וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: קרב ימי בין עיט לתמנון

מגדלי סלמון באי ונקובר שבקולומביה הבריטית נתקלו בעיטם לבן ראש במהלך מאבק עם תמנון ענק. הם העריכו כי הציפור ניסתה לתפוס את התמנון עד שהבינה עד כמה הוא גדול, ולבסוף החליטו לשחרר אותה מאחיזתו. "לא היינו בטוחים אם להתערב בדברים שקורים בטבע, אולם כאב לנו"

עריכה:שאול אדם

מגדלי סלמון בקנדה נתקלו במחזה נדיר השבוע - עוף מסוג עיטם לבן ראש בקרב עם תמנון אדום ענק, עד שהם הפרידו בין השניים. התקרית התרחשה ביום שני, כשג'ון אילט וחבריו לעבודה התכוננו לעזוב את עבודתם שבחוות גידול הסלמון באי ונקובר שבקולומביה הבריטית.

אילט סיפר לערוץ CBC הקנדי כי הוא שמע צווחות ורעש עז של השפרצות מים, עד שחבריו והוא נתקלו בשתי החיות הנאבקות אחת בשנייה. "הם התגוששו ונאבקו במים", סיפר אילט. "התמנון קיפל את העיטם ועטף אותו לחלוטין".

העיטם והתמנון בזמן המאבק. צילום מסך
שתי החיות בזמן המאבק/צילום מסך

אילט סיפר ל-CNN שהוא לא ראה כיצד שתי החיות הגיעו למצב הזה, אך הוא מניח כי העיטם ניסה לצלול ולתפוס את התמנון עד לרגע בו הוא הבין כמה שהוא גדול. הוא אמר שהוא וחבריו לא ידעו האם להתערב באירוע, אולם הם הרגישו צער כלפי העיטם והחליטו להתערב. "לא היינו בטוחים אם עלינו להתערב בדברים שקורים בטבע, בהישרדות המתאימים ביותר", אמר. "אולם כאב לנו על על העיטם, התמנון עמד להטביע אותו".

בזמן שאחד צילם, אחד מחבריו של אילט לקח מוט ארוך והפריד בין זרועות התמנון לבין העיטם, כך שזה יוכל לברוח. התמנון צלל למים לאחר שהפסיד את טרפו, והציפור עפה מהמקום כעשר דקות לאחר מכן.

עוד בוואלה!

"הזזתי את הרובה וברחתי": גבורת הניצול היחיד מהירי במרכול הכשר

לכתבה המלאה
עיטם לבן ראש בקרוליינה הצפונית ב-18 בינואר 2019. AP
"התמנון עטף אותו לחלוטין". עיטם לבן ראש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully