וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת חוק דרקוני, הודו עוצרת ללא הגבלה מנהיגים מקשמיר

9.2.2020 / 9:24

גורמים בממשלת מודי אמרו כי ארבעה פוליטיקאים מהחבל, שאיבד את המעמד האוטונומי שלו, מוחזקים תחת החוק לביטחון הציבור, המאפשר לעצור אותם למשך שנתיים ללא כתב אישום. זאת אחרי שחצי שנת המעצר הראשונה שלהם הסתיימה. "עד מתי נעמוד מנגד?", אמרה בתה של אחת מהם

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

הודו האריכה את מעצרם של ארבעה מנהיגים פוליטיים מקשמיר על בסיס חוק דרקוני, המאפשר מעצר ללא אישומים למשך שנתיים - כך אמרו גורמים רשמיים בסרינאג'ר, בירת הקיץ של מדינת ג'אמו קשמיר. הם עצורים מאז אוגוסט, עם ביטול המעמד האוטונומי של המחוז על ידי הממשלה המרכזית בניו דלהי, שמנסה לדכא כל התקוממות והתנגדות למהלך.

הגורמים אמרו כי הארבעה שנעצרים במסגרת החוק לביטחון הציבור (PSA) כוללים שני ראשי ממשלה לשעבר במדינה היחידה בהודו שבה יש רוב מוסלמי; עומר עבדוללה ומהבובה מופתי; ושני מנהיגי מפלגה אזוריים; עלי מוחמד סאגר וסרטאז' מדני.

עד עתה הם הוחזקו תחת חוק שהתיר מעצר מנהלי של מקסימום שישה חודשים, ומעצרם עמד לפוג. "החוק לא מאפשר מעצרי מנע מעבר לחצי שנה. לכן היה לשחרר אותם או להיעצר במסגרת ה-PSA", אמר גורם ממשלתי אחד שדיבר בעילום שם. הגורמים השני אמר כי "כמה מנהיגים אזוריים נוספים ששת חודשי מעצר המנע שלהם מסתיימים עשויים להיעצר גם כן תחת ה-PSA". סוכנות הידיעות רויטרס ביקשה תגובה ממשרד הפנים, אך לא התקבלה כזו.

הפגנת תמיכה בתושבי קשמיר בעיר לאהור, פקיסטן, 5 בפברואר 2020. רויטרס
הפגנת תמיכה בתושבי קשמיר בעיר לאהור, פקיסטן, בשבוע שעבר/רויטרס

בתשובה לפרלמנט ביום חמישי, אמר משרד הפנים כי 389 אנשים מקשמיר כבר נעצרו במסגרת ה-PSA מאז אוגוסט. חלק מהעצורים הועברו למעצר בית ואילו אחרים נלקחו למקום אחר.

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל הגדיר את ה-PSA "חוק חסר חוקיות".

אילטיג'ה מופתי, בתה של מהבובה מופתי, אישרה שאמה על פי החוק הדרקוני בחשבון הטוויטר שלה. "הנחתת ה-PSA הדרקוני היא דבר צפוי ממשטר אוטוקרטי שעוצר ילדים בני תשע על 'הערות מרדניות'. השאלה היא עוד כמה זמן נעמוד מהצד בזמן שהם מחללים את מה שמגדיר את האומה הזו?", כתבה.

עוד בוואלה!

ראש ממשלת הודו: מסוגלים למחוץ את פקיסטן בתוך פחות מ-10 ימים

לכתבה המלאה

"עד מתי נעמוד מנגד?"

הסרת האוטונומיה והדיכוי שהגיע אחריה עוררו ביקורת בינלאומית על הודו, ודיפלומטים מכמה מדינות אמרו כי הם העלו את חששותיהן ביחס למצב זכויות האדם מול משרד החוץ של הודו. בחודש שעבר נזף בית המשפט העליון של הודו בממשלה הפדרלית על השבתת האינטרנט ושירותי התקשורת בקשמיר.

האיסור על התקהלויות בציבור נותר על כנו, אך אי-השקט ששרר בשבועות הראשונים לאחר שממשלתו ההינדית הלאומנית של ראש הממשלה נרנדרה מודי השתלט על קשמיר דעך, ויש שקט מתוח תחת נוכחות ביטחונית כבדה.

ממשלתו של מודי טוענת שיש צורך במעצר של פוליטיקאים והשבתת האינטרנט כדי לשמור על הסדר באזור שבו כוחות הביטחון נלחמים בבדלנים, הנתמכים על ידי פקיסטן, במשך עשרות שנים. אסלאמאבאד מכחישה שהיא מעניקה סיוע חומרי להתקוממות.

לקראת ביטול האוטונומיה של קשמיר, עצרה הממשלה הפדרלית בהודו כ-5,000 איש, כולל אנשי עסקים, אנשי חברה אזרחית, עורכי דין ופעילים על מנת למנוע הפגנות. קשמיר עומדת בלב הסכסוך בין הודו לפקיסטן הגרעיניות, ושתיים משלוש המלחמות שהן ניהלו מאז קיבלו עצמאות ב-1947 היו סביב השליטה על החבל שבהרי ההימלאיה. לפני שנה, הן היו על סיפה של מלחמה נוספת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully