וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולה, יפה ומסוכנת יותר מהזכר: קבלו את התמנונה הפמיניסטית ביותר בטבע

19.2.2020 / 23:56

אתם הולכים להתאהב בתמנונה הזאת, לא רק בגלל היופי הבאמת מהפנט שלה - אלא גם כי היא מוכיחה שנשים טובות יותר מגברים. דוגמא אחת לכך שהיא שהנקבה תולשת לזכר את הזרוע כדי להתרבות ומשאירה אותו מאחור למות

גדולה, יפה ומסוכנת יותר מהזכר: נקבת תמנון היא התמנונה הפמיניסטית ביותר בטבע/NAD Lembeh Resort

אם לתמנונים היו כוכבי רשת, זו ודאי הייתה הגדולה מכולן. תמנון השמיכה הוא לא רק התמנון היפה ביותר בעולם, הוא גם הדוגמא המושלמת לדו צורתיות זוויגית - כלומר, להבדל הגדול ביותר בטבע בין הזכר לנקבה. בעוד שבמינים רבים הזכר הוא החזק והשולט - כאן זו התמנונה הנקבה ששולטת. למעשה, הזכר פה כל כך מיותר שהנקבה קורעת לו את הזרוע המכילה זרע כדי שתוכל להתרבות ומשאירה אותו מאחור למות בייסורים.

סרטון מדהים של "תמנון השמיכה" (או טרמוקטופוס) הפך לויראלי ברשת כשיותר מ-800 אלף איש שכבר צפו בה פיתחו אליה אובססיה קשה. התמנונה נקראת כך כיוון שהיא משחררת רשת דייגים צבעונית (שמיכה) מהזרועות שלה שנועדה לסייע לה לצוד ולהרתיע טורפים - אבל את העין האנושית היא בעיקר מהפנטת עם גווני הסגול-כחול-צהוב-כתום שלה שמשתנים תוך כדי תנועה.

צפו בדבר היפה הזה:

כפי שציינו, הנקבות של תמנון השמיכה עולות משמעותית על הזכרים בכל פרמטר אפשרי. הן מגיעות לאורך של כמעט 2 מטרים - פי 40 אלף מגודלם הקטנטן של הזכרים (סנטימטרים בודדים), רק להן יש את הקרום המהפנט בין הזרועות וטקס ההזדווגות שלהן מאוד פמיניסטי ואפילו מעט אכזרי כלפי המין הזכרי. לזכר יש זרועות מיוחדות המלאות בזרע. בעת ההזדווגות הזרועות ניתקות ונשארות בגוף הנקבה עד שתהליך ההפריה מסתיים. בשלב הזה הזכר כמעט תמיד מת, בעוד הן ממשיכות לסחוב בגופן כ-100 אלף ביצים, לא פחות, עד שהן בוקעות. היש דבר פמיניסטי יותר מזה בטבע?

הנה עוד אחת:

הסרטון של התמנונה פורסם ע"י רבקה הלם מקבוצת "חקר האוקיינוס הפתוח", כניסיון לעודד את הציבור במבול החדשות הרעות שנופל עלינו לאחרונה: "העולם עלול להיות קשוח. פוליטיקה, וירוסים, אסונות טבע. אז הנה תמנון שמיכה ממין נקבה שיזכיר לכם שכדור הארץ הוא עדיין מקום די מדהים". הסרטון צולם במהלך צלילת לילה במצר הים למבה, אינדונזיה. רבקה מסבירה גם מדוע היא החיה האהובה עליה: "כשזכר מוצא נקבה שהוא אוהב, הוא לא מנסה לשכנע אותה שהוא 'הבחור הנכון'. במקום זאת, הוא ממלא את אחת מזרועותיו הקטנות בזרע, מדביק אותה אליה ושובר אותה מגופו שלו. היא שומרת עליו ויכולה להשתמש בה אם תרצה. הוא מאוד סבלני ככה. הוא יעשה הכל כדי שהיא תהיה מאושרת. האם ציינתי שהוא כנראה מת אחר כך? עד כדי כך הוא אוהב אותה".

ברשת נרשמה התלהבות מתבקשת מהתמנון. אחד צייץ: "תראו לי חיה אחרת עם כל כך הרבה דרמה. כל כך אופנתית. כזו מסחררת. אין דבר כזה" ואחר הוסיף: "אני אוהב לגלות דברים כאלה! תמנון השמיכה הזה פשוט מדהים!".

מהתגובות שנרשמו ברשת:

  • עוד באותו נושא:
  • תמנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully