וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי היסטורי: קצינות בצבא הודו יזכו בתנאים שווים לשל קצינים

בית המשפט העליון דחה את עתירת הממשלה נגד חיוב הצבא לפתוח משרות קבע גם לנשים, בפסיקה שנחשבת לציון דרך משפטי. "הייתה אפליה ברורה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון של הודו פסק היום (שני) כי כל קצינות הצבא זכאיות עתה לתנאים דומים לשל קצינים, בצעד שסולל את הדרך לשוויון בשורות הצבא. עתה הן אמורות ליהנות מיחס דומה בכל הנוגע לקידום, דרגות, בונוסים ופנסיות. בפסיקתו, דחה בית המשפט את בקשת הממשלה להפוך את החלטת בית המשפט העליון של ניו דלהי בנושא.

קצינות רבות בעבר ובהווה פעלו לשינוי המדיניות הנוכחית, שלפיה נשים אינן זכאיות לתפקידי קבע, פרט לאגפי החינוך והמשפט שבהם פתוחות בפניהן המשרות מאז 2008. הממשלה הסכימה בשנה שעברה להעניק משרות קבע לקצינות, אך רק למי ששירתי פחות מ-14 שנים בצבא, בטענה ל"קשיים פיזיים" של קצינות מבוגרות יותר. היא התנגדה גם למינוי נשים לתפקידי שדה בטענה שהן לא יצליחו להשתלב לצד הגברים.

"הטענות בעניין סוגיית המגבלות הפיזיולוגיות והנורמות החברתיות לשלילת ההזדמנות לקצינות הן מטרידות ולא ניתן לקבל אותן", קבעו השופטים. "הזכות לשוויון היא הזכות לרציונליות".

מבצא צבאי בבסיס חיל האוויר בפטנקות, פונג'אב, הודו, 3 בינואר 2016. רויטרס
מבצא צבאי בבסיס חיל האוויר בפטנקות, פונג'אב, ינואר 2016/רויטרס

עורכת הדין עישוואריה בהטי, שייצגה קצינות בדיון, אמרה כי מדובר בציון דרך. "הייתה אפליה ברורה בצבא. קצינה אחת ששירתה במשך 26 שנה לא השיגה את אותן ההטבות של גברים. עכשיו תוקנה הטעות", אמרה לרשת BBC.

עוד בוואלה!

"לא חוקי ולא חוקתי": משטרת הודו השתמשה בתכנה לזיהוי פנים בעצרת פוליטית

לכתבה המלאה

לוטננט-קולונל פונאם אמרה ל-BBC כי פסיקת בית המשפט הייתה "היסטורית". לדבריה, "החוקה ההודית מבוססת על שוויון. שלילת ההזדמנויות לנשים הייתה נגד האתוס של החוקה. כעת בצבא תהיה מסגרת חוקית שהיא שוויונית בין גברים לנשים", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully