וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של כוכבי: אגף התכנון יתפצל, סגן הרמטכ"ל יוותר על סמכויות

18.2.2020 / 17:00

אחרי ההצהרה על הקמת פיקוד איראן, נקבע כי לצד אגף התכנון יוקם האגף לבניין כוח. במסגרת זו החליט הרמטכ"ל על פיזור מחדש של אחריות אלופים במטה הכללי, שגוררת ביקורת מצד קצינים בכירים. השינויים צפויים להיכנס לתוקף בקיץ. דובר צה"ל מבהיר: "מספר האלופים לא יישתנה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אסף דרורי

במסגרת התכנית הרב-שנתית "תנופה", הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט כי סמכויותיו של אגף התכנון (אג"ת) יפוצלו ויוקם אגף חדש בשם "האגף לבניין כוח" - כך מסר היום (שלישי) דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, בשיחה עם כתבים לענייני צבא וביטחון. לפי ההחלטה, שהתקבלה באישור שר הביטחון נפתלי בנט, יוקם אגף חדש בפיקוד אלוף שיעסוק במשימת בניין הכוח הרב-זרועי בלבד כמפקדה שאחראית על פיתוח שיטות ואמצעי לחימה בראייה זו. השינויים ייכנסו לתוקף במהלך קיץ 2020.

לדעת הרמטכ"ל כוכבי, פרויקטים רב-זרועיים הפכו לנקודת תורפה מאחר שלא היה גורם בתוך צה"ל בעל ראייה רחבה ואורכית. בעשור האחרון, פרט לראש אג"ת הנוכחי, כלל האלופים שאיישו את התפקיד הגיעו מחיל האוויר והשקפתם פגעה בבניין הכוח של זרוע היבשה וטיפחה יותר את חיל האוויר.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בכנס לזכרו של אמנון ליפקין שחק במרכז הבינתחומי בהרצליה, 25 בדצמבר 2019. דובר צה"ל
ממשיך את השינויים בצה"ל. כוכבי/דובר צה"ל

כתוצאה מהשינוי המתוכנן, ייפגעו סמכויותיו של סגן הרמטכ"ל, שבמסגרת תפקידו עוסק בבניין הכוח. גורמי צבא שעודכנו בנושא אמרו כי כל סגן רמטכ"ל אחר היה מתנגד נחרצות להעברת סמכויותיו לאלוף אחר במטה הכללי, אולם אלוף אייל זמיר לא צפוי לערער על ההחלטה. מוקד חיכוך נוסף צפוי לאחר שתתקבל החלוקה הסופית בסמכויות בין ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה וסגן הרמטכ"ל, לראשי האגפים החדשים. כמו כן, עדיין לא התקבלה החלטה על תקני האגפים וכיצד תראה העבודה של ראשי המחלקות והחטיבות.

למרות הביקורת שהשמיעו היום גורמים מקצועיים, תא"ל זילברמן אמר כי האגף לבניין הכוח יאפשר לחזק את הקשר עם התעשיות הביטחוניות בישראל, וכן לנהל ולבקר בצורה אפקטיבית יותר אחר שורת פרויקטים רב-זרועיים ומימוש התכנית הרב-שנתית. לדבריו, מספר האלופים בצה"ל יישאר ללא שינוי.

עוד בוואלה!

שנה לכהונת כוכבי: הרמטכ"ל שמנסה להפוך את צה"ל לסטארט-אפ הגדול במדינה

לכתבה המלאה
אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר אוגוסט 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
קצין אחר בתפקידו היה מוחה על העברת הסמכויות. זמיר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

במסגרת השינויים אף הוחלט על הקמת אגף "אסטרטגיה ואיראן" בפיקוד אלוף, שיכלול את החטיבה האסטרטגית וחטיבת קשרי החוץ. גורמים ששירתו באג"ת אמרו היום לוואלה! NEWS כי לא נכון היה לצרף לשם האגף את "איראן" מאחר שריבוי הנושאים שקשורים לקשרי החוץ הם כה רבים עד שהוספת שם המדינה מטה את משמעות ומטרות האגף. לדבריהם, היה נכון לקרוא לאגף בדומה ל- J-5, האגף האמריקני לקשרי חוץ.

דובר צה"ל הסביר כי בהמשך ייקבע אופן עיסוקו של האגף אל מול הזירה האיראנית. עוד החליט הרמטכ"ל כי מפקדת העומק תישאר במתכונתה ואת הפיקוד עליה יקבל אלוף איתי וירוב, נוסף על תפקידו כמפקד המכללות הצבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully