וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הודו: מסוגלים למחוץ את פקיסטן בתוך פחות מ-10 ימים

מודי שלח מסר תקיף לשכנה הגרעינית, בזמן שהוא נתון ללחצים פנימיים מבית בשל הפגנות חוק האזרחות, האטה כלכלית ומפלות פוליטיות: "פקיסטן כבר הפסידה שלוש מלחמות". שתי המדינות מסוכסכות על חבל קשמיר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הודו מסוגלת כעת "לחסל" תוך פחות מעשרה ימים את פקיסטן בכל מלחמה חדשה - כך הזהיר ראש הממשלה נרנדרה מודי. שתי השכנות הגרעיניות ניהלו שלוש מלחמות ביניהן מאז עצמאותן, ובפברואר האחרון הן היו קרובות לרביעית אחרי פיגוע קטלני נגד שוטרים הודים בקשמיר.

מודי נמצא תחת לחץ, בצל שבועות של הפגנות מתמשכות נגד חוק האזרחות החדש, האטה בכלכלה והפסד צפוי נוסף בבחירות מחוזיות. "פקיסטן כבר הפסידה שלוש מלחמות. הכוחות המזוינים שלנו לא צריכים יותר משבעה עד עשרה ימים כדי לכתוש את פקיסטן עד אבק", אמר מודי בנאום בפני אנשי צבא. זאת על אף שבשנה שעברה, בעת המתיחות בין שתי המדינות, פקיסטן הצליחה להפיל מטוס קרב הודי בקרב אווירי נדיר ושבתה למשך כמה ימים את הטייס.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מקבל את פניו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, 25 בינואר 2020. רויטרס
משבח את "החשיבה הצעירה". מודי/רויטרס

כשהוא חובש כובע בייסבול על ראשו, אמר מודי עוצמתה החדשה של הודו נובעת מ"חשיבה צעירה". הוא אמר כי המתקפות של הודו נגד חמושים בקשמיר ובפקיסטן ב-2016 ובשנה שעברה היו עדות לכך. "זו 'חשיבה צעירה'. אנו מבצעים תקיפות כירורגיות ומחסלים את הטרוריסטים בבתיהם", אמר מודי.

מודי אמר כי פקיסטן ממשיכה לנהל "מלחמת שליחים" נגד הודו עם תמיכתה בחמושים בחלק ההודי של קשמיר, שבו נהרגו עשרות אלפי אנשים בעשורים האחרונים. פקיסטן מכחישה זאת.

קשמיר חולקה בין הודו לפקיסטן מאז עצמאותן מבריטניה ב-1947 ושתיהן דורשות שליטה מלאה על המחוז שבהרי ההימלאיה, שרוב תושבים מוסלמים. באוגוסט בוטלה האוטונומיה החלקית של קשמיר על ידי ממשלת הודו, ורשתות התקשורת והאינטרנט הושבתו כמעט לחלוטין מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully