וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 שנה אחרי שנכחדו: הודו תנסה להשיב את הצ'יטות לטבע

בית המשפט העליון אישר לממשלה לפתוח בתכנית ניסיונית, שמטרתה לבסס מחדש את אוכלוסיית החתול הטורף במדינה. רק 7,000 צ'יטות נותרו בכל העולם. כמה מומחים לשימור הסביבה סבורים שהתכנית לא ישימה

צ'יטה שוברת את השיא האישי בריצת 100 מטר. GettyImages
בדרך לקאמבק בהודו?/GettyImages

בית המשפט העליון של הודו אישר להשיב את הצ'יטות לטבע, יותר מ-70 שנה אחרי שהן נכחדו. בתגובה לפניית הממשלה, בית המשפט קבע כי ניתן להשיב את הצ'יטות אל "אזורים שנבחרו בזהירות" תוך בחינה שתבדוק אם הן יכולות להסתגל לתנאים במדינה.

רק 7,100 צ'יטות נותרו בטבע בעולם, לפחות 90% מהן באפריקה, והן מוגדרות מין בסכנת הכחדה. לפי מחקרים, לפחות 200 צ'יטות נהרגו במדינה, רובן על ידי רועי כבשים ועזים, במהלך התקופה הקולוניאלית. זהו היונק הגדול היחיד שנכחד במדינה מאז שקיבלה עצמאות מבריטניה ב-1947.

השר לשימור הסביבה לשעבר בהודו, ג'אירם ראמש בירך על ההחלטה. במשך יותר מעשור, גורמים בשירות לשימור חיות הבר, מומחי צ'יטות ופעילים לשימור הסביבה מכל רחבי העולם דנו בהשבתו מחדש של החתול הגדול והמנומר להודו, והסכימו שיש ביסוס חזק לכך.

עם זאת, מומחים לשימור סביבה בכירים אחרים מטילים ספק בתכנית. הם חוששים שאם זה ייעשה בפזיזות, בעלי החיים ישוכנו בתנאי שבי למחצה בגני חיות ענק, ולא יהיו באמת חופשיים בטבע. בנוסך לכך, הם אומרים שללא השבת בית הגידול והטרף של הצ'יטות, והסיכוי הגבוה לתקריות מול בני אדם, לא ניתן לבסס אוכלוסיות ברות-קיימא. הם גם ציינו את העבר הבעייתי של הודו בהשבת מינים לטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully