארדואן אמר אז כי הוא "חצה לחלוטין את הגבול".

מנהיג קפריסין הטורקית מוסטפא אקינצ'י בלשכתו בעיר ניקוסיה, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
עצבן גם את ארדואן. מנהיג קפריסין הטורקית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully